Gå til innhold

XBOX360 skal støye!


johnohod

Anbefalte innlegg

Min xbox360 støyer ekstremt. Eg høyrer den godt sjølv om eg går inn på et anna rom, f.eks. badet. Viftene går ganske javnt og bråker endel, men DVD-spilleren er ekstrem. Kvar gang eg spiller et spill, så høyrest det ut som om DVD-spilleren spinner på maks, omtrent som når man innstallerer et program fra cd eller brenner en cd. lyden er omtrent som en hårføner.

 

Etter å ha lest i en god del forum så virker det som om det finns mange ulike versjonar av 360en. Noken støyer nesten ikkje, mens andre støyer veldig.

 

Derfor ringte eg idag Microsoft support, for å høyre om det var noke eg kunne gjere, sidan eg åpenbart har fått en bråkete versjon. Men dei sa at XBOX360 skal bråke. Lyden er veldig høg og det skal den være for 360 har så ekstremt god ytelse.

 

Dersom dette stemmer, så hadde eg ikkje kjøpt den om eg hadde visst om støynivået!

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Etter å ha lest i en god del forum så virker det som om det finns mange ulike versjonar av 360en. Noken støyer nesten ikkje, mens andre støyer veldig.

 

 

6601827[/snapback]

 

Tror nok sannheten er folks oppfatning av hva støy er og hvor sensitiv man er ovenfor støy. Jeg syntes min 360 ikke bråker, men jeg hører DVD'en spinne svært godt uten at det bryr meg nevneverdig. Viftene derimot, bråker ikke mer enn min gamle Xbox og PS2 .

Lenke til kommentar
Gidder vi ærligt talt å diskutere dette flere ganger?

6602754[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis. Gi meg en link med kva som beskriver vanlig oppførsel og støynivå så er eg fornøgd. Inntill videre har eg problemer med å tru på support si forklaring med at det faktisk er meininga at den skal være ekstremt støyande.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest i en god del forum så virker det som om det finns mange ulike versjonar av 360en. Noken støyer nesten ikkje, mens andre støyer veldig.

 

 

6601827[/snapback]

 

Tror nok sannheten er folks oppfatning av hva støy er og hvor sensitiv man er ovenfor støy. Jeg syntes min 360 ikke bråker, men jeg hører DVD'en spinne svært godt uten at det bryr meg nevneverdig. Viftene derimot, bråker ikke mer enn min gamle Xbox og PS2 .

6601930[/snapback]

 

Da støyer det med andre ord for PS2 og Xbox bråker noe jævlig. Jeg klarer ikke å ha de på utenom når jeg spiller. Jeg er spent på hvordan PS3 blir. Man må nesten ha vannkjøling for å roe ned varmen med dagens hardware. Det er vel det som skjer med Xbox360. Når den når en viss temperatur så skrur viftene seg på maks.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest i en god del forum så virker det som om det finns mange ulike versjonar av 360en. Noken støyer nesten ikkje, mens andre støyer veldig.

 

 

6601827[/snapback]

 

Tror nok sannheten er folks oppfatning av hva støy er og hvor sensitiv man er ovenfor støy. Jeg syntes min 360 ikke bråker, men jeg hører DVD'en spinne svært godt uten at det bryr meg nevneverdig. Viftene derimot, bråker ikke mer enn min gamle Xbox og PS2 .

6601930[/snapback]

Jeg har en kompis som sier "Delta vifter er bra! jo mere støy= bedre ytelse!"

 

La meg legge til at han er wannabe pc nerd :p

Lenke til kommentar
gamle ps2 modellen støyer masse, men nye slim modellen er meget stille i forhold..

 

sony seier at dei har oppnådd samme støynivå på ps3 som på ps2 slim modellen..menmen..legg merke til at det var sony som sa det.. ;)

6608500[/snapback]

Tja kan man lenger stole på Sony, er rett og slett oppgitt av dem. Men 360 bråker ja. Det avhenger litt når du kjøpte den om den bråker eller ei.

Lenke til kommentar
Kjøpte min for halvannen måned siden, og den bråker litt når jeg setter i disken, og så blir den nesten støyfri. Har ikke problemer med lyden den lager.

Bare tenker på spillene hvis det suser masse, men det har det ikke gjort enda.

6608605[/snapback]

 

Gjelder det uansett spill? Mitt problem er altså at dvdspilleren alltid høres ut som om den går på maks, men det skjer ikkje med deg?

 

Kva spill har du?

Lenke til kommentar
Kjøpte min for halvannen måned siden, og den bråker litt når jeg setter i disken, og så blir den nesten støyfri. Har ikke problemer med lyden den lager.

Bare tenker på spillene hvis det suser masse, men det har det ikke gjort enda.

6608605[/snapback]

 

Gjelder det uansett spill? Mitt problem er altså at dvdspilleren alltid høres ut som om den går på maks, men det skjer ikkje med deg?

 

Kva spill har du?

6608703[/snapback]

 

Oblivion og FIFA World Cup

 

Den bråker ikke på Oblivion, men den bråker litt før kampene i FIFA.

Lenke til kommentar
Kjøpte min for halvannen måned siden, og den bråker litt når jeg setter i disken, og så blir den nesten støyfri. Har ikke problemer med lyden den lager.

Bare tenker på spillene hvis det suser masse, men det har det ikke gjort enda.

6608605[/snapback]

 

Gjelder det uansett spill? Mitt problem er altså at dvdspilleren alltid høres ut som om den går på maks, men det skjer ikkje med deg?

 

Kva spill har du?

6608703[/snapback]

 

Oblivion og FIFA World Cup

 

Den bråker ikke på Oblivion, men den bråker litt før kampene i FIFA.

6608719[/snapback]

 

Det betyr altså at ting ikkje er som det skal hos meg...

Lenke til kommentar
Det betyr altså at ting ikkje er som det skal hos meg...

6609044[/snapback]

 

Det betyr at du kanskje har en annen DVD drive eller noe. Det finnes stillegående Xbox'er.

6609054[/snapback]

 

Er det mulig å bytte dvd-spiller?

 

Hvilken spiller har du? Sjekk her

 

Eg har hitachi..

Endret av johnohod
Lenke til kommentar
Støyer PS2 noe jævlig? Jeg merker ikke stort. Kan kanpt høre at jeg har glemt å skru den av faktisk. Kanskje jeg ikke plages så mye av lyd...

6603120[/snapback]

 

kan hende du har en annen utgave/modell av slim modellen en meg.

 

Er enig at slim versjonen bråker mindre på tomgang, men straks man begynner å spille og vifta begynner, så kommer kommer det høylytt hvining fra den. som bråker betraktelig mere enn den gamle modellen av ps2.

Det trange kabinettet trenger en hurtiggående vifte for å kvitte seg med varmen.

 

xbox360 har avangsert grafikk og trenger hurtiggående dvd drev for å laste di store mengdene data.

 

 

en god sammenligning er cd-rom spill til ps2 som spinner hurtig for å mate grafikkprosessoren i ps2, mens dvd-rom spill til ps2 leverer tilsvarende data i en lavere hastighet, (dvd formatet leverer mer data i lavere hastighet en cd-r formatet)

 

xbox360 versus ps3 blir i grunn samme opplegget

 

regner med at ps3 får en stor fordel da blue ray platene leverer dataene mye hurtigere enn dvd formatet, og dermed ikke vil bråke like mye.

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...