JuB Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei, for ca et år siden satte jeg sammen en pc for bekjente, så tok skjermkortet kvelden en gang i mai. Skjermkortet ble sendt i retur til Netshop 1. juni, etter det hørte jeg ingenting fra netshop. Har sendt en purre mail uten svar. Så igår ringte jeg dem da, men det kom ikke særlige kloke ord ut av dem "nei eh, kan være lager-folka har lagt det litt til sides her, ehm, ja kanskje det ja... men vi skal lete litt etter det.. så skal vi sende deg en mail ila dagen. eh ja, god idé". Jaja, tenkte jeg, kom hvertfall noe godt utav det Idag sjekket jeg mailen "Leveringsbekreftelse med referansenummer 'Erstatning for defekt vare' fra Netshop ASA" wooho tenkte jeg, endelig. Men skjermkortet jeg fikk istedenfor et Radeon x800xl var et Hightech Excalibur Radeon 9550iFAN 256MB Dette kortet kan vel ikke sammenlignes med et x800xl? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nei, du skal ha et helt annet kort! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nei, det kortet kan ikke sammenlignes med annet enn at det står "ATi" og "Radeon" på kortet. Det blir som å levere deg ett Geforce 256DDR (32MB DDR1-minne) i erstatning for ett Geforce 7950GX2 (1024MB GDDR3-minne)... Siden begge var geforce. Lenke til kommentar
handsoff Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er slik en sinnsyk temperatur på lageret til Netshop, at dere må føle litt med dem som jobber der. Har vært der 3 ganger i sommer for å hente dingser, og det er helt vilt for en temperatur det er der Lenke til kommentar
JuB Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Ser faktisk at de har sendt meg et AGP-kort og ikke et PCIe som jeg skal ha Ah, blir så mye styr når de holder på sånn... Sender en mail til de nå Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er slik en sinnsyk temperatur på lageret til Netshop, at dere må føle litt med dem som jobber der.Har vært der 3 ganger i sommer for å hente dingser, og det er helt vilt for en temperatur det er der 6601194[/snapback] Det høres mer ut som om noen har "prøvd" seg, dvs prøvd å minimere tapet med å sende ett billigbillig kort i retur. Radeon 9550 ligger vel på 4-500, men 800XL ligger på over 1000 lappen? Mulig de ikke hadde 800XL, men det kan vanskelig forsvare en slik handling, de må selvsagt finne ett kort i samme prisklasse. Det irriterende med slike saker er ikke hvorvidt det ordner seg "til slutt", men at det drøyer ut og medfører ekstra arbeid for oss forbrukere. At det er varmt på lageret hjelper svært lite, dersom det er ett problem, så må de nesten heller gå hjem. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Ser faktisk at de har sendt meg et AGP-kort og ikke et PCIe som jeg skal ha Ah, blir så mye styr når de holder på sånn... Sender en mail til de nå 6601239[/snapback] Det har i det minste gitt dem noen ekstra dager til å finne ditt kort Kanskje det var det som var poenget.... Lenke til kommentar
JuB Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Dette svaret fikk jeg av Netshop nå, jeg sa at det radeon 9550kortet ikke kunne måle seg med x800xl kortet... Hei! Slik kan det gå når meldinger ikke kommer frem. Fikk beskjed om at det var et Radeon kort, men det står vel i en annen maskin. Det nye dere fikk er bedre en dette, men ikke lik pcie kortet nei. Sender ivei et pci kort også, sammen med en R2 lapp slik at dere kan returnere feilsendingen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Høh? Mener han at 9550-kortet er bedre enn 800XL? Lenke til kommentar
Brend1 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Ser slik ut.. hmm han som svarte kan ikke ha peiling.. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Fikk akkurat telefon fra Netshop nå, endelig en som har litt peiling om produktene de her Men hvertfall, blir sendt et x1800xl kort idag, da skal jeg si meg fornøyd Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Bare å smile å være glad da ja ! Fin liten oppgradering det Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Fikk akkurat telefon fra Netshop nå, endelig en som har litt peiling om produktene de her Men hvertfall, blir sendt et x1800xl kort idag, da skal jeg si meg fornøyd 6601790[/snapback] Godt å høre Lenke til kommentar
JuB Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Etter mye frem og tilbake ordnet det seg fint til slutt ja Da har de fortsatt meg som kunde, vurderte å droppe netshop etter dette. Men alt i alt, ble det en god løsningen på saken Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg syns Netshop løste dette veldig greit. De tok på seg utgiften ved den feilen de gjorte og vel så det. Dette er grunnen til at jeg ønsker å bestille alt derfra når jeg kjøper ny pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå