avlvl Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Er det tragisk å spille med f.eks xbox 360 på en 28'' widescreen uten HD? Hva er mest vanlig her, har folket HD eller? Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det blir langt ifra tragisk, da det ikke bare er oppløsningen som er bedre på 360. Det eneste problemet er at noen utviklere ikke tar seg tiden til å lage spillene helt optimale for vanlige TV'er. Dermed blir f.eks tekst litt vanskelig å lese osv... Men langt ifra et stort problem så vidt jeg vet. Har selv HD-TV, og det er veldig flott bilde med det. Men jeg tror det fremdeles er en liten del av de norske hjem som har HD-TV. Om dette innebærer de som har litt interesse for spill også vet jeg ikke... da de som kun ser på nyheter og været ikke akkurat vet hva det er engang regner jeg med Men det kommer med storm, og blir billigere og billigere. Ikke lenge før vanlige TV'er blir utkonkurert i pris også regner jeg med... med tanke på at komplett selger (solgte?) 32" HD-TV som var grei nok til 5000KR. Er uansett ingen hast med å kjøpe dette dersom du ikke ser det helt store behovet for det. Og det er i ALLE fall ingen stopper på å kjøpe 360 Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Takk takk, da holder jeg ut med traveren min en stund til, så HDTV får etablert seg litt mer og kanskje bli litt billigere Det beste er kanskje å holde seg helt unna HDTV helt til jeg skal kjøpe - så jeg ikke vet hva jeg evt. går glipp av Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det er i alle fall ingen vits å sjekke ut HD-TV så lenge du vil vente, men er såpass usikker at du kan vippe over til å kjøpe en :!: Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Selv har jeg ikke HDTV, men en rimelig bra tv fra Thompson. Denne tven har HI-PIX, og 360 ser *nesten* like pen ut på min ikke-HDTV som den gjør på kompisens HDTV. Jeg regner med at tver med HI-PIX, Pixel-plus o.l stort sett får det til å se veldig pent ut. Noe som er viktig å huske på er også hertzen tven din takler. Noen tver takler 60 hertz, med det ser ikke pent ut likevel, så prøv deg frem med ulige innstillinger. Lenke til kommentar
mago Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) 720p er minstekravet for godt bilde, og dei fleste spill til xb2 og ps3 som blir laga vil ha dette som nativ oppløsning så ein skjerm som har 720p som nativ vertikal oppløsning, vil få best bilde (og ikke et psudo/kunstigt skalert bilde) interessant artikkel 1080p PS3 Games? 'My Arse' say MS Endret 24. august 2006 av mago Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Noe som er veldig viktig når man skal bruke konsoller på vanlig tv er å skaffe en RGB-kabel, som gir mye bedre bilde enn kabelen som følger med. Bildet her er med og uten RGB: Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg spiller 360 på en bra 21" boksetv og er svært fornøyd med billedkvaliteten, selvom jeg innser at det kunne vært bedre med HD. Men du vet, man vil alltid ha det man ikke har. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Noe som er veldig viktig når man skal bruke konsoller på vanlig tv er å skaffe en RGB-kabel, som gir mye bedre bilde enn kabelen som følger med. Bildet her er med og uten RGB: 6736020[/snapback] Er den kabelen som følger med på 360 RGB? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Er den kabelen som følger med på 360 RGB? 6739116[/snapback] Den som følger med på Core er den til venstre... RGB må du kjøpe utenom. Merket personlig en del forskjell når jeg gikk over til RGB, men langt i fra like mye som på det bildet der, bildet på min TV er ikke sylskarp og det er fremdeles litt fargeblødning. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Kan man bruke RGB på en vanlig tv med scart med rett overgang, og gir det samme effekt som vist over? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 RGB får du via en vanlig fullkoblet scartkabel. Husk at scartkontakten på TV-en må støtte RGB. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Fikk tak i Monster RGB til 360. Stor forskjell fra den som følger med. Anbefales om du ikke ønsker å invistere i en HD-TV ennå. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 RGB får du via en vanlig fullkoblet scartkabel. Husk at scartkontakten på TV-en må støtte RGB. 6740514[/snapback] Hæ? Altså, jeg har en CRT-tv med to scart-innganger, kan jeg bruke RGB på den? I så fall, hva trenger jeg? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Ja du kan bruke RGB på den.. det du trenger er f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316067 eller noe billigere om du finner eller http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27839 . Endret 25. august 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 RGB får du via en vanlig fullkoblet scartkabel. Husk at scartkontakten på TV-en må støtte RGB. 6740514[/snapback] Hæ? Altså, jeg har en CRT-tv med to scart-innganger, kan jeg bruke RGB på den? I så fall, hva trenger jeg? 6741683[/snapback] Sansynligvis støtter kun én av scart-inngangene RGB-signaler. Det du trenger er en SCART-RGB-kabel til din konsoll. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Ja du kan bruke RGB på den.. det du trenger er f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316067 eller noe billigere om du finner eller http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27839 . 6741718[/snapback] De var da voldsomt dyre ? Den offisielle fra MS koster vel bare 2-300 kr ? Bare tull å kjøpe de monster greiene til 600 kr. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 RGB-kabel med optisk utgang til Xbox360 koster 44,- hos www.lik-sang.com. Frakt kommer på ca. 60,-. RGB-kabel til PS2 (med lydutgang) koster under 7,- Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Ja du kan bruke RGB på den.. det du trenger er f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316067 eller noe billigere om du finner eller http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27839 . 6741718[/snapback] De var da voldsomt dyre ? Den offisielle fra MS koster vel bare 2-300 kr ? Bare tull å kjøpe de monster greiene til 600 kr. 6742034[/snapback] Vel jeg fant ikke MS sin rgb kabel derfor linka jeg til monster sine.. men finner du det billigere så er det jo bra:P Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Er den kabelen som følger med på 360 RGB? 6739116[/snapback] Den som følger med på Core er den til venstre... RGB må du kjøpe utenom. Merket personlig en del forskjell når jeg gikk over til RGB, men langt i fra like mye som på det bildet der, bildet på min TV er ikke sylskarp og det er fremdeles litt fargeblødning. 6739620[/snapback] Nei man får stort sett ikke SÅ stor forskjell på en vanlig crt-tv, men med rgb til en lcd-tv får man såpass stor forskjell faktisk. Testa da jeg kjøpte RGB-kabel til min Super-Nintendo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå