frank_jarle Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Maskin: Shuttle XPC SB51G CPU: Pentium 4, 2,4Ghz Minne 1: Corsair Value S. PC3200 1024MB 128Megx64, CL3 - VS1GB400C3 Minne 2: Corsair Value s. PC3200 512MB - VS512MB400 (orginal minne jeg hadde) GFX: GForce 6600GT Jeg byttet slott slik at 1GB minne fikk DIMM 0/1 mens 512MB fikk DIMM den andre slotten. før så pleide maskinen å telle 512MB himla kjapt. Nå tar den evigheter, for å si det slik, den bruker mer enn 3 ganger så lang tid på å telle 3 ganger så mye minne som jeg hadde. Kjørte en "burn-test" i Everest, minne, cpu og fpu...holdt ikke øye men etter minne testen en gang så reboota maskinen. Mens jeg holdt på i Opera så restarta maskinen igjen uten grunn. Kan det være at maskinen min er gammel og slitt, eller kan det være at den ikke liker to forskjellige minne moduler? Burde jo fungere greit. Regner med at det ikke burde spille for mye rolle med forskjellige CAS heller på minne brikkene...kjører dem på det samme (eventuelt treigere CAS hvis nødvendig). Forslag? Frankie Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Ta en titt på følgende link. http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8 Last ned memtest86 og kjør. Utmerket program for å sjekke om minnet er slikt det skal. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Takker for infoen. Jeg kjørte først en test på Everest og der restartamaskinen etter noen få minuter. Jeg hadde til og med problemer med å laste ned et brenneprogram til å brenne MemTest86 fordi at maskinen reboota hele tiden. Så jeg måtte gjøre alt på den bærbaremaskinen. fikk opp masse feilmeldinger i windows som "The bugcheck was: 0x0000004e" og endel andre feil i forbindelse med dette. Da jeg kjørte MeTest86 var det bare rødt på skjermen ;-) Så jeg tok noen screenshots med mobilen min. Så jeg håper at Komplett sender meg en ny brikke i retur. Frankie Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Høres ut som du har fått noe skada minne, ja. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Kan ikke tro at Komplett ikke vil gi meg nytt minne. Funker ikke minne som det skal så har jeg jo rett på nytt og det var jo da allerede defekt ved ankomst. Til og med min gamle minnebrikke på 512MB funka fint ingen feil. Men egentlig flaks for meg at feilen var der den var...Var et minne-hull i 400MB regionen. Si at feilen lå på slutten av minne så hadde jeg ikke merket dette om en god stund til, hadde vært gøy hvis man redigerer viktig videoer. Dette ordner seg:) Frankie Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Memtest86, må du ta det på ein floppy eller CD-rom? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Yepp! Du lager en bootable diskett/CD-rom som du kjører testen fra. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Da jeg ikke har diskettstasjon...så brente jeg en bootable cd....når du laster ned memtest86 så laster du bare ned en iso fil...brenner den, putter den i maksinen, og den fungerer perfekt... Frankie Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 bumper min egen tråd litt. Er det noen som vet "normal" tid komplett bruker på å sende en ny vare i retur? Jeg sendte tilbake minne brikke på 1GB til Komplett forrige uke, fikk en email som bekreftet at de har mottatt denne, men ikke fått noe ny email ang at de skal sende en ny brikke til meg. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå