Gå til innhold

XBOX360 skal støye!


johnohod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel...bluray spilleren i ps3 leser vel data mye SAKTERE enn dvd spilleren i 360..

 

da 360 har en lesehastighet på 12x mens bluray spilleren har en hastighet på 2x..

 

1x på bluray er raskere enn 1x på dvd men forsjellen er så stor att 360'ien sin allikevel blir raskere.. nå kan ps3 mellomlagre informasjon på HDD noe som kan bli forsjellen på de to..

 

og slimmen bråker mindre enn den gamle ps2 modellen, at den bråker mer er tull..den er mindre, den har ikkje intergrert PSU og krever ikkje så mykje kjøling, er jo sjølvklart att den bråker mindre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Mulig jeg har vært heldig, men min xbox 360 støyer ikke i det hele tatt! Har ingen problemer med å ha den på mens jeg ser på tv el. Dvd-rommen er også stille, og jeg er ganske kresen på støy!

6615822[/snapback]

 

Har du prøvd den på 360 spill? I så fall er du veldig heldig! Jeg kunne gjerne tenkt meg å selge 360 min for å få en som er mere støysvak, men orker ikke å risikiere å ende opp med en som støyer igjen. Det er helt på trynet at den skal bråke så mye som min gjør. Og at support sier at den skal bråke så mye er fordi de ikke kommer til å makte å gjøre noe med alle 360 som bråker mye.

Lenke til kommentar

Det er forskjeller på 360ene. Noen vråker mer enn andre. Min DVD-spiller er skikkelig ille og kan i likehet med Johnohod sin, høres fra et annet rom med døren igjen. Slik er det bare. Noen bråker mer enn andre og MS vil ikke ta de i retur. Til sammenligning har jeg en kompis som har en 360 som er tilnærmet lydløs - bare litt støy fra viftene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
haha, du får det til å høres ut som om du gjorde det med vilje. Dette tviler jeg på er tilfellet.

6624230[/snapback]

 

Hva mener du med det? De kan jo umulig å levert fra seg på titusenvis av xboxen med så mye støy uten å være klar over det selv. Om de gjør det med vilje? Ja! :hrm:

Lenke til kommentar
Mulig jeg har vært heldig, men min xbox 360 støyer ikke i det hele tatt! Har ingen problemer med å ha den på mens jeg ser på tv el. Dvd-rommen er også stille, og jeg er ganske kresen på støy!

6615822[/snapback]

 

Har du prøvd den på 360 spill? I så fall er du veldig heldig! Jeg kunne gjerne tenkt meg å selge 360 min for å få en som er mere støysvak, men orker ikke å risikiere å ende opp med en som støyer igjen. Det er helt på trynet at den skal bråke så mye som min gjør. Og at support sier at den skal bråke så mye er fordi de ikke kommer til å makte å gjøre noe med alle 360 som bråker mye.

6619985[/snapback]

 

Har PGR3, Fifa og Oblvion, ingen støy fra noen av de! Vesentlig stillere enn både pcen og den gamle X-Boxen! Vet ikke helt modell, men kjøpte core i desember!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Mulig jeg har vært heldig, men min xbox 360 støyer ikke i det hele tatt! Har ingen problemer med å ha den på mens jeg ser på tv el. Dvd-rommen er også stille, og jeg er ganske kresen på støy!

6615822[/snapback]

 

Har du prøvd den på 360 spill? I så fall er du veldig heldig! Jeg kunne gjerne tenkt meg å selge 360 min for å få en som er mere støysvak, men orker ikke å risikiere å ende opp med en som støyer igjen. Det er helt på trynet at den skal bråke så mye som min gjør. Og at support sier at den skal bråke så mye er fordi de ikke kommer til å makte å gjøre noe med alle 360 som bråker mye.

6619985[/snapback]

 

Har PGR3, Fifa og Oblvion, ingen støy fra noen av de! Vesentlig stillere enn både pcen og den gamle X-Boxen! Vet ikke helt modell, men kjøpte core i desember!

6625454[/snapback]

 

Merkelig at det kan være slik forskjell. Skandaløst av MS dette her. Er jo helt bingo om man får en stille konsoll eller en som ærlig talt ikke er til å leve med.

Lenke til kommentar

De bråker som mange har nevnt tidligere i andre tråder, veldig forskjellig.

 

Jeg har selv hatt 3 forskjellige xbox360'er, hvorav 2 stk i samme rom på samme tidspunkt

 

Den første var svært stille av seg, den kjøpte vi ved release

Den andre som kom i mai var svært støyete av seg (laget februar 06)

Den siste var igjen stille av seg (laget april 06)

 

Selv var jeg veldig ivrig i diskusjonen om hvorvidt folk som syntes den støyet mye hadde sensitive ører. Ser jo nå selv at det ikke var noe galt med noens hørsel (og dette gjelder også min siden jeg ikke hørte min første xbox)

 

Noen går rett og slett stillere enn andre

Lenke til kommentar

Min Xbox 360 bråker litt iblant. Den bråker veldig mye ved oppstart av spill, men ikke like mye når den leser spillet mens jeg spiller. Det er også veldig avhengig av spillet jeg spiller. Når jeg spilte Perfect Dark så var den veldig stille, bråker litt mer under spilling av Oblivion (når jeg kommer til plasser hvor data må lastes) og den bråker en god del under spilling av Burnout revenge. Når baner lastes på Burnout revenge kan det iblant høres ut som en liten sint okse.

 

Ved spilling av film og xbox spill osv så er den veldig rolig. Det er DVD drevet som lager lyden hos meg. Hvis jeg legger Xbox 360 ned så bråker den utrolig mye derimot.

Viftene hører jeg så å si aldri.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg min 360 bråker, tror jeg har det Hitachi drevet. Når dette skal være en Media Center konsoll så synes jeg lyden kunne vært dempet betraktelig, spesielt når jeg f.eks. hører på lav musikk eller ser på en film midt på natten da foreldrene mine sover. Den bråker jo nesten slik at de våkner, da de sover i 2 etasje! Og når jeg demper lyden på anlegget så tar jo xboxen kaka uansett:S.

Da dette skulle være en NextGen konsoll så synes jeg de også kunne ha fokusert mye(!) mer på støynivået ved siden av grafikk og alt annet.

Dårlig arbeid MS!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Selv synes jeg min 360 bråker, tror jeg har det Hitachi drevet. Når dette skal være en Media Center konsoll så synes jeg lyden kunne vært dempet betraktelig, spesielt når jeg f.eks. hører på lav musikk eller ser på en film midt på natten da foreldrene mine sover. Den bråker jo nesten slik at de våkner, da de sover i 2 etasje! Og når jeg demper lyden på anlegget så tar jo xboxen kaka uansett:S.

Da dette skulle være en NextGen konsoll så synes jeg de også kunne ha fokusert mye(!) mer på støynivået ved siden av grafikk og alt annet.

Dårlig arbeid MS!

6632890[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig, desverre :thumbdown:

Lenke til kommentar

For min del har jeg ikke noe stort problem med støyen. Under spilling blir den overdøvet av lyd fra spillet, under filmavspilling, Live Arcade og Dashboard navigering er det ikke noe støy å snakke om. Jeg hadde ikke klaget om støyen hadde vært mindre, men det er ikke noe problem ved mitt bruk da jeg som regel har lyd på de spillene jeg spiller. Uansett så har jeg en PC i samme rom som overdøver X360 lett så for min del er ikke X360'en hovedproblemet.

Lenke til kommentar
For min del har jeg ikke noe stort problem med støyen. Under spilling blir den overdøvet av lyd fra spillet, under filmavspilling, Live Arcade og Dashboard navigering er det ikke noe støy å snakke om. Jeg hadde ikke klaget om støyen hadde vært mindre, men det er ikke noe problem ved mitt bruk da jeg som regel har lyd på de spillene jeg spiller. Uansett så har jeg en PC i samme rom som overdøver X360 lett så for min del er ikke X360'en hovedproblemet.

6639257[/snapback]

 

Skru av pcen din så skjønner du hva vi mener.

Vi som har den i stua bruker den som vifte i sommervarmen, if u know what I mean ^^

Lenke til kommentar

Støyen hos meg er merkbar ved spilling. Som sagt over er det lite lyd fra konsollen ved navigering i dashboadr eller ved avspilling av DVD/xbox spill.

 

Har måtte vende meg til støy fra PC`ene mine opp igjennom årene, så eg plages ikkje av støyen fra 360`en heller. Men eg skjønner at mange reagerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...