Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny cpu = restarter,frysing,blåskjerm av og til?

Anbefalte innlegg

Har oppgradert min cpu fra Athlon 64 3200+ til Athlon 64 X2 4200+ og en ny sata disk

og en 1024mb minnebrikke

Problem:

fryser musa og hele windows, bare restarter, gir noen ganger blåskjerm med melding (Driver_irql_not_less_or_equal) varierer litt på meldinga tror eg.

satt opp windows på 2 Stk raid disker og endte med blåskjerm rett etter booting. (Den virka noen dager først)

la inn windows på nytt og samme problem...la inn xp på en gammel ide disk,men fryser på samme måte her og, så diskene er det ikke noe i veien med.

problemet skjer bare tilfeldig av og til...for noen dager siden var pcen litt rar...måtte bryte strømmen 3 ganger før den slutta å henge seg i windows..akkurat som den måtte bli varm først :hmm: etter det restartet den uten å feile.

har ikke noe å si om eg bruker cpu 100% eller bare surfer litt..klikker også når den ikke blir brukt på tilfeldige tidspunk.

har kjørt cpu på 100% noen timer og har ikke restartet/kræsjet av det :ermm:

testet ram med Rightmark og memtest uten å finne feil.

cpu er overklokka fra 2.2 til 2.6 men har ikke noe problem under super_pi

testing.

Har en 400w norhq strømmforsyning er den for lite kansje? tror det bare er 12amp på 12v som muligens gjør det ustabil?

(12v var på 12.40v med 3000+ cpu og med 4200+ sank den til 12.00v og hopper litt mellom 11.95 og 12.05 under bruk)

Åssen funker pcen vis det blir for lite watt? tok en pcu test på extreme.outervision.com

og her fikk eg opp at eg bruker over 400w :roll:

men det er med "PSU Utilization:100%"

kva er "PSU Utilization:" ? :)

:hm:

Litt feilmeldinger i Hendelseliste:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1:

Feilkode 100000d1, parameter1 00000081, parameter2 00000002, parameter3 00000000, parameter4 867c54b0.

Denne er det mange av:

2:Finner ikke beskrivelsen for hendelses-ID ( 7035 ) i kilde ( Service Control Manager ). Den lokale datamaskinen har kanskje ikke den nødvendige registerinformasjonen eller meldings-DLL-filer for å vise meldinger fra en ekstern datamaskin. Du kan bruke /AUXSOURCE= flag for å hente tilbake denne beskrivelsen. Se Hjelp og støtte for detaljer. Følgende informasjon er en del av hendelsen: cpuz; start (Her står det div programmer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De mener vel bare når du bruker alt som er tilkoplet psu til enhver tid, noe som skjelden skjer. Men hvisden er ustabil kan det oppstå rare problemer.

Har du oppdatert bios på hovedkortet ditt, og event. nye drivere for hovedkort?

Siden du gikk over til en x2 er det mulig det skurrer litt der også.

Og hvorfor du overklokker før systemet ditt er stabilt skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Og hvorfor du overklokker før systemet ditt er stabilt skjønner jeg ikke.

6604100[/snapback]

problemet er der med orginal hastighet også.

de mener vel bare når du bruker alt som er tilkoplet psu til enhver tid, noe som skjelden skjer. Men hvisden er ustabil kan det oppstå rare problemer.

vel..kjørte 100% på begge cpuer + testet RightMark Memory Stability Test og kopierte en stor fil på 500mb... da klikka det :hmm:

ny psu er på vei heldigvis

Edit: biosen er v1.5 og v1.3 (F)ikk støtte for 4200+x2

(asrock stata2 dual)

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...