Gå til innhold

Hvordan fjerne Trojansk hest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å kunne gi råd må vi gå oppgitt navnet på trojaneren. Det er forskjellige metoder avhengig av hvilket det er.

6601346[/snapback]

Det står bare Trojansk hest tror jeg.. Men om jeg finner noe mer ut så legger jeg ut navnet..

Lenke til kommentar

Adaware er greit nok, men det er sjelden tilstrekkelig. Last den ned og oppdater den, men vent med å kjøre. Oppdater Norton.

Last ned HijackThis fra f eks www. merijn.org.

Restart maskina i safe mode (f8 under oppstart) og kjør en full scanning med Norton der. Mens du ennå er i safe mode kjører du Adaware også.

Reboot vanlig, kjør HJT (do a scan and save a log). Denne loggen klistrer du inn i neste innlegg, så ser vi hva du har for svineri, om det er igjen noe.

Bernt K

Lenke til kommentar
Adaware er greit nok, men det er sjelden tilstrekkelig. Last den ned og oppdater den, men vent med å kjøre. Oppdater Norton.

Last ned HijackThis fra f eks www. merijn.org.

Restart maskina i safe mode (f8 under oppstart) og kjør en full scanning med Norton der. Mens du ennå er i safe mode kjører du Adaware også.

Reboot vanlig, kjør HJT (do a scan and save a log). Denne loggen klistrer du inn i neste innlegg, så ser vi hva du har for svineri, om det er igjen noe.

Bernt K

6601853[/snapback]

Så jeg skal altså laste ned Adaware og HijackThis?

Lenke til kommentar

Det virker som om jeg må formatere pcen igjen :cry::no: Det blir stress, for sist gang så fikk jeh absolutt ikke internetten til å fungere.. Kommer bare meg og mer virus! Shit altså.. Hvordan skal jeg greie å holde pcen ren for virus? Formaterte den nå i sommer og nå er det like mye dritt på den igjen. Jeg kjører også fullt systemsøk hver dag ned Norton antivirus.

Lenke til kommentar
Du har ikke en direkte nedlastingslink?

6610436[/snapback]

ulovlig iflg retningslinjer tror jeg.

6610482[/snapback]

For hijack this nei?

Hijack this som skanner pcen er ikke ulovelig i følge retninglinjene, og du lathorv burde slutte å sende tvilsomme filer over PM.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Ok, fikk lasta det ned og her er loggfila:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 00:46:44, on 04.08.06

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Programfiler\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe

C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\ishost.exe

C:\WINDOWS\system32\ismon.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Programfiler\SpyQuake2.com\Spy-Quake2.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\{44E17B80-05D8-1044-0912-050913200001}\Update.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\Programfiler\SpyQuake2.com\Spy-Quake2.exe

C:\DOCUME~1\Iris\PROGRA~1\DOBE~1\scanregw.exe

C:\Documents and Settings\Iris\Mine dokumenter\F?nts\?serinit.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe

C:\Programfiler\ipwins\ipwins.exe

C:\Programfiler\Opera\Opera.exe

C:\Programfiler\AntivirusGolden\AntivirusGolden.exe

C:\Programfiler\AntivirusGolden\AntivirusGolden.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NAVW32.EXE

C:\WINDOWS\system32\issearch.exe

C:\WINDOWS\system32\isnotify.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\NMain.exe

C:\Documents and Settings\Iris\Mine dokumenter\hijackthis\HijackThis.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

R3 - URLSearchHook: (no name) - {A120D624-639F-4434-EEAA-1584FA921BC0} - C:\WINDOWS\system32\nnknjwu.dll (file missing)

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

R3 - URLSearchHook: (no name) - {A02FD327-69CD-4264-BDAA-1584FA921CC2} - C:\WINDOWS\system32\aqqjynn.dll (file missing)

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4} - C:\WINDOWS\system32\ixt0.dll

O2 - BHO: (no name) - {A02FD327-69CD-4264-BDAA-1584FA921CC2} - C:\WINDOWS\system32\aqqjynn.dll (file missing)

O2 - BHO: (no name) - {A120D624-639F-4434-EEAA-1584FA921BC0} - C:\WINDOWS\system32\nnknjwu.dll (file missing)

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O2 - BHO: ToolBar888 - {CBCC61FA-0221-4ccc-B409-CEE865CACA3A} - C:\Programfiler\ToolBar888\MyToolBar.dll (file missing)

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - C:\Programfiler\HP\Digital Imaging\bin\HPDTLK02.dll

O3 - Toolbar: ToolBar888 - {CBCC61FA-0221-4ccc-B409-CEE865CACA3A} - C:\Programfiler\ToolBar888\MyToolBar.dll (file missing)

O3 - Toolbar: Safety Bar - {052b12f7-86fa-4921-8482-26c42316b522} - C:\Programfiler\Safety Bar\Safety Bar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [spyQuake2.com] C:\Programfiler\SpyQuake2.com\Spy-Quake2.exe /h

O4 - HKLM\..\Run: [ipWins] C:\Programfiler\ipwins\ipwins.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AntivirusGolden] C:\Programfiler\AntivirusGolden\AntivirusGolden.exe /h

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [Raau] "C:\DOCUME~1\Iris\PROGRA~1\DOBE~1\scanregw.exe" -vt yazr

O4 - HKCU\..\Run: [Tpshn] C:\Documents and Settings\Iris\Mine dokumenter\F?nts\?serinit.exe

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programfiler\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

O20 - AppInit_DLLs:  C:\WINDOWS\system32\wowexec.dll

O20 - Winlogon Notify: wineiu32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\wineiu32.dll

O21 - SSODL: incestuously - {03413bf7-e34c-445b-bfc0-a2b127255871} - C:\WINDOWS\system32\urroxtl.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe

O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FELLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

Hva skal jeg gjøre for å få bort shitten? Håper virkelig at det er en annen utvei for meg enn å formatere pcen.

Lenke til kommentar

tvilsomme filer over pm? jeg gav direktelink fra siden som berxter tipset om at den lå på.. jeg gikk utifra at trådstarter ikke hadde funnet den, og sendte den som pm for å være sikker på å ikke gjøre noe ulovlig.

Orket ikke sjekke nettiketten, men sjekket nå og du har rett når det gjelder direktelink til det programmet.

Lenke til kommentar

hey, om ikke det der funka så last ned dette Hitman pro 2

Her Dette inneholder ad aware, spybot search and destroy, clean sweeper og et par andre bugs fjernere. Har du Hitman pro 2 er du nesten imun.

Om ikke dette funker kan du stikke inn på C:\WINDOWS\SYSTEM32\ og fjerne wineiu32.dll manuelt, selvom jeg tror at dette har liten hensikt. Jeg har ikke noe supermye erfaring med virus og trojaner. (håper noen buster meg på dette om jeg er helt på bærtur, noe som jeg tror jeg er).

Men om du Googler det litt og har litt peiling innen PC og engelsk ligger det stort sett veiledere for og fjerne alle trojaner og virus som virus program har problemere med og drepe.

lykke til og satser på at Hitman pro 2 gjør biffen, (alt du trenger og gjøre er og laste ned fila og trykke install/setup og da gjør den alt for deg, så det er bare og sette seg tilbake og vente i spenning) :thumbup:

Endret av SCV
Lenke til kommentar

Hitman Pro er ikke nok her, det må spesialverktøy til....

Du må begynne med SmitFraudfix, som du finner her:

http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.php. Du kan gå direkte til punkt 2(clean) i safe mode (f8 under oppstart)

Så kjører du Ewido slik:

http://rstones12.geekstogo.com/ewidosetup.htm.

Kjør ccleaner, som du finner her:

http://www.ccleaner.com/download/.Husk å se til at det ikke er noen hake i "only remove temp files older than 48 hours" i advanced options.

Disse skulle du greie å få tak i gjennom en ren pc eller fra din egen.

Restart vanlig; nå skulle du få til en Panda Activescan, husk see report og save report.

Legg så ut rapportene fra Smitfraudfix, Panda og en blodfersk HJTlogg.

Jeg antar at det vil ligge igjen mye også etter dette, så jobben er slett ikke gjort...

Norton er forresten et aldeles utmerket Antivirusprogram, men som de fleste andre AVprogrammer slett ikke godt mot annen malware. For å hindre slike ting anbefaler jeg

SpyBot

Spywareblaster

Adaware SE

Alle 3!

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...