BLu3 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 hei.. kom nettopp hjem fra 1 måned ferie ca.. så fikk jeg vite at pcen min ikke funka... pcen slår seg på... men det kmr ikke noe fra skjermen... og jeg tror ikke det er noe med skjermen.. tror det er noe med skjermkortet, har prøvd skjermen på en annen pc og da funka det... har prøvd å ta av skjerkortet av og... og da måtte jeg skru av en skrue... men jeg får ikke sette den skrua på igjen... når jeg har putta kortet på igjen... men pcen funka i går... og da jeg våkna i dag morges så slo jeg på maskinen skjermen var helt svart igjen... noen som har noe forslag på hva det kan være? er det så viktig at jeg må skru på den skrua til kabinettet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei! Forsøk clear cmos. Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen. (pcen må være avslått og strømkabelen ute) Sjekk at alle kabler er riktig tilkoblet. Om dette ikke løser problemet, så får jeg tenke på flere forslag. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
BLu3 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 eh... clear cmos.. :/ hvor ligger batteriet hen på kortet`? er den liten? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 eh... clear cmos.. :/ hvor ligger batteriet hen på kortet`? er den liten? 6604524[/snapback] Det ligger et sted på hovedkortet og skal være lett synlig. Det skal se slik ut: Lenke til kommentar
BLu3 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 fikk den ikke av.. :S .. men har det noe å si at vifta ikke funker noen ganger også? Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er ikke ei vifte på skjermkortet uten grunn, kjære venn Lenke til kommentar
BLu3 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 og btw.. pcen piper 3-4 ganger noen ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå