Gå til innhold

Ny prosessor eller nytt hovedkort?

Mr_Kaizer

Anbefalte innlegg

Det står et AX6BC hovedkort i PC'en med en 500 Pentium II prosessor + 384 SDRAM. har begynt med videoredigering og det går greit, men vurderer å oppgradere enkelte komponenter. Men: hva lønner seg? Kan en putte i en høyere prosessor, eller er det bedre å skaffe et nytt HK? Har en WD 120 GB SE som jeg nettopp har fått til å fønke, og den er AKA100 så da ville det kanskje være lurest med nytt HK? AX6BC'en har jo AKA33. Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Hvis du kan gi en sum penger du kunne tenkt deg å bruke, så blir det enklere...egentlig så er vel alt i ditt system litt "tregt" til videoredigering? Selv om du syntes det går greit..

Hvis du handler en ny cpu, så vil den koste alt for mye (slot1 cpu'er er vanskelig å skaffe). Du har PC100 ram? Den er jo umenneskelig treg.

En Ata33 kontroller på en ata100 disk...du må jo tape utrolig mye ytelse?

Som sagt, si et budsjett :smile: enklere.

Lenke til kommentar

He he... ikke allverdens grunnlag for videoredigering, nei. Men nettopp har brukt alle penga på nytt DV kamera så det er en stund før jeg får råd til ny PC, ikke sant. frågan er hvor mye jeg klarer å tyne ut av en tre år gammal PC med litt oppgradering. :smile:

Budsjett ca. 1000 - 1500

Vil det f.eks. være lurt å skaffe en brukt 750 Mhz eller 900 Mhz Slot 1 prosessor? Eller er det mer gunstig å gå opp til et HK som støtter AKA100. Men da blir det jo dølt med en 500Mhz prosessor. vett da f... hva som er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...