Gå til innhold

Doom 3 systemkrav

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg tviler sterkt på at hva type RAM en har vil ha særlig mye å si på hvor flytende spillet vil gå.

Litt kanskje, men "garantert" ikke av noen grad som vil irritere. Hvis det går absolutt hakkefritt med 512MB DDR, vil det nok ikke gå hakkete med 512MB SDR.

Skjermkortet er nå uansett viktigst.

For å kunne kjøre Doom III mest mulig uten problemer regner jeg med en må ha et skjermkort av GF4Ti4200 og oppover, rent ytelsesmessig.

Dette er selvfølgelig bare synsing da :smile:

Lenke til kommentar

Når Ut2003 Ble laga krevde det MYE mere en den komplette versionen som kom ut i butikkene.

Hvis ID Software Bruker Ati Radeon 9700 pro nå som de lager spillet så betyr det ikke at spillet blir å kreve like mye som det krever nå.. Altså når spillet lages er texturene helt anderledes de krever mer maskin kraft og dermed bedre skjermkort, den "ferdige" versionen blir neppe å "Kreve" ati radeon 9700 pro for å kunne spilles glatt med alt på max i 1024*768

Lenke til kommentar

Ikke for å rakke ned på UT2003 for det er sikkert et bra spill for den som liker den typen men jeg for min del syns ikke grafikken der er SÅÅ bra. Den er pen, men liksom litt Donald aktig. AI'en kan jo ikke være så krevende heller. Bot'en ser ut som høner som løper villt omkring... I ren mp er det jo ingen AI.

Jeg syns bl.a. grafikken på jungel-brettene i SOF2 er mye bedre. BF1942 har jo også bra grafikk og går forbløffende bra når man tenker på hvor mye som skjer i det spillet.

Lenke til kommentar

About Doom III

It will sport graphics that look more like the prerendered video from the Final Fantasy movie then anything yet seen in the real time graphics of a game. It will sport system requirements that will make the less financially fortunate of us weep. The designers have even hinted that the new GeForce 4 4600's will not run the game at its maximum settings.

Xbox anyone...?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 00:30, skrev Mr-Zin:

Jeg mener at Doom 3 vil kreve ca. like mye som Unreal Tournament 2003 og Unreal 2.

Tror nå aldri jeg. Det kommer nok til å kreve ganske så mye mer ja. Tar heller sikte på ny maskin jeg for å spille det spillet.

[ Denne Melding var redigert av: Smyagol på 2002-10-21 09:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:

The designers have even hinted that the new GeForce 4 4600's will not run the game at its maximum settings.

Xbox anyone...?

Det er jo greit nok da, tross alt en stund til det kommer ut, er vel ingen som forventet at man skulle kunne kjøre alt på max med dagens skjermkort, har ti4200, kalrer å få quake3 til å hakke med alt på max (1600*1200, 4xfsaa, osv), og det er gammelt.

AtW

Lenke til kommentar

det var egentlig meningen at gf3 skulle kjøre det glatt(noen som husker gf3-lanseringa for mac, hvor carmack viste fra noe av doom3?), men det blir sikkert syk lagg på det alikevel. jeg har gf3 og det taklere ikke mer enn 1024x768 med medium detaljer i UT2003 for å gå smuud. Jeg ville tro at NV30 kommer til å være det eneste som kjører dette spillet med superflyt i bra oppløsninger, ellers så er carmack veldig fornøyd med radeon-kort også. Alle med MX-kort kan bare drite i det i hvertfall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ops :smile: liten lesefeil.

men uansett, anskaffer meg p4 nortwhood 2,4ghz 533

512 mb pc 2700 ddr nå, bør holde det og det gode gamle asus v8440 geforce 4 ti 4400 som står i nå..

har ikke akkurat tenkt til å sprenge noe budsjett for å kunne spille akkurat det spillet

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg :smile: Greit å få opplart feilskrivinger som "alle" gjør. Dette gjelder Chieftec som IKKE skal skrives Chieftech, id Software mfl. Først og fremst er det egennavn som er greit å få riktig, men noen kinkige ord kan det også være ok å rette på IMO.

Det er ingen stor sak, men det er heller ingen stor jobb å rette på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

The designers have even hinted that the new GeForce 4 4600's will not run the game at its maximum settings.

Xbox anyone...?

Hva med XBOXen? Gf4 er på samme nivå, mens raddisen er teknisk overlegen (ehm...superior er vel det riktige ordet). Den eneste fordelen boxen hadde over GF3, var 2 vertex shadere istedenfor 1. Gf4 har høyere minnebåndbredde, og dèt spiller en rolle! XBOXen må i tillegg dele minnebåndbredden med resten av systemet... Men der hvor den er overlegen er på programvarenivå. OSet den bruker er jo "litt" slankere og mer optimalisert enn Windows (PC).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...