nerd-light Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Noen som ser på tv-programmet Styrk-live som går på NRK 1 og 2 på søndager, mange interessante temaer der selv om noe blir satt litt på spissen av og til, og det kommer faktisk flere chatmeldinger der enn til topp 20 sendingene o.l. Ganske bra program skulle vært flere slike Søndagsåpent på tv2 er jo også ganske bra :smile: mvh nerd-light Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Skulle så absolutt vært færre slike programmer nå i 2002 :wink: Det er morsomt å se at alle deltakere i slike programmer har det samme ansiktsuttrykket, et litt fjernt og distansiert blikk. Nei, for å avkristne landet må en vel ta i bruk de samme metodene de brukte for å kristne det :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: zuperMensch skrev (2002-10-21 00:21):Nei, for å avkristne landet må en vel ta i bruk de samme metodene de brukte for å kristne det :smile: Norge ble kristnet med sverd, vi skal avkristne det med flammer og maskingevær hehe Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Prøv det dere. Så får vi se hva slags effekt det får Historisk sett har slikt styrket Kristendommen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg blir litt skremt når jeg tenker på hvor mange som kneler foran sengen hver kveld for å be til Jesus/Gud/Den hellige ånd. Er tydeligvis mange skrullinger i Norge... Tanken på at statsministsministeren vår kneler foran sengen skremmer meg veldig! Og disse nye kristene som har personlige forhold til Jesus, de gjør meg redd. Tenk hva stemmene i hodene deres kan fortelle de! *redd og skremt* Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg blir litt skremt når jeg tenker på hvor mange som kneler foran sengen hver kveld for å be til Jesus/Gud/Den hellige ånd. Er tydeligvis mange skrullinger i Norge... Tanken på at statsministsministeren vår kneler foran sengen skremmer meg veldig! Og disse nye kristene som har personlige forhold til Jesus, de gjør meg redd. Tenk hva stemmene i hodene deres kan fortelle de! *redd og skremt* Ja du for ringe og spørre bondeviken om han har stygge mystiske stemmer i hode sitt. Tror ikke de kristne er mere farlig en de som ikke er kristen Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ja du for ringe og spørre bondeviken om han har stygge mystiske stemmer i hode sitt. Tror ikke de kristne er mere farlig en de som ikke er kristen Bortsett fra naar dem faar det for seg at naa maa det slaes et slag for Kvite krist, Det Hellige Land, utrenskning av vantro og hekser, plus seff skitne onde muslimer med dyr olje. Lenke til kommentar
gotark Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jepp. ca 180000 kristne ender opp som martyrer hver år men de får oss ikke bort så lett... Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hehe... morsomt... for di fleste kristne lever som om det ikke finnes noen gud .... foresten det er flere som tror på satan og he-lvete enn på gud... rart er det ikke?? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg blir litt skremt når jeg tenker på hvor mange som kneler foran sengen hver kveld for å be til Jesus/Gud/Den hellige ånd. Er tydeligvis mange skrullinger i Norge... Tanken på at statsministsministeren vår kneler foran sengen skremmer meg veldig! Og disse nye kristene som har personlige forhold til Jesus, de gjør meg redd. Tenk hva stemmene i hodene deres kan fortelle de! *redd og skremt* Er det så farlig da? Noe med kristendommen er jo å være "snill og grei". Tar dere ikke-kristne skade av det? Det får da være vårt problem om vi kneler foran sengen hver kveld for å be? Hvis du har så stor medfølelse med oss, så kan du sikkert finne på noe annet, som vi har mer behov for at du bekymrer deg for. Jeg, f.eks., skulle gjerne hatt ny PC. ClawHammer helst, om du får det til. Takk. Samfunnet tar da heller ikke skade av kristne. For noen måneder siden leste jeg om en undersøkelse i Vårt Land (kristen dagsavis, for de som ikke vet det) at kristne ungdommer fikk gjennomsnittlig bedre karakterer i ungdoms- og videregående skole. Gjør det noe for deg at folk blir klokere? Er du redd for at de skal se ned på deg? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Er det så farlig da? Noe med kristendommen er jo å være "snill og grei". Tar dere ikke-kristne skade av det? Jeg kan ta skade av at personen som styrer landet vårt spør "GUD" (les: stemmene i hodet hans) om hjelp. Det får da være vårt problem om vi kneler foran sengen hver kveld for å be? Det er deres problem. helt til dere blir statsminister.Hvis du har så stor medfølelse med oss, så kan du sikkert finne på noe annet, som vi har mer behov for at du bekymrer deg for. Jeg, f.eks., skulle gjerne hatt ny PC. ClawHammer helst, om du får det til. Takk. Samfunnet tar da heller ikke skade av kristne. For noen måneder siden leste jeg om en undersøkelse i Vårt Land (kristen dagsavis, for de som ikke vet det) at kristne ungdommer fikk gjennomsnittlig bedre karakterer i ungdoms- og videregående skole. Gjør det noe for deg at folk blir klokere? Er du redd for at de skal se ned på deg? Jeg er ikke redd for å bli sett ned på av kristene. Jeg bryr meg rett og slett ikke. Og av en eller annen grunn så tror jeg at ikke-kristene er smartere enn kristene. Ikke nødvendigvis høyere IQ, men har muligheten til å se nøytralt på mange spørsmål. etc. Grunnen til at de får høyere karakterer påskolen kan være fordi de må gjøre foreldrene til lags, det kan ha med oppdragelsen å gjøre, det kan være tilfeldigheter. vanskelig å si. Men det er IKKE fordi GUD/Jesus/den heilage ånd gir de støtte. Noe jeg kom på nå: Hvorfor i svarte svingende takker pop-stjerner og idrettsstjerner Gud når de får en pris? det blir rett og slett patetisk synes jeg. ingen andre som har tenkt på det? Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Nyfrelst kvinne rappet bibler http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=7&item=255602 [/url] Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 hehe... morsomt... for di fleste kristne lever som om det ikke finnes noen gud .... foresten det er flere som tror på satan og he-lvete enn på gud... rart er det ikke?? Hvis du tror at djevelen finnes, da går det ikke ann å si "Nja, men Gud, nei han finnes ikke". Det er tydeligvis vanskeligere for folk å tro at Djevelen ikke finnes en at Gud ikke gjør det, enten så tror du at Gud og Satan eksisterer, ellers tror du de ikke gjør det, dermed basta... :-) Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 åå? man kan jo tro at satan er enerådig og at det ikke finnes noen gud, kan man ikke?? -jeg gjør ikke det, men det er da fullt mulig, hvis man tenker f.eks slik som iwin (i tidligere innlegg) sa: The gretest trick the devil ever made, was to convince the people that he did'nt exist... poenget mitt er at man kan få folk til og tro absolutt hva man vil, og det finnes absolutt ingen grenser.... -så har du fantasi sterk nokk; så til det meste... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 hehe... morsomt... for di fleste kristne lever som om det ikke finnes noen gud .... foresten det er flere som tror på satan og he-lvete enn på gud... rart er det ikke?? Isåfall så tyder det bare på hvor lite de vet... Satan og Helvete forutsetter jo Gud! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 åå? man kan jo tro at satan er enerådig og at det ikke finnes noen gud, kan man ikke?? -jeg gjør ikke det, men det er da fullt mulig, hvis man tenker f.eks slik som iwin (i tidligere innlegg) sa: The gretest trick the devil ever made, was to convince the people that he did'nt exist... poenget mitt er at man kan få folk til og tro absolutt hva man vil, og det finnes absolutt ingen grenser.... -så har du fantasi sterk nokk; så til det meste... Da tolker du nok det uttrykket litt feil. Poenget ligger i at sålenge vi innbiller oss selv at han ikke eksisterer, så vil vi heller ikke prøve å stå imot ham! Da får han nemlig fritt spillerom, og det er akkurat det han vil! Og hva tenker du om helbredelser da? Hokus pokus? Har det aldri skjedd? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Noen som ser på tv-programmet Styrk-live som går på NRK 1 og 2 på søndager, mange interessante temaer der selv om noe blir satt litt på spissen av og til, og det kommer faktisk flere chatmeldinger der enn til topp 20 sendingene o.l. Ganske bra program skulle vært flere slike Søndagsåpent på tv2 er jo også ganske bra :smile: mvh nerd-light At det burde vært flere slike programmer er jeg helt enig i! Men akkurat StyrkLive har dessverre slått seg på den derre talkshow-stilen med altfor raske temaskifter og få poeng som blir utdypet. Har vært gjest der selv, og ble litt oppgitt over endel ting... Men for all del så er det veldig bra at programmet eksisterer! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Og hva tenker du om helbredelser da?Hokus pokus? Har det aldri skjedd? Nei, det har aldri skjedd som følge av noen guddommelig inngripen. Menneskekroppen har en egen spesiell evne til å helbrede seg selv, og hvis en bare tror sterkt nok på at et preparat eller en behandling virker, eller at man tror man virkelig blir helbredet gjennom Jesus, så manipulerer man kroppen til å helbrede seg raskere. Omtrent som placebo, man burde ikke bli frisk, men man gjør det allikevel. Under slike redselsfulle møter der man påståelig helbreder folk, dannes det i tillegg en kraftig massesuggesjon, og en sterk og karismatisk leders påvirkning av en folkemasse skal man ikke kimse av (les: Hitler). Men, blinde folk som etter bønn påstår de kan se, og lamme som plutselig kan gå, er bare det reneste tøv. Jeg kan til en nokså liten viss grad tolerere kristne meninger, men når de(re) begynner med dette bønn/helbredelse-snakket, så forsvinner toleransen ganske raskt, no offense. Når man i tillegg drar inn homser i diskusjonen så har man gått for langt. En god venn av meg er homo, og ingen skal komme her å si at han lider av en sykdom eller har noe behov for å bli såkalt "frisk". Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Nei, det har aldri skjedd som følge av noen guddommelig inngripen. Menneskekroppen har en egen spesiell evne til å helbrede seg selv, og hvis en bare tror sterkt nok på at et preparat eller en behandling virker, eller at man tror man virkelig blir helbredet gjennom Jesus, så manipulerer man kroppen til å helbrede seg raskere. Omtrent som placebo, man burde ikke bli frisk, men man gjør det allikevel. Under slike redselsfulle møter der man påståelig helbreder folk, dannes det i tillegg en kraftig massesuggesjon, og en sterk og karismatisk leders påvirkning av en folkemasse skal man ikke kimse av (les: Hitler). Å sammenlikne kristne med Hitler blir så søkt at jeg ikke gidder å kommentere det engang. Skjønner ikke hvordan du kan klare å fornekte at det har skjedd at blinde har fått synet og lamme kan igjen. Det er det så mange tusener vitner på, både kristne og ikke-kristne, så en slik påstand er rett og slett grunnløs. Hva man i neste rekke velger å forklare dette med blir opp til enhver. Om du mener det er logisk at lamme kan gå ved å overbevise seg selv om det, så får det være ditt valg. Når det gjelder homofili-debatten er den så vanskelig at jeg ikke vil gå inn på den nå, men jeg kan bare si at jeg naturligvis har like mye respekt i utgangspunktet for homofile som alle andre mennesker. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Å sammenlikne kristne med Hitler blir så søkt at jeg ikke gidder å kommentere det engang. Hva snakker du om? Har jeg sammenlignet kristne med Hitler? Nei, jeg trakk bare fram Hitler som et eksempel på en karismatisk leder som var dyktig i å villede en folkemasse. Skjønner ikke hvordan du kan klare å fornekte at det har skjedd at blinde har fått synet og lamme kan igjen. Det er det så mange tusener vitner på, både kristne og ikke-kristne, så en slik påstand er rett og slett grunnløs. Blinde personer kan ikke få synet tilbake vha bønn, og lamme personer kan ikke få førelse tilbake i bena. Og siden jeg er overbevist om at bønn ikke har noen virkningskraft, så er det i grunnen ganske lett å fornekte slike påstander. Det som derimot kan være sannferdig er en konkret helbredelse av enkelte andre sykdommer, som kroppen i utgangspunktet kunne helbrede selv. Det vil vel og merke ikke være selve Guds ånd eller bønnen som helbreder, men mennesket selv. Eksempelvis hos en person som tror så sterkt på dette selv at han/hun "lurer" kroppen til å bli leget raskere. Man skal ikke undervurdere viljens kraft. Hva man i neste rekke velger å forklare dette med blir opp til enhver. Om du mener det er logisk at lamme kan gå ved å overbevise seg selv om det, så får det være ditt valg. Du legger ord i min munn. Jeg har aldri sagt at lamme folk kan overbevise seg selv til å gå. Lamme folk er lamme, ferdig med det. Hverken bønn eller vitenskap kan foreløpig lege en lam person. Når det gjelder homofili-debatten er den så vanskelig at jeg ikke vil gå inn på den nå, men jeg kan bare si at jeg naturligvis har like mye respekt i utgangspunktet for homofile som alle andre mennesker. Det var jo fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå