Bertelsen Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Etter hva jeg har forstått kan det oppstå mange feil med 360'en, å før jeg kjøper den vil jeg gjerne vite hvor lang garanti man har på den. Så hvis det er 1 års garanti på den, så vil ikke MS fikse den hvis du får tre røde blink på den etter et år? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 2 års "garanti" på all elktronikk kjøpt i norge Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er 2års reklamasjonsrett på alle produkter i Norge (som koster over 400kr om jeg ikke tar helt feil). Er produktet ment å vare mer enn 2 år, er det 5 års reklamasjonsrett. Dette er en rett du har i forhold til butikken du kjøpte varen i, ikke Microsoft. Så microsoft kan nekte å fikse varen etter 1 år, det kan du drite en lang i. Det er butikken sitt ansvar å sørge for at du har en fungerende vare. Garanti er noe en leverandør/produsent kan gi i tillegg til forbrukerkjøpsloven/reklamasjonsloven, men reklamasjonsrett er ufravikelig. Butikken kan godt si "jammen produktet er utenfor garanti" for å prøve å vri seg unna, men slår du i bordet med reklamasjonsretten har de lite de skal ha sagt. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Aha, det var greit å høre. Siden det er såpass mange som har fått problemer med boxen sin er det greit at den kanskje blir fikset etter et år. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Vil driste meg til å påstå at en X360 er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år; altså 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er klart. Forbrukertvistutvalget har vel for en stund siden bestemt at bl.a.a PS2 er ment å vare i 5år...x360 stiller i samme klasse. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg fikk to år fra EB Games. Mer enn nok for oppdagelser av eventuelle feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå