Gå til innhold

Innstallasjons rekkefølge - Haster

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer litt på hva som er riktig rekkefølge på hva man legger inn etter at windows er nyinnstallert, hvilken rekkefølge på dette: -Skjermkort (Detonator driver), DirectX, Via 4-in-1, nettverkskort, IDE (Raid) kontrollerkort,lydkort, mus, tastatur...hmm har jeg glemt no nå tru?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

legg in via 4in1 først, lyd kan være lurt å legge in etter det (hvis du har tv-ut og skal lage bruer til det) så peiser du bare inn resten vilkårlig :razz:

edit: skriveleif

108.gif

[ Denne Melding var redigert av: xthal på 2002-10-20 15:53 ]

Lenke til kommentar

DirectX blir vel lagt inn samtidig med driverene til skjermkortet, tenker jeg. Tror ikke det har noe å si hva rekkefølge hardwaren blir installert i.

Jeg har etterhvert fått ganske god erfaring i reinstallasjon, og jeg installerer i følgende rekkefølge:

Printer

Lydkort

Skjermkort

HK-drivere

Skjermen

Nettverkskortet

ADSL

Norton

Scanner

Først etter dette begynner jeg å oppdatere detonatorer og lignende.

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-10-20 16:23 ]

Lenke til kommentar

I NT5.x (2000/XP)

så spiller det liten eller ingen rolle med "rekkefølgen" ...

jeg har testet ut omtent det som er av forskjellige komboer, og uansett så er maskina like rask/treg (ettersom hardware du har)

men det er jo alltids noen som har "sære" maskiner der ute som lever sitt eget liv...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 16:30, skrev IceXCool:

så det vil si at du sitter med 16/256 farger 600x 800 oppløsning i en time og installerer printer og sånnt først? hmm

Det første som skjer nå Win98 starter for første gang, er at jeg får spørsmål om jeg vil installere printeren. Etter det restarter jeg, og så kan jeg installere skjermkortet.

Skjermkort skal visst stå foran lydkort i listen min, ja..

Uansett så er det ikke full krise på rommet hvis jeg må manøvrere i Windows med 640x480-oppløsning i 5 minutter da. Ikke en time. :razz:

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-10-20 16:37 ]

Lenke til kommentar

Jeg hørte fra en kar en gang (overclockers.com eller noe), at den beste prosedyren var slik:

1: 1.st boot i safemode, og defrag.

2: Install grafikkdrivere.

3: defrag

4: directX

5: defrag

6: chipsetdrivere

7: defrag

8: servicepack

9: du gjettet det...defrag.

10: alt du har lyst på av drivere.

Teoretisk så skal dette være det raskeste, men den reelle ytelsesforbedringen er sikkert ikke merkbar.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 08:43, skrev JohndoeMAKT:

Jeg hørte fra en kar en gang (overclockers.com eller noe), at den beste prosedyren var slik:

1: 1.st boot i safemode, og defrag.

2: Install grafikkdrivere.

3: defrag

4: directX

5: defrag

6: chipsetdrivere

7: defrag

8: servicepack

9: du gjettet det...defrag.

10: alt du har lyst på av drivere.

Teoretisk så skal dette være det raskeste, men den reelle ytelsesforbedringen er sikkert ikke merkbar.

:lol: Give me a break.. 5 defrag før man er i mål?! Jeg vet ikke hvem som har det mest vondt, -mannen eller HD? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...