Gå til innhold

Turion 64 X2 vs Intel dual core

fAight

Anbefalte innlegg

Hei,

Far min skal ha ny bærbar. Hvilket cpu-system bør han velge (se tittel), Amd eller Intel?

Han har veldig lyst på denne:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68193

Han er ikke ute etter en kraftig maskin, men Celeron o.l er ikke aktuelt. I tillegg bør den være stillegående, og ha greit med ekstra-utstyr, feks. blåtann, wlan m.m inkl. i prisen.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for intel, lavest strømforbruk + best ytelse.

6602294[/snapback]

Hvis du skal ha bærbar akkurat nå, gå for turion x2 med 64-bit. Trodde ytelsen på x2 var bedre en core duo.

Hvis man har tid til å vente ville jeg sett hvordan core 2 duo gjør det i bærbar. Virker jo utvilsomt sterkere enn x2.

Lenke til kommentar

Turion X2 er et godt valg i dag.

Core Duo bruker vel 31W og Turion X2 31-35W avhengig av modell.

Ytelsen til Turion X2 virket veldig skuffende ved tidlige tester, men dette skyldes dårlige brikkesett eller feil i testene. For eksempel brikkesett som ikke støttet socket S1 var brukt.

Merom vil nok være bedre enn Turion X2 på samme frekvens, men slik prisene er i dag på Turion X2 i forhold til Core Duo, så er Turion betydelig billigere.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Så da satser vi på den modellen jeg linket til har "riktig" brikkesett :)

Sånn totalt sett tror jeg denne modellen passer perfekt til fadern'. Han er som sagt mest interessert i ekstra-utstyret som følger med. Og her får han egentlig ganske mye, 120 GB HD, blåtann, minnekort-leser, webcam m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...