ViVentis Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 OK, her er problemet mitt, har en 13gb's disk fra før av, som jeg vil ha inn i den nye pcen. Den hardisken jeg har nå er en 80gb som ligger på Slave-porten på kabelen, og jeg vil ha inn den andre hdd'n like over som vil bli Master på kabelen... Har ikke instuksboken på den maxtor (13gb) så jeg vet ikke hvordan jumperene skal stå, (2stk). begge hdd'ne skal vel være på master ikke sant? Når jeg setter inn den gamle nå så booter maskina fra den gamle og ikke den nye, og den finner ikke den nye i det hele tatt... har nettopp formatert den nå og trenger raskt hjelp ..................................................... Chieftec dragon Bigtower (blå) Asus hovedkort AMD XP2200 1800ghz 512ddr ram NEC CDrom 50x 24x12x40 CDRWBrenner Geforce4 TI4600 128mb (ddr) 10100 mb nettverkskort Creative Soundblaster Live 5,1 80gb Western Digital Caviar 7200rpm (8mb cache) ..................................................... Lenke til kommentar
glabba Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det pleier da å være et klistremerke på harddisken med instrukser om jumperene? Kanskje jeg forstår deg feil, men kan du ikke sette 80gb-en som master og 13gb-en som slave. Da burde vel ikke 13gb-en å boote? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Utydelig skrevet,men. Pass på at ikke den gamle er 5400rpm, hvis du booter fra den blir det treigt system. Hvis de skal på samme kabel ta og sett 80gb master og 13gbslave. Formater dritten etter å ha fikset i fdisk, eller i xp installasjonen Sjekk maxtors side for jumper settings hvis du ikke har dem eller send en mail. Tror det dekker det du spurte om hvis ikke prøv på nytt med et nytt emne er du snill. Forsto det ikke men prøvde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå