Gå til innhold

Play.com veeeeldig tregt, eller hva?

Anbefalte innlegg

Bestilte fire filmer fra play på tirsdag. 2 av de kom i dag, regner med de siste er rett rundt hjørnet også...

6617598[/snapback]

Rare greier det der... de siste gangene jeg har bestil så har det tatt langt over 2 uker. Hører om andre her på forumet som opplever like lang leveringstid, mens andre får sine filmer på kun få dager :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut som om de har skjerpet seg, det tok 10-14 dager, nå er de tilbake på 4-6 der de var før for min del.

6617665[/snapback]

Jeg hadde også store problemer med Play fra April og utover, med at det tok lett 2-3 uker før varene faktisk kom. Amazon.co.uk kom på 2-3 dager, så det var helt klart Play som slet. Høres bra ut om de har skjerpet seg nå for å komme tilbake til 5-6 dager som før.

-Heiper-

Lenke til kommentar
Bortsett fra at det ikke er Posten det er snakk om her, men derimot Nordisk Ekspress... Og Posten har forresten like stor bemanning enten det er ferie eller ikke.

6617352[/snapback]

jaja nordisk ekspress da ;) Men poenget var ikke bemmaningen, men at det er mye mere post i omløp i disse ferie tider. Og de setter vel ikke inn folk slik at det er fler mennesker på jobb enn normalt?

Blir det samma som på nyttårsaften med telfonen, da alle skal ringe på en gang, nettet detter jo sammen ;) Er jo derfor det ikke er mange som ringer 24:00 lengre :p

Men tar jeg super feil så bøyer jeg meg i støvet :yes:

Men slenger til at er det ikke posten som sier at man bør være ute i god tid med julepakker/brev da det brått kan gå LAAAAAAANG tid før det kommer frem?

Lenke til kommentar
Bestilte forresten en film fra play.com forrige helg, skal rapportere når den kommer, men den ble faktisk ikke sendt før på tirsdag, så enten er de treige eller så har de hektiske dager etter helgen.

Fikk faktisk filmen på fredag, vil si det var rimelig ok leveringstid(dvs under en uke). Mht postgangen i Norge tror jeg det kan bety veldig mye hvor man bor, sendte en sykkel nordover for en stund siden med posten, det tok nesten 1 1/2 uke og da var den flatpakket i eske, dvs ikke noe grunn til at den skulle ta lengre tid enn en vanlig norgespakke. Tipper det er veldig mye tilfeldigheter her, dvs om man treffer en dag det går fly til Norge og hvordan og når pakken blir sendt videre i Norge. Koster den over 200.-, så skal det jo også betales moms, noe som også har en tendens til å legge på noen dager. Men ca 1 uke er det jeg er vandt med fra play.com.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at det ikke er Posten det er snakk om her, men derimot Nordisk Ekspress... Og Posten har forresten like stor bemanning enten det er ferie eller ikke.

6617352[/snapback]

jaja nordisk ekspress da ;) Men poenget var ikke bemmaningen, men at det er mye mere post i omløp i disse ferie tider. Og de setter vel ikke inn folk slik at det er fler mennesker på jobb enn normalt?

Blir det samma som på nyttårsaften med telfonen, da alle skal ringe på en gang, nettet detter jo sammen ;) Er jo derfor det ikke er mange som ringer 24:00 lengre :p

Men tar jeg super feil så bøyer jeg meg i støvet :yes:

Men slenger til at er det ikke posten som sier at man bør være ute i god tid med julepakker/brev da det brått kan gå LAAAAAAANG tid før det kommer frem?

6623811[/snapback]

Det er faktisk ikke mer post i omløp i feriene enn andre deler av året. Hvis man da ser bort ifra jula selvfølgelig.

Postbud har generelt sett mindre post og reklame om sommeren enn ellers.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ihvertfall www.cd-wow.com for tiden. De selger jo også region 1 og 3 ganske billig. Gidder ikke bestille region 2 filmer, fra play.com, med den stygge aldersmerkingen på coveret. (Sikkert mange som ikke bryr seg om det, men jeg ønsker ihvertfall å ha de fineste utgavene av filmene.) Er forøvrig helt enig i at play har vært veldig trege i det siste.

Lenke til kommentar

Har bestilt ca 120 gange fra Play med 10 dage som gennemsnits leveringstid, men på det sidste er de blevet en del langsomere. For et par måneder siden dukkede et internt sporingsnummer op på mine account pages. Varen stod opført som værende sendt 1. juni, men trykkede jeg på sporingslinket kunne jeg se at sendingen først var sket den 8. juni og dukkede op hos mig den 18. Har hverken før eller siden fået en sådan link og har mistet lidt tillid til Play.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Gidder ikke bestille region 2 filmer, fra play.com, med den stygge aldersmerkingen på coveret.

6625257[/snapback]

Hva mener du?

Er det noe nytt?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en kopi av tv-serien bugs fra play.com i februar.

Etter 2 uker sendte jeg en mail til play, og de svarte med å sende meg en ny kopi. En knapp uke etter kom begge filmene... den ene stoppet i tollen, den andre ikke :p

Så nå har jeg 2 kopier...

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Når du har en bekjent som har jobbet i posten en stund så blir du plutselig litt mer skeptisk til å bestille ting uten å ha sendingsnr. De fleste av dere merker kanskje at det er ekstra mye ting som "forsvinner" om sommeren? Dette har sammenheng med at posten har en del sommervikarer. Og det er litt problemer med at en del av de stjeler. Spesielt pakker som ikke kan spores går lett i litt store lommer. Og pakker det står PLAY.COM på er ekstra fristende for en lavtlønnet sommervikar. Dette skjer for det meste på de store omfordelingssentrelene. Postmannen som du ser, han som leverer posten i postkasser/på døren er ærlig. Dette er jobben hans og har vært jobben hans de siste 10-20 årene så han finner ikke på å stjele. Men jeg syns posten burde ta tak i dette problemet og merke pakker det minuttet de kommer til norge(Sette fast ansatte til den jobben:P ). Og forsvinner den etter det så erstatter posten norge den. For fortsetter posten slik de gjør nå så ender de opp med at DHL/UPS sender alle pakker i norge. Jeg bruker hvertfall DHL så mye som mulig når jeg skal bestille ting, da har jeg sendingsnr og jeg vet at de ikke "mister" den.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt med Posten, tror nok det er endel roting ellers også med fast ansatte. F.eks er det ganske mange som har fått vite at Posten har forsøkt å levere "hjem på døren" pakker på tidspunkt de faktisk har vært hjemme. Jeg stoler vel ikke i utgangspunktet på Posten, men så lenge det er begrenset til brev/pakker, så er det OK. Regninger får jeg stort sett rett i banken og Postbanken holder jeg meg langt unna :)

Lenke til kommentar

Har selv brukt Play.com lenge.

Før kunne jeg nesten garantere at det jeg bestilte kom på den tredje dagen. Nå tar det som regel minst en uke før jeg får ting fra play.com. Bestilte forresten et spill som ble sendt for 6 dager siden, som jeg ikke har fått ennå... kjipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...