genstian Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) NGT gir meg nå 7mbit fordi jeg er 3 km unna hovedsentralen i byen. På https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb får jeg følgene opplysninger: Merknader:Total linjelengde inkludert inntak: 270 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Ny linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: ALCAHU Mulig produktklasse: SHDSL 9216/9216 4 par påkrevd Antall ledige trådpar i nettet:6 270 meter! Det er langt fra 3km. Ser at det er mange som bruker disse opplysningene når de sjekker linjelangde sin. Kan noen gi meg en forklaring på dette? EDIT: Samme tips på http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=28 Endret 2. august 2006 av hotstian Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Kan det være at den sentralen du skulle hatt, er full, og at du må bruke en som er litt lenger unna ? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Kan det være at den sentralen du skulle hatt, er full, og at du må bruke en som er litt lenger unna ? 6602049[/snapback] Nei, var selv med teknikeren da han kobla linja. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Antakeligvis fordi NGT ikke leverer på den sentralen. Sjekk sentralsignaturen, og evt. spør NGT hvilken sentral de har levert til deg på. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Var med teknikeren helt fra hovedsentralen, vidre til sentralen og til en boks utfor huset. Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Var med teknikeren helt fra hovedsentralen, vidre til sentralen og til en boks utfor huset. 6602076[/snapback] Om dere var i 2 sentraler, så har de nok levert linje VIA din næmeste sentral, men DSL sambandet går fra hovedsentralen som ligger 3km unna. Det er ikke uvanlig å levere linjer på denne måten. Hovedsentral -- (2700m) -- din sentral --- (270m) ---- huset ditt. Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Helt riktig, og hvis du får 7 mb på 3 km skal du være fornøyd Capt_dsl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå