Gå til innhold

CPU-oppgradering for Power Mac G4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man kan kjøpe deler løst til mac er jo et skritt i riktig retning. Kjøleren ser ikke særlig effektiv ut, så det blir en litt stiv pris for denne prosessoren for min del. Det blir nok lenge til jeg kjøper en mac, men dette virkemidlet er en av de tingene som holder meg igjen.

Lenke til kommentar

Tja, stiv pris i forhold til at du kan kjøpe deg en ny komplett pc til samme prisen, men i epleverden er prisen sikkert akkurat passelig. CPU-oppgraderingen har sikkert et fantastisk design, og den kjører jo et supert operativsystem, så da er alt i skjønneste orden :)

Lenke til kommentar
At man kan kjøpe deler løst til mac er jo et skritt i riktig retning.

Kjøpe løse deler til Mac har man kunnet gjort så lenge jeg kan huske!

Løsninger som denne cpu-oppgraderingen har vært tilgjengelige til Mac i evigheter. Om du ser på siden til Sonnet så har de løsninger der nå for maskiner fra 1995!

http://www.sonnettech.com/product/crescendo_7200.html

Det som er bra nå med overgangen til Intel er at man med Mac også kan kjøpe kun en ny prosessor rett fra Intel uten at det behøver å gå via en part til som feks Sonnet.

Hardisker, minne, etc har man alltid kunnet kjøpe fra 3-par.

Lenke til kommentar
Tja, stiv pris i forhold til at du kan kjøpe deg en ny komplett pc til samme prisen, men i epleverden er prisen sikkert akkurat passelig. CPU-oppgraderingen har sikkert et fantastisk design, og den kjører jo et supert operativsystem, så da er alt i skjønneste orden :)

6601957[/snapback]

Skal du bytte til PC så må du jo også kjøpe all software på nytt også. Folk som vil benytte seg av denne typen cpu oppgraderinger gjør det mest sannsynlig fordi de er låst til det utstyret de nå bruker. Kan feks være at de må sitte med Mac OS 9.

Ellers hadde det nok vært smartere å kjøpe en MacMini enn den cpu-oppgraderingen der.

Lenke til kommentar

Produktet finnes fordi det finnes etterspørsel. Grunnen til at enkelte velger å bruke 3000 kroner på å holde liv i sin gamle G4 skyldes for det meste entusiasme (som MCDr påpeker er nok en Mac Mini et langt mer fornuftig kjøp).

Hvor mange tror du ville vært villige til å legge den samme summen i en oppgradering av sin 3 år gamle stasjonære Windows-maskin? ;)

Lenke til kommentar

Hvis dere har testet en Power Mac G4, med dual-prosessor på 1.2ghz eller høyere vet dere at den sparker ganske mye ber i fra seg enn en mac mini. For ikke å snakke om utvidelsesmuligheter mtp. agp/pci-slots, drevs og så videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...