RamGuy Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg har: CPU: AMD AthlonXP 2400+ HK: Abit nF2 NF7-S v.2 Minne: 2x Corsair XMS 3200LL 512MB Skjermkort: GeForce Ti4800SE TDX AGP Lydkort: CREATIVE SB AUDIGY 2 ZS 4x USB 2.0 Device (er ikke sikker på om alle drar strøm da) Ingen ekstra vifter utenom standar prosessor, skjermkort og brikksett viftene.. 1x CD-RW (Kan sikkert ta bort denne hvis det trengs) 1x DVD-RAM Og jeg kjører alt på PSU: ATX1125BTA 300W Power Supply W/PFC Rev.2 (fulgte med kabinettet fra Avance) Lurer på om jeg da kan bytte ut skjermkortet med et PoV GeForce 6800GT eller 7800GS AGP skjermkort.. Holder PSU'en da? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Kan hende att det går, men du vil belaste en psu på 300 watt mye hele tiden. Vis du skal ha en god psu ville jeg sett på denne fra Fortron-Source. Ønsker du noe mere "jålete" psu ser du på Mist eller Hiper. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Med 300w så vil du belaste 12v railen noe mer enn den er designet for(amper)... Støtter forslaget til Chevelle! Billig og bra PSU Men det skal en del belastning til før det skjer noe gæli! Endret 2. august 2006 av Falcon_ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Så jeg kan faktisk kjøre 6800GT/7800GS, men er bare fare for overbelastning/kortsluttning i PSU.. Men noe som lite sannsynlig vil skje? Den vil ikke få noe dårligere ytelse eller noe pågrunn av svak PSU? Klart jeg kan leve med den PSU jeg har helt til den eventuelt kolappser, også skaffe en nye en da.. Bruker 7800GS mer strøm enn 6800GT? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Ved full belastning over lengre tid så vil PSU bli så varm at den slår seg av for å unngå skade på den, derfor bør du ha en litt større en, også med hensyn til støynivå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå