fAight Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei, Far min skal ha ny bærbar. Hvilket cpu-system bør han velge (se tittel), Amd eller Intel? Han har veldig lyst på denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68193 Han er ikke ute etter en kraftig maskin, men Celeron o.l er ikke aktuelt. I tillegg bør den være stillegående, og ha greit med ekstra-utstyr, feks. blåtann, wlan m.m inkl. i prisen. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Gå for intel, lavest strømforbruk + best ytelse. Lenke til kommentar
Rasjonell Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Gå for intel, lavest strømforbruk + best ytelse. 6602294[/snapback] Hvis du skal ha bærbar akkurat nå, gå for turion x2 med 64-bit. Trodde ytelsen på x2 var bedre en core duo. Hvis man har tid til å vente ville jeg sett hvordan core 2 duo gjør det i bærbar. Virker jo utvilsomt sterkere enn x2. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Turion X2 er et godt valg i dag. Core Duo bruker vel 31W og Turion X2 31-35W avhengig av modell. Ytelsen til Turion X2 virket veldig skuffende ved tidlige tester, men dette skyldes dårlige brikkesett eller feil i testene. For eksempel brikkesett som ikke støttet socket S1 var brukt. Merom vil nok være bedre enn Turion X2 på samme frekvens, men slik prisene er i dag på Turion X2 i forhold til Core Duo, så er Turion betydelig billigere. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Takk for svar. Så da satser vi på den modellen jeg linket til har "riktig" brikkesett Sånn totalt sett tror jeg denne modellen passer perfekt til fadern'. Han er som sagt mest interessert i ekstra-utstyret som følger med. Og her får han egentlig ganske mye, 120 GB HD, blåtann, minnekort-leser, webcam m.m. Lenke til kommentar
herrenerminhyrde Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hvordan er disse laptoppene til HP med Turion64 x2 og NVIDIA GeForce Go 7200 mht støy? Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Kjøp Intel - no doubt. De siste testene burde da være mer enn overbevisende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå