Gå til innhold

Offisielle FC Barcelona tråden


Budbringer

Anbefalte innlegg

Du fikk oppfatningen av at han mislikte Riise av den setningen der han mener at Abidal er 10 ganger bedre?

At Abidal er en utrolig mye bedre back enn det Riise er, er det absolutt ingen tvil om i mitt hode.

Abidal har vært fantastisk siden han kom til oss i 2007. Etter min mening er Abidal en av verdens beste venstrebacker.

 

Det som gjør at Abidal og Sylvinho passer inn, er det faktum at de begge har sine fremste kvaliteter offensivt. Selv om Abidal også er meget bra defensivt. Begge to er veldig bra med ballen, noe som er et absolutt must, med tanke på spillesystemet til Barcelona.

 

Riise er for min del en meget habil spiller, men på langt nær noen spiller jeg tror vil passe inn i Barcelona.

Det enkle faktum at Abidal og Sylvinho er noenlunde samme spillertyper, mens Riise ikke er i nærheten av den samme typen. Jo, det gjør at jeg (les. jeg) mener at Riise ikke vil passe inn i klubben.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor akkurat dette temaet var så viktig for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hverken om det er en forsterkning for Barcelona eller Liverpool om dette skulle være sant. Liverpool ville mistet rivjernet sitt på midtbanen og fått inn en god venstreback; Barcelona hadde fått inn en spiller som etter min mening ikke passer inn fordi han er for dårlig med ball.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så synes jeg Eto'o har gjort nok i Barcelona, og at vi skal gi slipp på ham mot nye, sultne spillere. Han har vunnet den spanske serien et par ganger nå, vunnet Champions League to ganger og opplevd store triumfer.

 

Derfor vil det i mine øyne være helt ypperlig å hente inn Zlatan Ibrahimovic som erstatter for Samu. Mannen er ute etter å vinne Champions League og det har han forstått at er nærmest umulig der han befinner seg pr. dags dato. Han har en ypperlig teknikk, fantastiske skudd og kliniske avslutninger, samt også en høyde som kan tilføre laget noe ekstra. Nettopp der er han overlegen enn Eto'o, som jeg synes har brent litt for mange sjanser, ødelegger flyten i angrepene til tider og neste år skal også mannen til Afrika for å spille Afrikamesterskapet. Eto'o er en typisk "score-ferdigscorede-mål"-spiss ala Van Nistelrooy, selv om han prøver seg på enkelte finesser innimellom.

 

Og selv om Zlatan ikke er den spissen som henger foran kassa så vil jeg si at han vil fungere ypperlig sammen med Henry og Messi. Vi så trioen i år score mål på mål, og hvorfor skal det plutselig ta slutt neste år selv om Eto'o forsvinner? Messi og Henry er begge to spillere som har nese for mål, og fungerer det dårlig med Zlatan i midten kan bare Henry og Zlatan bytte plass, for Zlatan behersker også det å ligge utpå kanten.

 

I tillegg er jeg for at vi henter Maxwell, en back som ligner utrolig mye på Evra sett bortifra at brasilianeren også kan tiltre stopperplassen.

 

Konklusjonen min er enkelt og greit å gi slipp på Eto'o da han begynner å bli en større "plage" enn en "plussfaktor", og hente inn Zlatan og Maxwell. En defensiv midtbane er i mine øyne ikke vits i å hente selv om Yaya Tourè forsvinner til Afrikamesterskapet, da vi har Sergio Busquets i bakhånd som har spilt godkjent denne sesongen i og med at han ble kastet ut til løvene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Zlatan - Eto'o sagaen fortsetter og fortsetter. Først skulle alt være klart idag, så skal Eto'o signere for Inter på Mandag.

Personlig vil jeg ønske Zlatan hjertelig velkommen om det blir en overgang til slutt, Zlatan er en fantastisk spiller, og en type som jeg har savnet på topp i Barcelona mens Eto'o har vært her.

Misforstå, jeg er Eto'o evig takknemlig for det han gjort mens han har vært i klubben, men jeg mener Eto'o mangler ferdighetene med ball som resten av de offensive spillerne våre innehar, og derfor tror jeg det kan bli utrolig spennende med Zlatan, som vel for øyeblikket kanskje er verdens beste spiss, selv om han ikke har bevist noe særlig i CL.

 

Så jeg håper på en overgang for Zlatan.

 

I tillegg, så tror jeg spillerne, og fansen (iallefall trenger jeg det) trenger en stjernesignering, etter at Real Madrid har gått helt av hektene i sommer.

Lenke til kommentar

Jeg tror Zlatan er kapabel til å score enda flere mål enn det Eto'o har gjort, i tillegg er Zlatan en mye mer spillende spiss, som er mye flinkere enn Eto'o til å sette opp lagkameratene også. Så selv om Zlatan scorer litt mindre enn Eto'o, så tror jeg det vil resultere i flere mål enn med Eto'o.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...