Patton Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei, jeg har nettopp installert Suse Linux 10.1 paa min nye harddisk, og har naa den velkjente bootmenyen. Hvordan kan jeg konfigurere bootmenyen slik at den booter en default OS etter x antall sekunder? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei. Vel, den velkjente bootmenyen? Nå er den jo mye brukt da, men allikevel. Uannsett: Det er Grub du bruker å da skal du gå inni /boot/grub og redigere menu.lst. Der er hele bootmenyen din og du kan redigere å styre som du selv vil. Sette bakrunnsbilde i Grub og redigere navn, hvor lenge Grub skal stå før den eventuelt automatisk booter på et system. Lykke til. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Hei. Vel, den velkjente bootmenyen? Nå er den jo mye brukt da, men allikevel.Uannsett: Det er Grub du bruker å da skal du gå inni /boot/grub og redigere menu.lst. Der er hele bootmenyen din og du kan redigere å styre som du selv vil. Sette bakrunnsbilde i Grub og redigere navn, hvor lenge Grub skal stå før den eventuelt automatisk booter på et system. Lykke til. 6602066[/snapback] Takker for svar! Ble nettopp minnet paa om at jeg hater "vi" som pesten (i min hastverk gadd jeg ikke aa proeve andre alternativer), saa jeg kjoerte Yast varianten istedenfor. Lenke til kommentar
................... Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Vi er jo deilig, da. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Vi er jo deilig, da.6602197[/snapback] Vi er deilig ja, men ikke du. *ba-da-bum-tish* Lenke til kommentar
................... Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Eller Vim da, for den saks skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå