Joe DiMaggio Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hei er det noen som kan hjelpe meg med å få litt liv inn i mitt GeForce FX 5600 XT. Jeg har vert borte fra spill verden none år nå, men fant ut at jeg hadde lyst til å spille litt. Jeg er helt utdatert på overklokking, så jeg lurer på er: Hva slags programvare er best for meg å overklokke med? Noen som har erfaring med dette skjermkortet (da snakker vi overklokking)? Edit: Skjermkortet er av merket MSI. Endret 2. august 2006 av sv3inung Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Hei, beklager sent svar. Hadde FX 5600 XT for ikke så lenge siden. Det første jeg gjorde var å bytte medfølgende kjøleløsning. Standardviften klarer ikke ta for varmen ved overklokking. Til overklokking brukte jeg Powerstrip. Det var ikke mye jeg klarte å hente, selv om jeg tynet kortet til maks. Hva som er det beste ved overklokking av ditt FX 5600 vet jeg ikke. Selv bruker jeg coolbits og Rivatuner ved klokking av nyere kort. Hvis du har vært borte fra spillmarkedet en stund (et år eller to), trenger du et langt kraftigere kort for å ha glede av nyere titler. Selv hadde jeg ingen problemer med C&C Generals og HL2 (på 1024*768 på middels/lavt detailnivå og null AA og AF) for et år tilbake. Fikk forøvrig grei framerate mesteparten av tiden i Doom 3 i 800*600 og "low details", men opplevde hakking når ting ble hektisk. Lykke til! Endret 3. august 2006 av Longinus Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Takk for svar, jeg har brukt PowerStrip før, så jeg tester det en gang til! Performance defaults Engine clock 235 mhz Memory clock 400 mhz Jeg kjører slik nå: Engine clock 300 mhz Memory clock 500 mhz Det funker fett nå, ikke noe problemer! Er det sånn at det er en fast max hastighet på dette kortet? Lenke til kommentar
Longinus Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Jeg kjører slik nå: Engine clock 300 mhz Vet ikke om dette er max hastighet. Kortet mitt ville ikke gå lenger enn 260-70. Den eneste måten du kan finne ut om du har nådd maks clock, er prøving og feiling. Det er en øvre grense for hvor mye du kan klokke kortet uten voltmodd og med eksisterende vga-kjølere. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mer.. Endret 3. august 2006 av Longinus Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Takk for svar, det kjører ganske greit sånn som det er nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå