Sir Samuel Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei! Jeg skal kjøpe en ny maskin og er usikker på om jeg skal velge DDR1 eller 2. Jeg skal kjøpe: (AM2 sokkel) CPU: AMD X2 5000+ GPU: GeForce 7950 GX2 MB: Asus M2N32SLI Deluxe RAM: ? Alt det andre har jeg fra før av. Har hørt at AMD er litt mer glad i lavere timings enn MHz, stemmer dette? I såfall ville det kanskje vært best med DDR 1? Men på en annen side så kan det være slit med DDR1 som kjører på høyere hastigheter enn 400 MHz effektivt.. siden man må klokke og styre, som ikke alltid er like vellykket på alle hovedkort, har en kompiss med det problemet. Man slipper vell unna det med DDR2? På forhånd; takk Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hvis du skal ha AM2 så må du ha ddr2 Lenke til kommentar
Sir Samuel Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Hvis du skal ha AM2 så må du ha ddr2 6604792[/snapback] Ja da er vell saken grei da... har du noen gode anbefallinger på ddr2 ram? har sett litt på OCZ men det var litt lite utvalg av det syns jeg. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 vil ikke anbefale ocz-ram med am2-kort.. er noen kompabilitetsproblemer der... Lenke til kommentar
Sir Samuel Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 vil ikke anbefale ocz-ram med am2-kort.. er noen kompabilitetsproblemer der... 6604821[/snapback] Fint du sa.. hadde sikkert gått for det siden kompissen min er så fornøyd med osz rammen sin (ddr1) noen andre merker med problemer? Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 vil ikke anbefale ocz-ram med am2-kort.. er noen kompabilitetsproblemer der... 6604821[/snapback] Fint du sa.. hadde sikkert gått for det siden kompissen min er så fornøyd med osz rammen sin (ddr1) noen andre merker med problemer? 6604841[/snapback] har hørt om problemer med Geil og... men er ikke riktig sikker på det.. men jeg snakket med en i ocz, han sa at han hadde vært nede hos netshop og flashet til nyeste bios på deres am2-kort. Det løser problemet. Så hvis du kjøper am2-kort hos netshop, så kan du nok kjøpe am2.. men vil i såfall anbefale å kjøpe begge deler hos netshop.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå