Gå til innhold

Er det forskjell på disse to CPUene?

Hawtz

Anbefalte innlegg

God sommer!

Jeg skal kjøpe meg en ny prosessor og en ekstra harddisk for bursdagspengene jeg har fått, så i den forbindelse har jeg tittet litt på datakjeden.no etter hva jeg vil ha.

Har bestemt meg for en Hitachi Deskstar T7K250 250GB,

og har alltid hatt i bakhodet at jeg skal kjøpe meg en San Diego.

Var innpå Datakjeden nå for 5 min siden og til min fornøyelse så jeg at de hadde kuttet ned prisene noen hundrelapper siden sist jeg sjekket, men så at det lå to 3700+ prosessorer så da ble jeg litt forvirret.

Prosessorene

Går jo ikke an å linke opp til individuelle varer på datakjeden, men dere klarer vel å finne de to prosessorene jeg skriver om. De to 3700ene

Er det noe forskjell på disse to prosessorene whatsoever?

Lurer også på om det er noe stor ytelsesforskjell hvis jeg skulle valgt

3800+ prosessoren som ligger innpå der.

Merk: IKKE kom med forslag på andre prosessorer! Jeg VET hva jeg er ute etter, og det vet ikke du! Bare hjelp meg med det jeg har spurt etter. Takk

Mvh Thomas! :)

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du ha akkurat denne CPU´en?

Det er forskjellig stepping ( E4 og E6) på de to du henviser til.

6604269[/snapback]

...Og at det er forskjellig stepping betyr...?

Jeg vil ha den CPU-en fordi jeg trenger ikke noe bedre. Nok om det og la oss aldri mer snakke om hvorfor, for det er helt unødvendig.

Mvh Thomas

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar

ADA3700CFBOX er E6. ADA3700BNBOX er E4. E6 er den nyeste revisjonen, og jeg tviler på at de får E4 inn igjen. Hvis jeg husker rett er E6 X2 prosessorer hvor den ene kjernen har feilet testingen, og den kjernen er disablet. E4 er generelt bedre til klokking.

Skjønner at du ikke vil ha råd om hvilken prosessor du skal ha, men tenk en gang til over X2 3800+, koster 500,- mer, men gir deg dobbelkjerne.

Lenke til kommentar

mr_lf, takk for et godt svar.

Ang ditt et tips om en X2 3800+ så sier jeg det har sagt før: Ikke hjelp meg meg valget.

I dataen jeg sitter det en X2 4200+ som er mer enn god nok og det er akkurat derfor jeg vil ha en 3700+ eller muligens en 3800+.

Og GRUNNEN til dette er at jeg har noen programmer og spill som yter dårligere enn en enkjernet prosessor og derfor vil jeg bare kjøpe meg en helt grei prosessor fremtil dual-coren min er kompatibel og yter bedre med med de bruksområdene på PC-en min.

Mvh Thomas.

Lenke til kommentar

Før du bruker nesten 1000 spenn på ny prosessor, ville jeg prøvd meg på å klokke den du har litt. Du skal ikke ha store problemer med å komme opp mot 2.4GHz. Masse fin info og dyktige folk i overklokkingsdelene av forumet.

Lenke til kommentar

Hvordan vil det hjelpe meg da?

Poenget her er jo at det ikke går an å kjøre diverse programmer og spill pga jeg har en dual-core prosessor, og derfor trenger en enkjernet prosessor framtil programmene og spillene blir kompatibel med dual-core. Det er jo tross alt bare snakk om tusenlapp her. ;)

Mvh Thomas

Lenke til kommentar

Hvilke program er det snakk om her egentlig? Jeg har dobbelkjerne og den har ikke hatt noen problemer hittil. Du har en X2 4200 fra før som kjører på 2,2ghz og vil bytte den ut med en 3700 som kjører på samme frekvens?

Hvis du er ute etter å bruke 1000,- unødvendig, så kjøper du deg en 3800+. Den kjører 2,4ghz og har samme cache som din X2 4200+. ( Var vel dette Falcon_ mente også)

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar

Du mener å gå inn på prosesser og angi affinitet og velge at programmet bare blir kjørt av den ene kjernen? Noen programmer der som ikke vises noen forskjell på når jeg gjør det, men SKIT nå i det. Nå har jeg fått hjelp til det jeg trengte inkl litt andre ting som jeg sa nei takk til i første post.

Takk for hjelpen!

Mvh Thomas

Lenke til kommentar

Jo, beklager, har glemt denne posten. Vært opptatt med krabbefest og båttur :cool:

Skal si nøyaktig hva jeg har bestemt meg for å kjøpe ;) :

En Hitachi Deskstar 250GB

AMD 3800+

THermaltake Soprano

CNet nettverkskort

og 3 nye kabinettvifter

hehe! Kom vel på ca 3000kr

Mvh Thomas

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...