Gå til innhold

hvor lenge er reklamsjon på et produkt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel nå fikk jeg en mail ifra plextor. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke gikk det på garantien. den var på 2 år. Når jeg går inn på produktet på komplett så står det at det er 3 års garanti på dette produktet. Så får vi se om jeg får forbrukerkjøpsloven på min siden. Hvis ikke plextor godtar at det er 3 år

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å prøve den hyggelige tonene med både komplett og plextor så lenge som mulig. Da er det større sannsynlighet for at du får god hjelp/avslag hvis det viser seg at du ikke har mer rettigheter.

Å kjøre hardt på lønner seg som regel ikke, det er iallefall min erfaring med returer og reklasmjoner over web. Det er også lettere å uttrykke seg negativt over mail/telefon enn mann mot mann.

Lenke til kommentar

Garanti og reklamasjonsrett er to helt ulike ting.

Garantien er en tidsfestet periode satt av produsenter der de garanterer at det ikke skal oppstå noen feil ved produktet.

Reklamasjonsettten finner du i lovverket og er på 5 år for produkter som er ment å vare lengre enn 5 år. Reklamasjonsretten kan du kun benytte dersom det oppstår en VESENTLIG feil eller mangel ved produktet.

Du kan sikkert krangle deg blå på om en DVD brenner er ment til å vare i 5 år.

Edit: typo

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Garanti og reklamasjonsrett er to helt ulike ting.

Garantien er en tidsfestet periode satt av produsenter der de garanterer at det ikke skal oppstå noen feil ved produktet. 

Reklamasjonsettten finner du i lovverket og er på 5 år for produkter som er ment å vare lengre enn 5 år.  Reklamasjonsretten kan du kun benytte dersom det oppstår en VESENTLIG feil eller mangel ved produktet. 

Du kan sikkert krangle deg blå på om en DVD brenner er ment til å vare i 5 år.

Edit: typo

6634151[/snapback]

Skal være "vesentlig lengre enn 2 år".

hda

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...