Gå til innhold

noen som har handla på IKEA i sverige?

leifeinar

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er rett postet. :whistle:

men er det noen som har handla på IKEA i sverige? som kan fortelle hvordan det funker med toll, papirer osv.

driver med huskjøp i tromsø og det viser seg at man ikke skal handle mye før det lønner seg og kjøre 60 mil og handle hos søta bror. nermeste butikk er vel så vidt jeg har forstått i sverige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan ta med eg varer for 5500 over grensa selv tollfritt , over det skal du betale mva på varene , men grenseovergangene i nordnorge er da ikke så alt for bevoktet ,så muligheten for bare og kjører over er vell meget tilstede ;)

Lenke til kommentar

fåreslo det akkurat for svigermor, men det var ikke så populert...... ja jeg vet at man ikke skal høre.

men er vel slik at de har 20% moms som ikke må betales og vi har 25% i norge, så det blir vel i realiteten 5% dyrere.

snakker om og handle for mellom 50 og 100 lapper så det er litt mye og bli stoppet med.

Lenke til kommentar

Hva med å dra til Trondheim? =) Så slipper du å tenke på det.

Kameragutten: :lol: :lol:

du kan ta med eg varer for 5500 over grensa selv tollfritt , over det skal du betale mva på varene , men grenseovergangene i nordnorge er da ikke så alt for bevoktet ,så muligheten for bare og kjører over er vell meget tilstede ;)

6604069[/snapback]

Tuller du? Her i området (Bjørnefjell) blir vi jo stoppet annenhver tur omtrent. Er drittmange kontroller =/

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Har IKEA kommet til Sverige åsså no  :!:

6604134[/snapback]

Du kødder, sant?

6604758[/snapback]

Klart det, så stor som IKEA har blitt er det vel naturlig at de også er kommet til Sverige :!:

6604855[/snapback]

Håper du tuller, hvis ikke så kan jeg informere om at Ikea er oprinnelig svensk. Wikipedia

Lenke til kommentar
vet ikke om dette er rett postet. :whistle:

men er det noen som har handla på IKEA i sverige? som kan fortelle hvordan det funker med toll, papirer osv.

driver med huskjøp i tromsø og det viser seg at man ikke skal handle mye før det lønner  seg og kjøre 60 mil og handle hos søta bror. nermeste butikk er vel så vidt jeg har forstått i sverige.

6604028[/snapback]

Vi skulle egentlig handle på IKEA i sverige når vi pusset opp kjøkkenet for noen år siden, det endte med at vi ikke gjorde det fordi ikea har(hadde?) en policy på at alle store varer som f.eks ett helt kjøkken leveres på døra, og døra må befinne seg i Sverige.

Lenke til kommentar
Har IKEA kommet til Sverige åsså no  :!:

6604134[/snapback]

Du kødder, sant?

6604758[/snapback]

Klart det, så stor som IKEA har blitt er det vel naturlig at de også er kommet til Sverige :!:

6604855[/snapback]

Håper du tuller, hvis ikke så kan jeg informere om at Ikea er oprinnelig svensk. Wikipedia

6604898[/snapback]

Hehe... joa, tror alle har fått med seg at IKEA er svensk :thumbup:

Over til trådstarter og tråd....

Ring Ikea å sjekk frakt fra nærmeste butikk du. Kan jo hende de kan tilby dette til storkunder... da er det bare å ta fly til en eller annen IKEA-butikk og fly tilbake samme dag :w00t:

Lenke til kommentar
Hva med å dra til Trondheim? =) Så slipper du å tenke på det.

Kameragutten: :lol: :lol:

6604069[/snapback]

Tuller du? Her i området (Bjørnefjell) blir vi jo stoppet annenhver tur omtrent. Er drittmange kontroller =/

6604831[/snapback]

hehe jeg har aldrig blitt stoppet på noen greser jeg har pasert i nordnorge , det er en "ved" tromsø til finnland , der er det vell bare en finsk grenestasjon , og "ved" narvik har jeg adrig sett noe annet et tull :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...