Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prøver alt, ingenting fungerer

Anbefalte innlegg

Hei

Det har seg sånn at maskina mi har gått helt amokk. En dag jeg skulle inn som vanlig, ville rett og slett ikke maskinen komme seg innpå. Det som skjer er:

Jeg slår på maskinen, før jeg får komt inn i login, restarter maskinen seg. Jeg har hatt erfaringer med det før og alt jeg har trent er å reinstalere xp og formatere det som er, men denne gangen funker det altså ikke slik.

1. Jeg får tak i en splitter ny xp cd og kjører den. Jeg har to harddisker og prøver først å formatere den jeg hadde xp på tidligere og så instalere det på den, etter at den gule linjen under formateringen har gått ett stykke får jeg da blå skjerm hvor det står at viss dette er første gang må jeg restarte, viss ikke må jeg kontakte microsoft eller sjekke alle instalerte programmer.

2. Jeg prøver noe nytt, å gå inn i sikkerhetsmodus på alle måter, men går som det går når eg skrur på, maskinen restarter seg.

3. Jeg prøver å formatere BEGGE harddiskene og instalere xp på en av dem, men igjen får jeg samme blå skjermen.

Jeg har heller ikke hatt noe problemer med maskinvaren min tidligere og kan ikke helt skjønne hva jeg skal gjøre nå.

Takker for alle svar, helst svar som hjelper meg:)

Endret av PhantomSlayer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sletter du også alle partisjoner og setter disse opp på nytt før du formaterer?

Edit: Ultimate Boot CD kan kanskje hjelpe noe? Forsøk ev. å bytte minnebrikkene eller prøve med bare en og en dersom du har flere...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...