Gå til innhold

M-ATX for AM2 og overklokking

meanbean

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noken m-atx kort til am2 som fungerer til moderat overklokking??

lite utvalg men det virker som det hovedsakelig er nforce 410 chipsett det går i.

aller helst komplett da eg handler fra Norek systemet.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10717&s...rice=&maxPrice=

Skal mekke billig pc til en veninne og tenkte på sempron 1,6 am2 med litt klokking....

Takker for svar.

mvh Meanbean

Endret av meanbean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, det var ATX ja :blush:. Det er det første ATX-kortet av nF430 jeg har sett... 6150 er skjermkort, ja - en litt ribbet 6200, men med bedre støtte for PureVideo.

Fra s939 kortene (som er ganske identiske) husker jeg å ha lest at MSIs ver. var mer klokkevenlig enn Asus - men at det beste var Foxconn (som ikke er å få tak i).

Husker at det til slutt kom nForce3/4 til s754/s939, men foreløpig er det vel bare nF410/430 til AM2 (samt Via).

Lenke til kommentar

Hvis du ha en så billig maskin har vel ytelsen lite å si uansett... -Og venninnen din vil vel ha en stabil maskin...

Kjøp heller ett enkelt AM2: (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321299 nforce410 fra ECS kr 599) med billig 533MHz minne.

En Athlon64 3200 på 2GHz koster 200 mer enn en Sempron på 1,6GHz, så om det er ytelse hun skal ha, bruk heller 200 ekstra på cpuen.

Eventuelt, let etter det billigste AM2 kortet, så sparer du gjerne en hundrings eller to.

Lenke til kommentar

Når ble klokking = ustabilitet??

Har klokka alt eg har av maskiner.

Og har bygd veldig mange til venner og kjente. Og alle har vert levert klokka. ALDRI oplevd problemer.

En maskine andre skal leverer en ikkje på max klokking.

En finner max nesten stabile hastigheit og leverer den litt under.

Det ble et nForce 410 kort. Får sjå om det er mulig å leke seg litt med.

komplett maskin til 2600kr med frakt.

Lenke til kommentar

Sef kan klokking være stabilt. -Men om du overklokker en A64 til 2,6GHz blir det en helt annen ytelse enn om du bruker super-overklokker en Sempron til 1,6 til 2,4GHz og sparer 200 kr. -Så er det ytelse fra en billig maskin hun skal ha, spar heller penger på hovedkortet, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...