Danny Boy Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Vanskelig spørsmål dette her Selv vet jeg ikke helt. Vil tru det varierer fra mann til mann. Noen sitter masse på PC'en og spiser sunn mat, mens andre spiser istedenfor usunn mat. Noen røykere er aktive, mens andre slapper for det meste av. Lika farlige, på en måte, spør du meg Lenke til kommentar
Superior Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Røyking er selvsagt farligst. En kan sitte foran PC'en i 12 timer hver dag og fremdeles være sunn. Om en røyker så kan en i det hele tatt bare gi opp å være sunn. Endret 3. august 2006 av Superior Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Røyking er selvsagt farligst. En kan sitte foran PC'en i 12 timer hver dag og fremdeles være sunn. Om en røyker så kan en i det hele tatt bare gi opp å være sunn. 6608326[/snapback] Åh? Hva får deg til å si det? En som røyker og trener lever lenger enn en som ikke røyker, men heller ikke får noen form for fysisk aktivitet. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Denne diskusjonen er helt meningsløs. Å sitte foran pcen i seg selv er uansett ikke farlig. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Røyking er selvsagt farligst. En kan sitte foran PC'en i 12 timer hver dag og fremdeles være sunn. Om en røyker så kan en i det hele tatt bare gi opp å være sunn. 6608326[/snapback] Åh? Hva får deg til å si det? En som røyker og trener lever lenger enn en som ikke røyker, men heller ikke får noen form for fysisk aktivitet. 6610661[/snapback] De gjør han sikkert. Men røyken vil gå ut over lungene uansett hva han gjør. Og motivasjonen for å forbedre kroppen kan ikke være stor om en ødelegger den rett etterpå. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Så lenge man spiser er 2 ganske ufarlig. 1 er værst. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Vel, begge deler kunne jo litt en farlig kombinasjon! Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Avhenger sterkt av hva annet man gjør enn å røyke. Om man bare sitter inne på sofaen og røyker, dør man definitivt raskere av det, da det blir mye det samme som å sitte foran pc-en, bare at du har en giftpinne i gapet også. Om du derimot er ganske aktiv ellers og trener regelmessig (dog gjør jo røyking slike ting vanskelig), kan du vente deg å leve lenger enn en som sitter foran pc-en hele tida. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Denne diskusjonen er helt meningsløs. Å sitte foran pcen i seg selv er uansett ikke farlig. 6610686[/snapback] Det skal du ikke være for sikker på. Hvis man sitter like mye med pcen som trådstarter beskriver så er det alt annet en ufarlig. Man får tørre øyner av å se på skjermen, man sitter mye i ro, dermed får man ikke trent musklene i kroppen. Man får heller ikke mulighet til å øke forbrenningen, som igjen gjør at man legger på seg, og blir overvektig. Jeg ser for meg at i verste tilfelle av tørre øyner, så blir de så inntørket at man mister synet. Jeg ser også for meg at når man ikke får trent muskelene sine, så blir man så svak at man tilslutt ikke greier å gå spesielt langt. Dessuten får man ligge sår. Blir du overvektig så er man en tikkende bombe når det gjelder hjerteinfarkt, og andre hjerte og kar sykdomer. Og hvis du i tillegg er ikke har et sosialt liv, så har du ingen venner eller kjente som kan komme å finne deg når hjerte ditt har stoppet. Så da blir du liggende å råtne bort alene, helt til noen passerer huset / leiligheta di og kjenner en rar lukt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Man blir da vitelig ikke syk av å være fysisk svak. Spiser man i forhold til aktiviteten blir man heller ikke feit, får bare lite muskler. Det med synet skal jeg ikke komentere for det har jeg ikke greie på, men spiser man sundt og i mengder som står i stil til det man gjør får man ikke hjerte og karsykdommer heller. Kan faktisk ende opp med å leve en stund slik. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Mulig man ikke blir syk av å være fysisk svak, men det begynner å bli ille når man har problemer med å løfte 10 kilo. Når det kommer til å være feit, så hadde jeg rett og slett ikke tenkt på sunt kosthold, jeg tenkte mere på en typisk landiett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Sitter man forran skjermen halve døgnet og i tillegg tømmer i seg brus og burger stiller saken seg annerledes. Blir man smellfeit og innaktiv så blir man ikke gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå