jossi166 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hvordan starte pcen i DOS? Takker på forehånd for svar Endret 2. august 2006 av jossi166 Lenke til kommentar
nifty Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hvordan starte pcen i DOS? Takker på forehånd for svar 6603186[/snapback] trykk F8 rett før 'loading windows ' og velg kun kommandolinje. Eller trykk start / kjør og skriv cmd og trykk på enter , så får du opp et DOS vindu .... _nifty_ Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 *Klasker seg i panna*, nei, det er ikke Dos. Det er bare en kommandolinje. Microsoft slutta med DOS etter Windows 98, mener jeg å huske, etter det så hadde de ikke sikkelig Dos i Windows, bare et kommandolinje program som da så fint kalles for CMD Program, iallefall i mine øyne. Du kan jo f. eks prøve å skrive FDISK i Windows 2000 og XP sin kommandolinje. Da tenker jeg at du får opp ugyldig kommando jeg gitt. Det er bare en av forskjellene, format fungerer heller ikke om man bruker Windows 2000, XP eller 2003. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) DOS har vaert borte fra Windows i over et halvt tiAr. WinME var siste Windows med DOS, (selv om den ikke var "skikkelig" DOS som wil nevner) men Windows 2000 hadde allerede da komet ut noe under et Ar tidligere og allerede gjort det overfl0dig. Men for A svare pA sp0rsmAlet: GA til www.bootdisk.com og last ned en DOS oppstartdiskett for A starte DOS. (wil: format fungerer fint i W2k) Endret 2. august 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Gjør den? Ok. Jaja, jeg tviler på at det er mange som tenker på å skrive format C: når de er i Windows 2000. Det var mest når man holdt på med Windows 98, Windows 95 osv at man brukte den kommandoen mest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå