Gå til innhold

Tips til kamerabag.

Anbefalte innlegg

Hei,

Behovet for en skikkelig kamerabag begynner å melde seg. Det utsyret jeg har nå er Canon EOS 20D med batterigrep, Canon Ef 70-200/f4, og kit-linsa.

Med tid og stunder blir det også en 24-70mm eller 24/105mm.

Er på utkikk etter en passende kameraveske/ryggsekk til dette. Sliter litt med å finne ut hvilke vesker som passer til 20D med grepet montert.

Hittil har jeg funnet ut at Lowepro Toploader 75 har plass til alt dette, minus eventuelt ekstra linse. Dette er jo en skulderveske der jeg får plass til 20d med grep og 70-200mm montert.

Hvilke alternativer finnes der ute? Er det noen som har ett lignende oppsett, hvordan har dere løst denne utfordringen?

Alle innspill mottas med en stor takk:)

Mvh

Torgeir Rokkones

Fant nå denne siden på nettet. Her velger du hvilket kamera du har, og så får du opp hvilke alterativer som passer. Tips mottas fortsatt!!

Endret av thorgir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg en Lowepro Mini Trekker AW og det er overraskende grei plass i denne. Skulle det bli for liten plass, så kan f.eks de objektivene som ikke brukes mye medbringes i en Lens Case, denne kan henges på siden av sekken.

MiniTrekker_side_1.jpg

Har i tillegg en Lowepro Nova 2 AW som jeg bruker når jeg ikke skal ha med meg mer enn ett objektiv påmontert kameraet. Siden du bruker ett batterigrep så bør du vel opp på en større modell enn Nova 2.

Som du ser fra den linken din så er det litt plass i Mini Trekker'n:

lowepro_minitrekker_canon_20d_xenedis_1.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei Pingla,

Sekken ser jo ikke så dum ut. Vet du om man får plass til 20d med battergrep og 70-200 montert?

Mvh

Torgeir

Rimelig sikker på det, jeg har samme sekk og har hatt både Minolta 7 og 7D med batterigrep og Sigma 50-500 montert i den. Sigmaen er noe lenger enn Canons 70-200 f4 så vidt jeg vet.

-Torstein

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Kata R-103 sekken uten å blunke.

Bedre sekk har jeg aldri hatt, og jeg har hatt et par stykker.

Har vært innom: Lowepro Microtrekker 200, Computrekker AW, Minitrekker AW, slingshot 200.

Bruker Slingshot 200 når jeg bare har behov for å ha med meg 70-200 2.8L IS og 16-35. (For å rusle rundt i dyreparker f.eks)

Ellers så har bruker jeg ALLTID Kata R-103 sekken.

Lenke til kommentar
Sekken ser jo ikke så dum ut. Vet du om man får plass til 20d med battergrep og 70-200 montert?
Har selv en EOS 30D dog uten batterigrep og det går fint å ha huset med påmontert EF70-200mm f/4L i sekken, det går også å ha påmontert 1.4x telekonverter i tillegg.

På Lowepro's internettsider så står det at sekken er 5" (12,5cm) dyp innvendig. 20D er 4.2" (10,55cm) og BG-E2 gir ca. 2" (5,08cm) ekstra høyde, totalt 6.2" (15,63cm), så etter dette så går det ikke. Er ganske overbevist at en kamerat hadde en EOS 10D (som har samme høyde som 20D) og tilhørende batterigrep til denne i en slik sekk.

Hvis du har en JapanPhoto-butikk i nærheten så bruker de å ha ganske greit utvalg i Lowepro-sekker slik at du evnt. kan teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...