Gå til innhold

Play.com veeeeldig tregt, eller hva?

Anbefalte innlegg

Tidlig i juli bestilte jeg en PC-bok fra Play.com. Ble sendt dagen etterpå. Ventet 14 dager - ingenting kom. Så rapporterte jeg varen som ikke mottatt, og fikk beskjed om at ny vare skulle sendes ut kostnadsfritt for meg. Den ble sendt i midten av juli. Nå er det 2. august, og jeg har ikke fått noen av bøkene, verken den første eller andre (og man skulle jo tro at posten ikke bruker en mnd på å komme fra A til B...)

Noen som har samme problemet med Play.com for tida? Bøker er jo unntatt fra momsreglene og tollreglene ved innførsel av rimelige kvanta til privat bruk, så den skal ikke ha blitt stoppet i tollen. Noen som vet noe om dette? Jeg stikker til indre Troms i neste uke, så hadde vert fint å få den før det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Jeg opplever at 10 dager er sånn magisk antall dager fra Play. Alt kommer rundt dette.

Jeg ville etterlyst varen etter 2 uker. Senest 3.

Lenke til kommentar

Hvem sin feil tror du det er? Posten eller Play? Play vil aldri finne på å si til kunden at en bok er sendt når den ikke er det. Med andre ord blir tittelen på denne posten helt feil. Nei, Play er ikke treige. Posten er forbanna treige. Og det har jeg selv opplevd flere ganger. Har blant annet mottatt varer fra Play 3 uker etter at de blei sendt fra England uten at disse varene skulle fortolles.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Ja Nordic Express(NE) er visstnok kjent for å stikke kjepper i hjulene på normal postgang, samt tolldeklarere ting som ikke skal tolldeklareres.

Fikk vite at NE plutselig var blitt samarbeidspartner med Play.com i Norge og jeg fikk en kamerat i tollvesenet til å ta en telefon dit og snakke med importansvarlig (tollvesenet har hatt MANGE møter med NE ang. klager og div...)

NE sier at pakkene ikke skal oppholdes hos de, så feilen kan ikke ligge der...

Men jeg bestilte 3 filmer og fikk de i posten 5 dager etterpå så jeg kan ikke klage. (Selv om det før kunne ta bare 3 dager)

Mitt tips er å maile til play.com og vise til eksempler der NE har tulla til ting, så kanskje play.com tar til fornuft og finner andre muligheter i Norge.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Har alltid vært fornøyd med play.com, har aldri opplevd at DVDer har forsvunnet i postgangen, bøker derimot :) Ettersom Play.com har frakt inkludert i prisene, så tipper jeg at de skivser litt ekstra ut ved å sende varene på billigst mulig vis.. og det betyr somregel at det går utover sendetiden. Bestilte forresten en film fra play.com forrige helg, skal rapportere når den kommer, men den ble faktisk ikke sendt før på tirsdag, så enten er de treige eller så har de hektiske dager etter helgen.

Lenke til kommentar
Hvem sin feil tror du det er? Posten eller Play? Play vil aldri finne på å si til kunden at en bok er sendt når den ikke er det. Med andre ord blir tittelen på denne posten helt feil. Nei, Play er ikke treige. Posten er forbanna treige. Og det har jeg selv opplevd flere ganger. Har blant annet mottatt varer fra Play 3 uker etter at de blei sendt fra England uten at disse varene skulle fortolles.

6613140[/snapback]

I disse tilfellene er det faktisk ikke Posten Norge sin feil.

Og har vært borti mange tilfeller hvor butikk/bedrift har påstått at produktet har vært sendt for lenge siden. Da produktet endelig kommer frem, viser poststemplingen at priduktet har vært innlevert samme dag eller dagen etter man har ringt for å klage.

Sjekk forøvrig denne tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600963

Lenke til kommentar
I morgen får jeg play.com til å refundere pengene mine, og da lurer jeg på å bestille fra amazon.co.uk. Er denne siden også omfattet av NE, eller er den trygg å bruke?

6613865[/snapback]

Amazon bruker så vidt jeg vet ikke NE (heldigvis) De pleier også å være betydelgi raskere enn Play om dagen.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte ca 10 filmer og noen cder fra play.com for to uker siden. Mottok de i 4 kolli 4-5 dager etter at de ble sendt. Måtte dog betale toll på en pakke som ble 207NOK. Var det ikke noen som fortalte meg at de merket pakken som 'gift' om beløpet overstiger 200,-?  :p

6614051[/snapback]

Kan sikkert hende, men det hjelper ikke siden pakken fremdeles vil ha Play.com som avsender og du vil fremdeles betale mva/gebyr for pakken.

Den må sendes fra en privat adresse hvis det skal gå...

Lenke til kommentar

Når play har sendt pakken ut er det jo ikke de som bestemmer hvor fort pakken skal komme frem da ;):p Men litt kjipt at det skjer 2 ganger da.

Posten har nok mye å gjøre, er jo tross alt ferie tider. Og da tenker jeg ikke bare her i norge.

Bare vent så dukker det nok opp 2 stk ;)

Har opplevd at en pakke brukte godt over 2 uker, men etter 2 uker sa jeg i fra og ikke mange dager etter på dukket 1 pakke opp i postkassa, dagen etter den andre.

Play.com eller Playusa.com er kun der jeg handler p.g.a super kundeservice og i 99% av tilfellene får man pakka veldig kjapt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Måtte dog betale toll på en pakke som ble 207NOK. Var det ikke noen som fortalte meg at de merket pakken som 'gift' om beløpet overstiger 200,-?  :p

6614051[/snapback]

Nei.

Dette ville vært regelrett svindel og dokumentforfalsk.

Tror du ikke Posten i England ville fattet mistanke om alle forsendelsene var markert som personlige gaver?

Kunne bare skrevet på skipet; "Not to be declared; Gifts for the Norwegians."

Lenke til kommentar
Når play har sendt pakken ut er det jo ikke de som bestemmer hvor fort pakken skal komme frem da ;):p Men litt kjipt at det skjer 2 ganger da.

Posten har nok mye å gjøre, er jo tross alt ferie tider. Og da tenker jeg ikke bare her i norge.

Bare vent så dukker det nok opp 2 stk ;)

Har opplevd at en pakke brukte godt over 2 uker, men etter 2 uker sa jeg i fra og ikke mange dager etter på dukket 1 pakke opp i postkassa, dagen etter den andre.

Play.com eller Playusa.com er kun der jeg handler p.g.a super kundeservice og i 99% av tilfellene får man pakka veldig kjapt

6614389[/snapback]

Bortsett fra at det ikke er Posten det er snakk om her, men derimot Nordisk Ekspress... Og Posten har forresten like stor bemanning enten det er ferie eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...