Edstro Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Eg har kjørt windows xp i lang tid. Men har fremdeles den gamle windows 98 cden. Eg tenkte eg skulle teste det og se vor fort eg fikk installert det. Eg kan godt komme tilbake med en raport men først må eg vite fremgangsmåten. Eg skal ha en multiboot og i dag kjører eg winxp. Noen som har en fremmgangsmåte på dette? Eg må ikke bomme. Endret 3. august 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Lag en ny partisjon til Windows 98, og start opp fra installasjons-CDen. Deretter installerer du Win98 på den nye partisjonen. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Fordi eg vil teste og se vor fort eg kan få installert det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har DOS installert.... Lenke til kommentar
malinps Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 mens vi er på temaet... kan noen hjelpe meg skaffe en win98 install-cd? kan sånt lastes ned? (har fått ny pc men må hente det som er på den gamle, som har krasjet skikkelig...) (eller kan jeg trygt bare ta ut harddisken fra den gamle og sette den i den nye? som kjører xp? jeg har ikke så veldig peil, det jeg er redd for er altså at krasjet gjør at disken bør bli værende i win98-maskinen for best sjanse til korrekt tilgang til disken og ikke forpurre det som er på den...) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Du kan ta den gamle harddisken og kople til den nye maskinen og overføre filene, ikke noe problem slik sett. Edit: Såfremt disken er i lesbar stand, og krasjen ikke ødela filsystemet e.l. Endret 3. august 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Mine 98disker er ikke i lesbar situasjon... Men jeg har en 95 som fungerer fint... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Mener jeg leste på MSI sine sider at hovedkortet som jeg har ikke er kompitabelt med eldre versjoner enn Windows 2000. Ikke det at jeg har brukt for noe eldre på en så kjapp pc heller da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå