Bjorhus Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hei. Har skaffet meg et Sigma 18-200mm, og lurer på hvilket u/v filter jeg bør kjøpe? Og hvor er det fordelaktig, pismessig, å kjøpe? Fannt dette hos mpx. Hva tror folket om det? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=60017 Mvh Thomas Endret 2. august 2006 av Bjorhus Lenke til kommentar
wiley Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Det du har linket til er ikke et UV-filter, det er et ND-filter. Man kan spare noen hundre kroner om man kjøper på eBay fra Hong-Kong. Dette er helt trygt om man kjøper f.eks. fra denne butikken. Hoya Super HMC UV er filtre av god kvalitet og fra butikken jeg linket til over fikk jeg et flunkende nytt ett til 328 kr inkludert frakt. Edit: Jeg fikk filteret i posten 6 dager etter bestilling og måtte ikke fortolle noen verdens ting fordi de skrev på pakken at varen kostet litt mindre enn det den egentlig gjorde. Jeg har bestilt derfra 2 ganger og begge gangene var jeg like fornøyd. En ganske utrolig service, spør du meg. Endret 2. august 2006 av wiley Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 328 kroner sier ikke noe om hvor godt det tilbudet var, så lenge du ikke nevner filterfatningen (mm). Man får Hoya Super HMC til 2-300 kroner i Norge bare man går langt nok ned i antall mm (52mm), men man får de til 700-800 kroner også, for de største (77mm). Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Filterfatningen er 62mm. Jeg endte opp med et uv filter fra japanphoto http://shop.japanphoto.no/JapanPhoto/Item_...HOYA-0000088062 Tror dette blir greit. Det er mest for å beskytte linsa at jeg kjøper dette. Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Filterfatningen er 62mm. Jeg endte opp med et uv filter fra japanphoto http://shop.japanphoto.no/JapanPhoto/Item_...HOYA-0000088062 Tror dette blir greit. Det er mest for å beskytte linsa at jeg kjøper dette. 6604795[/snapback] Ja det er vel ikke noen annen grunn til å putte et UV filter foran et digital kamera. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Filterfatningen er 62mm. Jeg endte opp med et uv filter fra japanphoto http://shop.japanphoto.no/JapanPhoto/Item_...HOYA-0000088062Tror dette blir greit. Det er mest for å beskytte linsa at jeg kjøper dette.Dette er av de billige filtrene, og kan gi deg uheldige lysreflekser på bildene om lyset faller inn på glasset fra sidene. Hoya Super HMC unngår dette problemet i mye større grad, og koster bare en femtilapp mer. Bare så du er klar over det. EDIT: Ser nå at Japan Photo ikke har Super HMC. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Vil det være et problem når man har solblender på objektivet? Hvor får man kjøpt Hoya Super HMC? Edit: Har no forresten betalt det allerede, så det blir vel det i første omgang uansett;) Endret 2. august 2006 av Bjorhus Lenke til kommentar
wiley Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 328 kroner sier ikke noe om hvor godt det tilbudet var, så lenge du ikke nevner filterfatningen (mm). 6604752[/snapback] Glemte nok det i det forrige innlegget. Det var 77mm. Lenke til kommentar
ChrZZ Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Som et kjapt spørsmål helt på slutten, siden det ser ut som at forfatter fikk svaret sitt: Hvilken filterdiameter (altså, 77mm f.eks.?) kan jeg sette på mitt canon EF-S 18-55mm standardobjektiv? Håper jeg da også stiller dette spørsmålet korrekt Lenke til kommentar
torsteinvh Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvilken filterdiameter (altså, 77mm f.eks.?) kan jeg sette på mitt canon EF-S 18-55mm standardobjektiv? Håper jeg da også stiller dette spørsmålet korrekt 6754884[/snapback] Kikk bak på objektivdekslet eller på fronten av objektivet, der pleier filterdiameteren å stå. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Canon 18-55 kit har 58mm filtergjenger Lenke til kommentar
ChrZZ Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Takker takker. Da var 'SUNPAK - 58mm Glass Ultra-Violet and Circular Polarized Glass Filter Twin Pack' bestilt. Blir moro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå