Gå til innhold

Falske nyheter fra Palstinerne/Israelerne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Men informasjon fra enkelte kilder viser seg å være fabrikert og godt planlagt.

6614599[/snapback]

Hva gjør dine "kilder" mere troverdige enn andres?

6614682[/snapback]

Hvilke kilder, mrmus?

Jeg viser til at Hizbollah fabrikerer nyheter, som svelges rått av vestlig media. Kan du vise til noe tilsvarende på motsatt side?

6614728[/snapback]

"Kilder" du henviser til i tidligere poster: "Om Politisk.no:

Et uavhengig nettmagasin om politikk, økonomi, teknologi, kultur og media fra et liberal-konservativt perspektiv.", Og denne: "When we started this blog, less than a year ago (well, it was my colleague’s idea in the first place, but I became an enthusiastic convert within days if not hours) we decided to call it EUReferendum as that was the most pressing issue on the eurosceptic front.", disse kildene!?

Skal vi se om jeg kan vise til tilsvarende på såkalte motsatt side ...Nei vet du hva, jeg gidder ikke leke "tullebukk" med deg :tease: Hvis du ikke har fått med deg, eller skjønt at "alle" sider kjemper om å få tildele "fåreskaller" sjokolade og en god bjørneklem så er det ditt problem. Mener å huske at "vår gloriøse fører Bush" oprettet et eget "ministerium" for propaganda som skulle fore media med "riktig" vinkling" til sannheter ifm. "the push against the muslim threath".

Edit: Du henger deg opp i nicket "mrmus", håper det ikke er en fiksjon, jeg er en perfekt PencilCase :D

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen, da jeg ikke representerer Powell. Jeg trenger ikke å stå for det han sier eller påstår.

Ett minutt senere:

Hvilke kilder, mrmus?

Jeg viser til at Hizbollah fabrikerer nyheter, som svelges rått av vestlig media. Kan du vise til noe tilsvarende på motsatt side?

Jeg kan, men du så ikke relevansen.

Israel ble grunnlagt på britisk eiendom. Når Israel senere har tatt over landområder, så har det vært fordi de har blitt angrepet.

Hvordan i all verden kan angrep på Israel rettferdigjøre angrep og okkupasjon av sivile områder?

Nei, Palestina er et landområde som var på britiske hender frem til Israel ble grunnlagt.

Derfor er det ikke en nasjon? Eksisterer ikke Palestina fordi Palestina har vært en britisk koloni?

Palestinerne vil utslette Israel. Israel vil ikke utslette noen.

Igjen generaliserer du.

Utslette blir et helt feil begrep, det er ikke snakk om å gjøre om hele Israel til en øde ørken. Men jeg støtter palestinere sin kamp mot Israel, og dermed for en nedbryting av staten Israel slik den fungerer idag.

Og jeg mener at okkupasjon og militære angrep mot en nasjon er en form for utslettelse av en nasjon.

Religion har ikke noe med rase å gjøre. Men det som er poenget er at Israel ikke vil utslette noen eller noe som helst slikt. De blir bare tvunget til å beskytte seg selv.

Jeg har da heller aldri påstått av rase og religion har noe med hverandre å gjøre. Har aldri påstått at man kan bruke begrepet "rase" om mennesker". Men diskriminering på bakgrunn av religion, hudfarge, etnisitet, kjønn mm defineres som rasisme.

Som er tatt etter at landet ble angrepet.

Igjen, ser ikke hvordan dette legitimerer en okkupasjon.

Igjen, resultat av muslimsk terrorisme.

Så den "muslimske terrorismen", eller selvforsvaret til palestinerne som jeg vil kalle det. Rettferdigjør altså at Israel okkuperer enda mer land og bomber enda flere byer i Palestina?

Og er det en logisk slutning at denne motstandskampen vil stagnere hvis Israel gjør mer jævelskap?

Lenke til kommentar
"Kilder" du henviser til i tidligere poster: "Om Politisk.no

Leste du faktisk det de skrev, og fulgte du linkene der de avslørte mediemanipulasjon?

Skal vi se om jeg kan vise til tilsvarende på såkalte motsatt side ...Nei vet du hva, jeg gidder ikke leke "tullebukk" med deg :tease: Hvis du ikke har fått med deg, eller skjønt at "alle" sider kjemper om å få tildele "fåreskaller" sjokolade og en god bjørneklem så er det ditt problem.

Så du forkaster faktaene som fremsettes uten engang å gidde å se på dem?

Edit: Du henger deg opp i nicket "mrmus", håper det ikke er en fiksjon, jeg er en perfekt PencilCase :D

6614801[/snapback]

Benekter du at du tidligere hadde nicket mrmus her?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke relevansen, da jeg ikke representerer Powell. Jeg trenger ikke å stå for det han sier eller påstår.

Ett minutt senere

Hvis du ikke har fått det med deg, så diskuterer vi konflikten mellom Israel og Hizbollah. Jeg vil gjerne at du viser meg noe som er relevant for denne konflikte.n F.eks. bevis for at Israel fabrikerer TV-nyheter om det som skjer i Libanon (eller Israel).

Israel ble grunnlagt på britisk eiendom. Når Israel senere har tatt over landområder, så har det vært fordi de har blitt angrepet.

Hvordan i all verden kan angrep på Israel rettferdigjøre angrep og okkupasjon av sivile områder?

Fordi disse områdene blir brukt til å angripe Israel fra. F.eks. ble Golanhøydene brukt til å bombe Israel, og det var derfor viktig å ta disse for å sette en stopper for dette.

Nei, Palestina er et landområde som var på britiske hender frem til Israel ble grunnlagt.

Derfor er det ikke en nasjon? Eksisterer ikke Palestina fordi Palestina har vært en britisk koloni?

Nei. Palestina er et landområde, ikke en nasjon.

Igjen generaliserer du.

Nei. Jeg forklarer hva Israel som stat ønsker, og hva palestinerne offisielt ønsker.

Utslette blir et helt feil begrep, det er ikke snakk om å gjøre om hele Israel til en øde ørken. Men jeg støtter palestinere sin kamp mot Israel, og dermed for en nedbryting av staten Israel slik den fungerer idag.

Og hva skal skje med Israel da?

Og jeg mener at okkupasjon og militære angrep mot en nasjon er en form for utslettelse av en nasjon.

Tull og tøys. Ble Japan utslettet? Ble Tyskland utslettet? Ja, ble Norge utslettet da de allierte kom og jagde tyskerne på dør?

Religion har ikke noe med rase å gjøre. Men det som er poenget er at Israel ikke vil utslette noen eller noe som helst slikt. De blir bare tvunget til å beskytte seg selv.

Jeg har da heller aldri påstått av rase og religion har noe med hverandre å gjøre. Har aldri påstått at man kan bruke begrepet "rase" om mennesker". Men diskriminering på bakgrunn av religion, hudfarge, etnisitet, kjønn mm defineres som rasisme.

Tullprat. I selve ordet "rasisme" fremkommer det at det kun handler om raser. De som måtte mene noe annet forkaster fakta med vilje.

Som er tatt etter at landet ble angrepet.

Igjen, ser ikke hvordan dette legitimerer en okkupasjon.

Det hindrer at områdene blir brukt som base for å angripe igjen. Dessuten er omtrent alle land formet ved krig eller stridigheter, der den sterkeste parten har fått landet. Mener du at USA skal legges ned og landet gis tilbake til indianerne?

Igjen, resultat av muslimsk terrorisme.

Så den "muslimske terrorismen", eller selvforsvaret til palestinerne som jeg vil kalle det.

Hvordan kaller du det "selvforsvar" å gå inn for å sprenge uskyldige i luften? Hvordan kaller du det "selvforsvar" når det var palestinerne som angrep først?

Rettferdigjør altså at Israel okkuperer enda mer land og bomber enda flere byer i Palestina?

Hvis palestinerne forstetter med sine angrep mot Israel, ja.

Og er det en logisk slutning at denne motstandskampen vil stagnere hvis Israel gjør mer jævelskap?

6614932[/snapback]

Er det å beskytte seg "å gjøre jævelskap"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
"Kilder" du henviser til i tidligere poster: "Om Politisk.no

Leste du faktisk det de skrev, og fulgte du linkene der de avslørte mediemanipulasjon?

Skal vi se om jeg kan vise til tilsvarende på såkalte motsatt side ...Nei vet du hva, jeg gidder ikke leke "tullebukk" med deg :tease: Hvis du ikke har fått med deg, eller skjønt at "alle" sider kjemper om å få tildele "fåreskaller" sjokolade og en god bjørneklem så er det ditt problem.

Så du forkaster faktaene som fremsettes uten engang å gidde å se på dem?

6614801[/snapback]

Benekter du at du tidligere hadde nicket mrmus her?

6615165[/snapback]

Hvordan kan du være så sikker på hvem som er manipulator, og hvem som blir manipulert. Du henviser til nokså "suspekte" kilder for dine skråsikre utsagn, jeg tviler ...? Jeg fulgte ikke "agnet" til disse sidene, fordi de "luktet" bad salmon.

Og yes jeg er en transformert pencilcase from mrmus, uten at det burde forbause.

Lenke til kommentar

Men informasjon fra enkelte kilder viser seg å være fabrikert og godt planlagt.

6614599[/snapback]

Hva gjør dine "kilder" mere troverdige enn andres?

6614682[/snapback]

Hvilke kilder, mrmus?

6614728[/snapback]

Israelsk propaganda når det gjelder nyheter denne dokumentaren er forresten lagd av israelere, intervju med israelere +++

Lenke til kommentar

Jeg ser forresten på Israel som en overgriper og okkupant og Palestina som et okkupert land.

Dette er tullprat, da Palestina var Britisk territorium.

Britisk territorium? Okkupert er vel en riktigere betegnelse. Koloni er bare et finere ord på okkupert. Når Israel ble opprettet, ble horder av mennesker tvangsflyttet/kjeppjagd fra hjemmene de hadde hatt i generasjoner, og mange av deres etterkommere lever den dag i dag i flyktningeleire. Når skal de få kompensasjon?

Lenke til kommentar
Britisk territorium? Okkupert er vel en riktigere betegnelse. Koloni er bare et finere ord på okkupert. Når Israel ble opprettet, ble horder av mennesker tvangsflyttet/kjeppjagd fra hjemmene de hadde hatt i generasjoner, og mange av deres etterkommere lever den dag i dag i flyktningeleire. Når skal de få kompensasjon?

6616132[/snapback]

Det var ingen britisk koloni, men et mandatområde.

Lenke til kommentar

6616132[/snapback]

Det var ingen britisk koloni, men et mandatområde.

6616169[/snapback]

My mistake.

Da var det ikke engang britisk territorium, britene hadde bare i oppgave å administrere området...

Lenke til kommentar
Fordi disse områdene blir brukt til å angripe Israel fra. F.eks. ble Golanhøydene brukt til å bombe Israel, og det var derfor viktig å ta disse for å sette en stopper for dette.

Ikke kom å si at alle områdene på Vestbredden og Gaza som Israel har okkupert har vært nødvendig å okkupere for å forhindre terror.

Jeg tror f.eks ikke at de israelske bosettningene bekjemper terror på noen slags måte.

Det var da veldig så skråsikker du var.

Jeg lærte nå i andre klasse på VGS i samfunnslære at en nasjon er: "nasjo'n m1 (fra lat. natio 'fødsel') en gruppe mennesker som føler seg som en enhet på grunn av felles historie og kultur, oftest også felles språk den tyske n- / De forente n-er / hele n-en stod bak kravet hele folket" (ordbok.no)

Nei. Jeg forklarer hva Israel som stat ønsker, og hva palestinerne offisielt ønsker.

Hva er palestinerne offisielt?

Tull og tøys. Ble Japan utslettet? Ble Tyskland utslettet? Ja, ble Norge utslettet da de allierte kom og jagde tyskerne på dør?

Hold deg for god til å komme med slike hersketeknikker alà "Tull og tøys".

Hele poenget mitt er jo at begrepet "utslette" ikke er riktig å bruke i denne sammenhengen.

Tullprat. I selve ordet "rasisme" fremkommer det at det kun handler om raser. De som måtte mene noe annet forkaster fakta med vilje.

Atter en hersketeknikk. Vi kan jo diskutere stråmannen din i evigheter, men norges lover definerer ihvertfall rasisme i rasismeparagrafen (straffelovens § 135a) slik:

«Med bøter eller fengsel inntil 2 år straffes den som ved uttalelse eller annen meddelelse, herunder ved bruk av symboler, som framsettes offentlig eller på annen måte spres blant allmennheten, truer, forhåner eller utsetter for hat, forfølgelse eller ringeakt en person eller en gruppe av personer på grunn av deres trosbekjennelse, rase, hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse.»

Ifølge ditt ressonement var ikke Hitlers jødebrenning rasistisk i det hele tatt.

Det hindrer at områdene blir brukt som base for å angripe igjen. Dessuten er omtrent alle land formet ved krig eller stridigheter, der den sterkeste parten har fått landet. Mener du at USA skal legges ned og landet gis tilbake til indianerne?

Jeg ser at du prøver å få det til å virke som en naturlov at stater skal ekspandere, at imperialismen er kommet for å bli.

Det er litt forskjell på USAs tilblivelse og Israels okkupasjoner av naboland. Til USA flyttet det hundretusenvis av folk fra Europa for å skape en ny nasjon. Det kan man ikke akkurat si at har skjedd i nabolandene til Israel.

Hvordan kaller du det "selvforsvar" å gå inn for å sprenge uskyldige i luften? Hvordan kaller du det "selvforsvar" når det var palestinerne som angrep først?

Vær grei å ikke tilegne meg meninger.

Jeg kaller det selvforsvar når motstandsgrupper i Palestina sprenger opp tankser og skyter mot militærposter som driver med okkupasjonen av Palestina. Jeg tror jeg kan kalle det selvforsvar når palestinere forsvarer seg mot overgrep fra det Israelske militæret, uansett om "de" startet.

Jeg har allerede argumentert for at det ikke er å beskytte seg ved å okkupere landområder og terrorisere sivile slik Israel gjør idag i Palestina.

Lenke til kommentar

Det var da veldig så skråsikker du var.

Jeg lærte nå i andre klasse på VGS i samfunnslære at en nasjon er: "nasjo'n m1 (fra lat. natio 'fødsel') en gruppe mennesker som føler seg som en enhet på grunn av felles historie og kultur, oftest også felles språk den tyske n- / De forente n-er / hele n-en stod bak kravet hele folket" (ordbok.no)

Palestina var altså britisk område, og palestinerne er ikke et eget folk, men helt vanlige arabere.

Hva er palestinerne offisielt?

De vil utslette Israel.

Atter en hersketeknikk. Vi kan jo diskutere stråmannen din i evigheter, men norges lover definerer ihvertfall rasisme i rasismeparagrafen (straffelovens § 135a) slik:

Rasismeparagrafen er irrelevant, da den ikke har den korrekte definisjonene, og lovverket opererer ofte med egne definisjoner.

Rasisme har kun med raser å gjøre. De som påstår noe annet er selv rasister.

Jeg ser at du prøver å få det til å virke som en naturlov at stater skal ekspandere, at imperialismen er kommet for å bli.

Det er slik omtrent alle stater på jorden er dannet. Skal USA gi hele landet tilbake til indianerne, mener du? Skal vi stikke av og la samene ta over?

Det er litt forskjell på USAs tilblivelse og Israels okkupasjoner av naboland. Til USA flyttet det hundretusenvis av folk fra Europa for å skape en ny nasjon. Det kan man ikke akkurat si at har skjedd i nabolandene til Israel.

Nei, der har man heller angrepet demokratiet Israel fordi man hater jøder.

Jeg har allerede argumentert for at det ikke er å beskytte seg ved å okkupere landområder og terrorisere sivile slik Israel gjør idag i Palestina.

6616304[/snapback]

Israel gjør som de gjør fordi de har fiender rundt seg og innenfor grensene sine. De kan la seg utslette, eller de kan svare på tiltale.

Lenke til kommentar

Jeg gir deg opp Pricks, enhver som leser de siste innleggene dine ser at du ikke svarer meg. Du vrir deg unna, ved å ikke quote alt jeg skriver, kun det du kan svare på ved å gjenta det du skrev i ditt forrige innlegg. Samt kommer du med en haug med stråmenn for å vri deg mest mulig unna.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125602

I kategorien manipulasjon av media...

Dette bildet er manipulert

(VG Nett) Dette bildet av et Beirut i brann er manipulert. Nyhesbyrået Reuters beklager det som har skjedd og fjerner bildet fra sine arkiver.

Mistankene om at bildene var manipulert, kom straks etter at bildet ble lagt ut av Reuters like etter klokken 15:00 norsk tid i går. Amerikanske bloggere hevdet at bildet var manipulert for å gi inntrykk av at ødeleggelsene var større enn det de var i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Jeg gir deg opp Pricks, enhver som leser de siste innleggene dine ser at du ikke svarer meg. Du vrir deg unna, ved å ikke quote alt jeg skriver, kun det du kan svare på ved å gjenta det du skrev i ditt forrige innlegg. Samt kommer du med en haug med stråmenn for å vri deg mest mulig unna.

6619066[/snapback]

Jeg registrerer at du tydeligvis har gått tom for argumenter, siden du tyr til personangrep (som mrmus her, som aldri har noe nyttig å komme med). Det er tydelig at du har innsett at "slaget" er tapt.

Lenke til kommentar

Igjen generaliserer du.

Utslette blir et helt feil begrep, det er ikke snakk om å gjøre om hele Israel til en øde ørken.

6614932[/snapback]

Ikke ørken nei, men det er allikevel ønske om å fjerne hele Israel. Altså utslette staten Israel og fjerne alle jødene. Med andre ord etnisk rensning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...