Blandn Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Som emnetittel sa.. kossen? Litt irriterende når eg holder på å sette opp nye koblinger og ruterer. IP'en min endrer seg hver eneste gang og eg har no porter så e åpent for bestemte maskin, lei av å endre disse porter gang på gang.. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Vel, du kan sette fast ip-adresse på nettverkskortet ditt via nettverksinnstillinger. Pass på og få rett gateway og dns dersom nettet skal virke. For å vite hva din gateway/dns er, gå på start => kjør => cmd og skriv IPCONFIG/all. Lykke til. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hei. Trykk start -> kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyre-klikk på din LAN tilkobling -> Velg egenskaper -> Dobbelklikk på Internett-protokoll -> Velg: Bruk følgende IP-adresse Da kan du endre på ip-adresse,nettverksmaske og standard gatway. IP-adresse: Sett den til det du vil ha. Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: Her setter du ipen til ruteren din. For å finne Standard Gateway kan du skrive CMD i kjør også skrive inn ipconfig. Endret 2. august 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
Blandn Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Tusen hjertelig for svaret ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå