xanonymx Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg har endel dvix filmer som jeg har tenkt å brenne ut på en DVD plate. Da vil jeg få plass til 6 filer a 700MB. Så dermed har jeg lyst til å lage en meny som gjør slik at jeg kan velge hvilken av de filmene som skal starte å spille av. Er der noen program som gjør det mulig å lage det slik? (Dette skal spilles av på en DVD spiller). Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hvis du brenner en video cd med Nero kan du lage menyer... Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Men det er vell bare for cd-r og ikke dvd? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Ganske sikker på at du kan bruke dvd, skal sjekke... Edit:Går fint med dvd plater... Endret 2. august 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Du kan bruke Adobe Encore. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Du kan bruke Adobe Encore. 6603922[/snapback] fungerer det til vanlige brenne CDer også, eller må en ha DVD? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Encore brenner berre DVDar. Det er ikkje det beste programmet i denne samanhengen, då det for det fyrste er veldig dyrt, og for det andre krevjer filer med ei oppløysning på anten 720*576 eller 704*576, og ganske sikkert 25fps. Tviler på at DivX-filene har denne, so då må ein konvertere dei til DV AVI e.l. fyrst. Forresten, om du har planar om å få 6-12 (reknar med kvar fil er 1-2 timar?) timar film på ein enkelt DVD må du svært langt ned i kvaliteten, so det er ein dårleg plan... Du kan prøve deg med TMPGEnc og TMPGEnc DVD Author. Dei er ikkje gratis, men so er det heller ikkje mange gratisprogram som kan lage video-DVDar. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Jeg ble anbefalt Convert X to DVD. Men den menyen som blir laget der går det ikke ann å trykke på slik at jeg kan velge hvilken film jeg vil se. Er det noe jeg har gjort feil? Jeg har sendt en mail til han som anbefalte det, men har ikke fått noe svar. Vist det er slik som incanus sier så er det ikke vits i å prøve Encore. Jeg kommer nå til å teste TMPGnc programmene, så fort jeg får tid. Men er der noen andre programmer så bare gi beskjed. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Om du hadde ville brukt Encore måtte filene som sagt fyrst ha vorte konvertert til eit format med den oppløysninga o.l. Encore krevjer. Ekstra arbeid med andre ord. Ein annan ting, som eg berre so vidt var inne på i det førre innlegget: Du har ikkje sjanse til å få plass til 6-12 timar film på èi DVD-plate. Ein vanleg videoDVD bruker nemleg MPEG2-filer, og om ein skal ha slike filer i so liten storleik vert kvaliteten dårleg. Har du dual-layer-plater trur eg du fint kan få plass til to, kanskje tre filmar, men ikkje meir, og om det ikkje er dual-layer er det sikkert nok med èin enkelt film. (Gitt at den er 1,5-2 timar lang). Eit program som plar vere veldig greit for å konvertere filer til DVD er WinAVI. Det er ikkje gratis, men fungerer veldig fint. Ein har dog ikkje mogelegheit for menyar. Det enklaste og rimelegaste alternativet du har, er å brenne filene rett på vanlege CDar, men det forutset at DVD-spelaren din kan spele av DivX/Xvid-filer. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Finnes det noen gratis program til å lage sånn meny da?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ja, DVD Styler, men den kan ikkje konvertere filene til det formatet det må vere i. Gratisprogammet Super kan gjere konverteringa, men når eg prøvde dei to saman ville det ikkje fungere å bygge den ferdige DVDen. Kan sjølvsagt vere at andre vil få det til. Fekk vite om begge programma ganske nyleg, men tenkte ikkje på dei i stad... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg bruker nå DVDLab. Ett sinnsykt bra program med en rekke funksjoner. Det legger ikke skjul på selv de proffeste funksjoner og gjør alt fryktelig enkelt. Dessuten så får det faktisk menyene dine til å passe på TVèn.. Nemlig med å markere opp Safe-Areas noe ingen andre programmer jeg har prøvd gjør. DVDLab kan jeg ambefale rett fra hjertet.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Kan føye til at DVD lab ikkje kan konvertere noko som helst, so ein må i tillegg kjøpe TMPEnc e.l. for å kunne lage DVDar med det. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Sant nok.. Men lyden fikser iallefall programmet.. Bruker i tillegg WinAVI som konventerer en AVI til DVD på 25 minutter.. Original avifilen er ca da 1 time og 30 minutter og nedpakket i divx (lame mp3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå