Gå til innhold

Nettbutikker og forumsintegrasjon..


Anbefalte innlegg

Syntes det er herlig at anerkjente nettbutikker, som f.eks Netshop, Microplex, Komplett etc., benytter seg av forumet for tilbakemeldinger, oppdateringer og generell forbrukerservice.

 

At Microplex benytter seg av feedback fra forumsbrukere for utvikling av HTPCer, Netshop yter service utenom det vanlige og at Komplett besvarer spørsmål og problemer tilknyttet deres salg er fabelaktig.

 

Er vi unike på dette i Norge? Kan ikke tenke meg at et sånt samspill mellom de største nettbutikkene og ordinære forumsbrukere forekommer så veldig mye?

 

Anyways, keep up the good work :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Ser du faremomentet her?

At nettbutikker yter god service via forum?

 

Det blir rent spekulativt, men et poeng er at alle ønsker best mulig publisitet.

Om jeg legger ut noe negativt om en nettbutikk, så kan de prøve å bote på omdømme ved å poste her. Og når nettbutikken løser problemet og viser godvilje, tolker andre forumbrukere det som om nettbutikken yter eksepsjonelt bra service.

Kanskje de i virkeligheten bare gjør det mot dette mediet?

At når Ola Normann klager på en ting, så er det ingen som bryr seg - for all skade han kan gjøre er å slutte å handle der. Evt. si ifra til venner og familie.

 

Forum er verre.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjekt at nettbutikkene leser på forumet og tar til seg tilbakemeldinger, men jeg synes det er påfallende mange saker som blir løst på forumet så fort butikken ser en tråd hvor de får negativ omtale. Man ser jo støtt og stadig tråder hvor trådstarter ringer, mailer frem og tilbake med nettbutikken pga garanti/reklamasjonssaker osv - uten at saken bli løst. Men så fort nettbutikken ser tråden, så blir saken selvsagt løst på to sekunder og kunden får kompensasjon så det holder...

 

Sikkert ikke rent få saker som har fått positivt utfall utelukkende pga. dette forumet...

Lenke til kommentar
Sikkert ikke rent få saker som har fått positivt utfall utelukkende pga. dette forumet...

 

Ikke alltid ihvertfall. Har f.eks. klaget her angående noe tull med varer fra Netshop, men problemet ble aldri løst. I mitt tilfelle husker jeg at Netshop nekter å hjelpe folk som har problemer med Netshop Oslo. Vær derfor oppmerksom på at Netshop ikke har noe med Netshop Oslo å gjøre.

Lenke til kommentar
Ser du faremomentet her?

At nettbutikker yter god service via forum?

 

Det blir rent spekulativt, men et poeng er at alle ønsker best mulig publisitet.

Om jeg legger ut noe negativt om en nettbutikk, så kan de prøve å bote på omdømme ved å poste her. Og når nettbutikken løser problemet og viser godvilje, tolker andre forumbrukere det som om nettbutikken yter eksepsjonelt bra service.

Kanskje de i virkeligheten bare gjør det mot dette mediet?

At når Ola Normann klager på en ting, så er det ingen som bryr seg - for all skade han kan gjøre er å slutte å handle der. Evt. si ifra til venner og familie.

 

Forum er verre.

6602506[/snapback]

 

 

Du har et godt poeng noadmin :)

6602647[/snapback]

 

Jeg synes ikke dette er et så godt poeng igrunn. Informasjonsflyten/tilgangen har jo endret seg dramatisk de siste årene og dette er jo noe vi har blitt flinke til å benytte oss av. At folk utenfor min bekjentskapskrets (les forumbrukere) tipser meg om det de opplever som god/dårlig service ser jeg på som svært nyttig. Jeg benytter meg av slik informasjon når jeg skal handle og regner også med at nettbutikkene benytter det som styrende for sitt virke og framferd.

 

Skal man sette seg godt til rette på den høye hesten kan man også nevne ytringsfriheten. Jeg nøyer meg med å sitte på en ponni.

 

Jeg er enig i trådstarters første post og hyller også nettbutikkene som svarer/utrykker seg på forumet vårt! Det viser at de tar jobben sin på alvor og at de har forstått at salget ikke er lagt dødt idet posten svinger ut fra lageret.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Jeg er enig i trådstarters første post og hyller også nettbutikkene som svarer/utrykker seg på forumet vårt! Det viser at de tar jobben sin på alvor og at de har forstått at salget ikke er lagt dødt idet posten svinger ut fra lageret.

 

6606115[/snapback]

 

 

Du har misforstått mitt poeng.

Det går ut på at den jevne forbruker, som ikke kan klage til et forum, får dårligere behandling.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil jo nettbutikker ønske å fjerne dårlig publisitet fortest mulig. Man ser jo det når klager kommer i avisene, TV2 hjelper deg osv. Den eventuelle kostnaden ved å overse en slik klage, er at nettbutikken får et dårlig rykte som skader dem.

 

Alternativet er at de ikke hjelper oss forumbrukere heller. Er det noe vi er interessert i? Alle monner drar som de sier, så vi kan jo bare være glad for at vi vet et sted vi kan gå hvor å få våre problemer fikset. Om dem som er såpass lettlurte at de tror at et par publisitets-fikser fra en nettbutikk på en offentlig klage gjør butikken til verdens hyggeligste sted, vel, de fortjener å bli lurt.

Lenke til kommentar
Er jo ikke helt bra at ikke ting løser seg før det kommer på et forum...

6609091[/snapback]

Helt enig! Jeg regner med du har forklart problemet skikkelig til Netshop i mailene dine, og da synes jeg det er trasig at saken må bli lagt ut på forumet for å få en løsning. Det er helt topp at Netshop ordnet opp (de vil jo selvsagt ha fornøyde kunder og minimalt med negativ omtale), men jeg synes som sagt det bør være mulig å få orden på saken via mail eller telefon - uten å måtte "smøre" saken ut her.
Lenke til kommentar
Er jo ikke helt bra at ikke ting løser seg før det kommer på et forum...

6609091[/snapback]

Enig.

 

Opplevde akkurat det samme med mpx en gang, bare at det gjaldt minnekort til et digitalkamera og ikke skjermkort.

 

Jeg sendte flere e-poster og ringte og var saklig og høflig hele veien, men det hjalp ikke.

 

Så la jeg det ut her, uten å skrive navnet deres. Ingenting skjedde, når jeg i et senere innlegg skrev navnet deres så fikset det seg...

Lenke til kommentar
Føler at denne tråden sikter litt til det som akkurat skjedde med meg at Netshop ga meg et nytt skjermkort etter at jeg postet på dette forumet... Er jo ikke helt bra at ikke ting løser seg før det kommer på et forum...

6609091[/snapback]

Prakteksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=610679&hl=

 

Ville du ha fått dette ordnet opp uten? Tror ikke det.... Netshop snudde pga forum-publisitet-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...