Jumpern Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 På min Renault Megane 98mod. har jeg i det siste lagt merke til at "dødgangen" på rattet er blitt ganske stor (ca.8-10cm). Når jeg kjører i høyere hastighet så merkes dette godt (80-100kmt). Samt at dekkene er slitt på ytterkant. Er dette et tegn på at jeg trenger å få justert forstillingen på bilen min? Er det kostbart? Lenke til kommentar
navara Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 På min Renault Megane 98mod. har jeg i det siste lagt merke til at "dødgangen" på rattet er blitt ganske stor (ca.8-10cm). Når jeg kjører i høyere hastighet så merkes dette godt (80-100kmt). Samt at dekkene er slitt på ytterkant. Er dette et tegn på at jeg trenger å få justert forstillingen på bilen min? Er det kostbart? 6603629[/snapback] Hadde enormt med dødgang på min gamle bil. Byttet tannstag og styringa ble god som ny. Hvis dekka er slitt på hver side og ikke i midten har du for lite luft i dekka. Hvis du har senket den uten å justere forstillinga så vil vel dekka bli mer slitt innerst. Men siden dine er slitt i ytterkant så ville jeg ventet på at noen andre kom med ett bedre svar enn meg! Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Halla... Det er bare på ytterkanten dekkene er slitt, ikke innerst. Har heller ikke senket bilen. Lenke til kommentar
Jumpern Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Var på verksted i dag med bilen. Dødgangen viste seg å være et utrolig slitt styrestag på venstre side. Verkstedmannen sa "denne bilen er en trafikkfelle, og burde ikke kjøres" ( ....... ) Fikk skiftet ut de slitte delene og justert hjulstillingene for en meget bra penge....mener jeg. Er nå noen lapper fattigere, men kjører nå en trafikksikker Renault Megane..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå