MindZlave Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei! Lurer på om det er noen i Porsgrunn/Skiens område her som kan voltmodde mine to 7800GTX 256mb kort? Kan også være litt lenger unna, men ikke for langt Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Bor i skien, men har ikke noen erfaring med det ... Burdte ikke være så vansklig ... Kjøp den batteri lode bolten som de har påbiltema da den er på 6W På noen kort er det mulig å bare bruke en blyant men helst strømførende lim/maling (sånn man bruker på varmekablene i bakruta i bilen) Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) kanskje jeg plukker opp den på biltema, takk for tipset Endret 5. august 2006 av MasterMind2k Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Bare husk å ikke bruke så mye tinn da det kun skal være så det siter fast ellers er det så lett og kortslutte ... En sånn en kan være nokså kjekt ... Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 en sånn? kom bare inn på biltema hovedsiden Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Vel da går det ikke ann å linke til den men her er et bilde: Den er under verktøy --> lodding Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Først av alt så må du fortelle oss om du skal gi mer volt til kjernen, minnet eller begge deler. Uansett så trenger du potentiometer(det finner du på elfa.se). Så vidt jeg husker så trenger du 100k ohm til kjernen og 200ohm til minnet. Men du kan bruke noe som er litt høyere også, for så og trimme ned motstanden(jo lavere motstand, jo høyere volt). Og du MÅ lodde, ledende penn/maling/blyant er IKKE aktuelt. I tillegg så er det et must med multimeter, du vil ikke gi kortet for mye volt! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 På 7900gt kan man få 1,55v med sånn "maling" Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 På 7900gt kan man få 1,55v med sånn "maling" 6623245[/snapback] Har trådstarter 7900gt? Nei! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har trådstarter 7900gt? Nei! 6624492[/snapback] Nope men du sier man ike kan bruke sånn "maling" men det kan man bare ikke på alle kort Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har trådstarter 7900gt? Nei! 6624492[/snapback] Nope men du sier man ike kan bruke sånn "maling" men det kan man bare ikke på alle kort 6625179[/snapback] Jeg kan ikke skjønne hva du prøver å oppnå, men du kan jo faen meg få prøve å feste et potensiometer med blyant/maling . Hvis det er kun snakk om å få kontakt mellom 2 punkter(noe som IKKE er tilfelle her), så funker det Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hvis det er kun snakk om å få kontakt mellom 2 punkter(noe som IKKE er tilfelle her), så funker det 6625240[/snapback] Ja det er det det er snak om men nok OT Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 blir nok bare modding av kjernen ja, tipper jeg tar det iløpet av den måneden her, vurderer å kjøpe meg en vapochill LS til san diegon min, og da får skjermkortene vannkjøling på egen dual rad Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Har du i det hele tatt tenkt på alt det bråket ? Kjøp deg heller en bra vann-blokk hvis du ikke har det fra før av og legg et peltier element under så blir det nok noen minusgrader til lang-lang under 3/4 av prisen på fase og det holder med 0-(-20) du trenger ikke -50 med mindre du skal sette rekorder ... Går jo også ann å sette peltier under VGA blokk også bar husk å isoler så du ikke får noe kondens (Vet ikke om alle GPUer er like glad i minus grader men 7800GTX skal tåle det)) Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) kjenner til bråket ja, men det bryr meg ikke så veldig Har bra vannkjøling nå, MCW6000 serien på CPU og Hydor L30 pumpe + dual rad Kunne kanskje vurdert ett peltier hvis ikke det var ett sant h*lvete med PSU til det... Endret 7. august 2006 av MasterMind2k Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det gjør det ikke da finnes peltier på 60w og 120w m en skal du ha den på microplex på 223w eller noe sånt .. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 ett peltier på 60 og 100 watt er ikke akkurat kraftige saker, det på 60 watt vil ikke kunne gi deg under rom temp på cpu under load engang, borkasta arbeid spør du meg. Det på 120 vil klare jobben med å få ett par grader under romtemp tenker jeg... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Har lest at noen brukt bruk t60W og fått 5-10 under laod og (-10)-(-3) idle Så det faktisk i en guide her på forumet på åssen lage en vannkjøling (hw.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå