Muffinman Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Viser til denne artikkelen: http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?...=1042&type=test Lurer på om noen har prøvd dette? Og i så fall hvilken slotkonverter dere har brukt og ikke minst hvor dere har fått tak i den! Har en aOpen fc-pga konverter og vurderer sterkt å gjøre et forsøk. Har også fått med meg at det må være en slik eller sånn komponent på konverteren for at det skal funke, men det er litt trasig å få den ut pga et ledningsopplegg jeg har lagt ned litt arbeid i. En 1.4 ghz Celly på 112 mhz fsb skulle vel hjelpe litt på hvis jeg får det til... PS. Hører gjerne fra dere som IKKE fikk det til også, og hva som evt. gikk galt...hvis dere ikke er for flaue Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg har kjørt en modifisert Celeron 1,1GHz på et Asus P3B-F hovedkort med en Asus S370-DL socket-slot-adapter siden mars. Prosessoren kjører normalt overklokka til 1,47GHz (133MHz FSB) med 1,7V, men den går også på 1,54GHz (140MHz FSB) med 1,9V. Hvis du søker på "Nøkkelord: Celeron" og "Forfatter: Kamerat" så finner noen andre tråder der dette har blitt tatt opp. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Har nettopp fulgt rådet ditt, og fant ut at de fleste trådene har jeg sett før. Kunne ikke dy meg og røska ut konverteren jeg har, og kunne ikke finne noen av chippene som måtte forefinnes for at det skal fungere. Er forøvrig usikker på om det er KUN konvertere med slik chip som fungerer, eller om det er men slik at de som har fungerer helt sikkert, og at enkelte uten også vil fungere... Men jeg lurer fælt på hvor jeg skal kunne skaffe meg en koverter som er egnet. iHandel hadde kun Powerleap sin dyre dings, mens Multicom har en som det ikke står hverken merke eller spesifikasjoner på...noen som har sett noe rundt om i nettshopene? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Øyyy...ikke meningen å bumpe, men jeg fant nettopp ut noe som kanskje kan være av interesse for andre Asus P2B-eiere: Leste en annen artikkel på tualatin-mod, og der stod det noe om spenningsregulatoren og hvor det var plassert. Hvis du har "slik" støtter den IKKE Cumine, og har du "sånn" STØTTER den Cumine. Videre vet jeg at rev.1.06 og høyere støtter Cumine-prosessorer, man kan altså kjøre slike cpuer av slot 1 type uten konverter. Meningen med konverteren er altså å overstyre spenningsforespørselen fra cpu som da vil være 1.65v (P3) eller 1.75v (Celeron) til 1.8 volt slik at hovedkortet "forstår" det. Cpu vil kjøre på 1.8 volt, men det fungerer fint. Har kjørt 1.8 volt på 1 ghz cellyen min i et halvår nå. Ved undersøkelse av spenningsregulator-chipen, fant jeg ut at den var av type "HIP6004BCB". Google neste, for denne var ikke omtalt i artikkelen jeg leste. Fant ut at det faktisk var Coppermine-støtte i denne chipen, til tross for at hovedkortet mitt er av rev 1.03...mulig at -s (innebygget scsi-kontroller) utgaven av dette hovedkortet er mer påkostet, hva vet jeg. Neste trinn var da selvfølgelig å stille spenningsjumperne på slotket`en fra 1.8 volt til "auto", og vips...Motherboard Monitor leser av 1.73 volt istedet for 1.78...og stabilt også, til tross for fsb på 112(cpu 1120 mhz) som er maks for dette kortet. Dette skulle vel love godt for Tualatin-modifikasjon, skulle vel ikke være nødvendig med 1.8 volt for å greie 112mhz fsb og 1568mhz på en 1.4 ghz cpu. Kommentar til mitt "funn", Kamerat? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hvis jeg ikke husker helt feil så prøvde jeg prosessoren min i en gammel slotkonverter jeg hadde brukt på en Coppermine Celeron, men uten hell. Denne (GIGABYTE GA-6R7+ REV 1.1) har ikke noen av de omtalte chippene. Jeg kjøpte slotkonverteren og prosessoren på PS Data, men de har desverre ikke slotkonvertere i beholdninga si lenger. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 19:43, skrev Muffinman:...Kommentar til mitt "funn", Kamerat? Her er en ofisiell tabell over Coppermine-støtte for noen av Asus' kort. P2B-S fikk ofisiell Coppermine-støtte fra R1.04. Asus har vel godkjent de kortene som hadde "riktig" spenningsregulator. FYI: Spenningen på Coppermine Celeron varierte fra 1,5V til 1,75V, mens Pentium III hadde fra 1,6V til 1,75V (Var visst 1,8 på 1,13GHz, men alle veit hvordan det gikk med den :smile: ). [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-10-20 20:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå