Dizzie_rascal Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Har en x2 4400+ med hovedkort fra asus (a8n sli premium) Merker at prossesoren er en del varmere enn min gamle 3200+ på både idle og load. Den står på rundt 40c under idle og ca 50c-52c under spill (Farcry + Hitman Blood Money) Er dette normalt? AMD X2 4400+ (stock kjøler men med AS5 istedenfor org. goop) Kingston Valueram 2x1024 pc3200 cl3 Ati Radeon X1800XT 2x Seagate Barracuda S-ATA NEC 3550 Lian Li 6070 Scand Mist 500w Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Har en x2 4400+ med hovedkort fra asus (a8n sli premium)Merker at prossesoren er en del varmere enn min gamle 3200+ på både idle og load. Den står på rundt 40c under idle og ca 50c-52c under spill (Farcry + Hitman Blood Money) Er dette normalt? AMD X2 4400+ (stock kjøler men med AS5 istedenfor org. goop) Kingston Valueram 2x1024 pc3200 cl3 Ati Radeon X1800XT 2x Seagate Barracuda S-ATA NEC 3550 Lian Li 6070 Scand Mist 500w 6601505[/snapback] Har du 4400 i samme rom som din forrige? samme vifte? Hva med kjølepastaen; skjekket den? Hvilken årstid sjekket du dette, sommer kontra vinter.. Det kan være så mangt. Klokket den? Min 4400 x2 ligger på rundt 39 - 41 grader da det er ca 23 grader i rommet med en zalman ultra quiet. Lenke til kommentar
Dizzie_rascal Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Har du 4400 i samme rom som din forrige? samme vifte? Hva med kjølepastaen; skjekket den? Hvilken årstid sjekket du dette, sommer kontra vinter.. Det kan være så mangt. Klokket den? Min 4400 x2 ligger på rundt 39 - 41 grader da det er ca 23 grader i rommet med en zalman ultra quiet. 6602502[/snapback] Prøvde samme vifte, AC Ultra Cool 64 TC tror jeg den heter, kjølte faktisk dårligere enn den som følgte med prossesoren, tror maskinen lå 2-3 grader høyere idle en med stock. Rommet ligger i kjelleren, og den forrige maskinen ligger ved siden av, men dog uten å være tilkoblet, rart det med viften fordi temp. gikk faktisk ned 5-6 grader da jeg byttet den i sin tid fra en stock kjøler med gooppå min gamle pc. Åpnet kabinettet for å sjekke om det var pga dårlig luftstrøm, merket at skjermkortet var dritvarm, var veldig varm luft rundt den, satte kortet i nederste pci-ex slot og tempraturen falt med ca 3 grader idle. Tror jeg skal prøve å få satt på en annen kjøleløsning på skjermkortet imorgen. Prøve å kjøpe ny kjøler til cpu og. Kan du anbefale den du har? **Temp steg til 40c idle når jeg sate på sidedekslet igjen. Kjøper meg vannkjøling på anbefaling fra naboen, så får vi se om det blir bedre. Endret 2. august 2006 av Dizzie_rascal Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Har du 4400 i samme rom som din forrige? samme vifte? Hva med kjølepastaen; skjekket den? Hvilken årstid sjekket du dette, sommer kontra vinter.. Det kan være så mangt. Klokket den? Min 4400 x2 ligger på rundt 39 - 41 grader da det er ca 23 grader i rommet med en zalman ultra quiet. 6602502[/snapback] Prøvde samme vifte, AC Ultra Cool 64 TC tror jeg den heter, kjølte faktisk dårligere enn den som følgte med prossesoren, tror maskinen lå 2-3 grader høyere idle en med stock. Rommet ligger i kjelleren, og den forrige maskinen ligger ved siden av, men dog uten å være tilkoblet, rart det med viften fordi temp. gikk faktisk ned 5-6 grader da jeg byttet den i sin tid fra en stock kjøler med gooppå min gamle pc. Åpnet kabinettet for å sjekke om det var pga dårlig luftstrøm, merket at skjermkortet var dritvarm, var veldig varm luft rundt den, satte kortet i nederste pci-ex slot og tempraturen falt med ca 3 grader idle. Tror jeg skal prøve å få satt på en annen kjøleløsning på skjermkortet imorgen. Prøve å kjøpe ny kjøler til cpu og. Kan du anbefale den du har? **Temp steg til 40c idle når jeg sate på sidedekslet igjen. Kjøper meg vannkjøling på anbefaling fra naboen, så får vi se om det blir bedre. 6603539[/snapback] Zalman ultra quiet er å anbefale ja. Stille og effektiv. Har en northq vifte til 249,- til skjermkortet som også fungerer bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå