Gå til innhold

WindowsXP - Billigere for det som bruker piratkopi

Anbefalte innlegg

Når eg bygget maskinen kjøpte eg windows xp professional OEM lisens.

Men vennen min bruker piratkopi å han får opp på skjermen sin at han har blitt utsatt for piratkopiering. Der står også at han kan få winxp billig.

Det som har piratkopi. Hva slags pris får det windows xp for?

Er det slik at eg betalte godt over en tusen lapp for min å han kan få sin for sånt 600?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OEM-versjonen av Professional du har kjøpt kostet trolig drøyt tusenlappen, og er i prinsippet låst til maskinen du første gang installerte denne på.

Å kjøpe Windows via en piratkopi kan imidlertid både være billigere og bedre. Dersom kompisen din har Professional installert og Windows Geniune Advantage varsler om at versjonen er en piratkopi, får vedkommende tilbud om å kjøpe en lovlig fullversjon for en drøy tusenlapp. Og denne lisensen kan med god samvittighet flyttes mellom flere PC-er (men selvfølgelig kun være installert på en av gangen), altså akkurat samme funksjonalitet som enhver retail-utgave - bare to tusen kroner billigere. CD-key kommer på e-post, og installasjonsmedie sendes deg i posten noen uker senere.

Uten at jeg skal oppfordre til piratkopiering er det altså gode penger å spare på å kjøpe Windows ved først å installere en fyfy-versjon og deretter kjøpe lovlig lisens via denne. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...