Teodor1979 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Jeg skiftet kjøler på min AMD 4000+ "San Diego" og tenkte at nå skulle jeg glatt klare 2.8GHz siden jeg allerede kjørte 2.7GHz med boxed kjøleren og dette funket fint. Hovedkortet mitt er Asus A8N SLI-Premium og minnet Corsair 3500LL Pro. Som sagt funket alt fint på 2.7GHz og da var innstillingene som følger : CPU: 2700MHz på 1,5 Volt Minne : 225MHz med 2-3-2-6 på 2,7 Volt HK : 225MHz FSB med standard volt Når jeg nå skulle opp til 2.8GHz gikk det ikke lang tid før ting gikk i stå. Innstillingene mine var nå : CPU: 2808MHz på 1,5 Volt Minne : 234MHz med 2,5-3-2-6 på 2,9 Volt HK : 234MHz FSB med standard volt Siden dette altså frøs etter en liten stund med testing av 3D Mark05 og 06, spilling av Fear og UT2004 restartet jeg maskinen, men kom da ikke inn i windows. Enten frøs maskinen rett før den skulle prøve å loade windows, eller rett før den var kommet inn i windows. Jeg satte da maskinen tilbake til de gamle innstillingene, men fortsatt kommer jeg ikke inn i windows. (Jeg har hele tiden hatt tilgang til BIOS. PCI er låst på 33.33MHz og PCI-E står på 100MHz forresten.) Ettersom jeg er tilbake til de innstillingene som har virket fint tidligere lurer jeg på om jeg kan ha ødelagt noe med forsøket mitt? I BIOS viser CPU-temp nå 33-34 grader så denne skal vel være grei, eller? (Da jeg testet den mens jeg enda fikk lov å være i windows, viste den aldri over 46 grader i Everest etter kraftig gaming. Nå blir det jo kun idle-måling i BIOS siden jeg ikke kommer lenger.) Minnet har jeg jo kjørt helt opp på 2,9 Volt så er det mulig at jeg har ødelagt det? Setter stor pris på tips her kjære forumvenner Endret 2. august 2006 av TXD1979 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det høres mer ut som Windows ikke har tålt krasjet. Har du prøvd å laste Windows i "sikkermodus" eller "last known good configuration"? Uansett kan du teste minne, prosessor og alt annet i maskinen med Ultimate Boot CD. Her ligger Memtest og diverse CPU-testere. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Det høres mer ut som Windows ikke har tålt krasjet. Har du prøvd å laste Windows i "sikkermodus" eller "last known good configuration"? Uansett kan du teste minne, prosessor og alt annet i maskinen med Ultimate Boot CD. Her ligger Memtest og diverse CPU-testere. 6601116[/snapback] Har ikke prøvd det du sier her nei. Takk for svar Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei. Synes 2.9V var litt høyt på minnet,men jeg har heller ikke kjennskap til din type minne. min ligger på 2.6 default på 2.81. Men,du kan jo først nullstille bios å se om det hjelper noe. Hva kjørte du HTT på i bios? Jeg kjører min på 4. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hei. Synes 2.9V var litt høyt på minnet,men jeg har heller ikke kjennskap til din type minne. min ligger på 2.6 default på 2.81. Men,du kan jo først nullstille bios å se om det hjelper noe. Hva kjørte du HTT på i bios? Jeg kjører min på 4. 6601633[/snapback] Kjørte 4 og 3 på HTT. Hvilken volt kjører du cpu'en din på da Sendte deg pm og, men drit i den siden du svarer her Skal prøve å nullstille BIOS ja Endret 2. august 2006 av TXD1979 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei Beklager,så ikke at du hadde sendt meg pm. :!: Uansett, jeg kjører cpu på 1.6V på 2.81GHz. Håper det hjelper å bare nullstille bios. Tviler imidlertid på at det har skjedd noe alvorlig. Mest sansynlig så er det at du trenger å mate cpu'n med litt mer spenning,eller så kan det være at du kanskje må forandre litt på minne instillingene. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Du nevnte at du skifte kjøler ? Er du sikker på at den er festet skikkelig på plass ? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Hei Beklager,så ikke at du hadde sendt meg pm. :!: Uansett, jeg kjører cpu på 1.6V på 2.81GHz. Håper det hjelper å bare nullstille bios. Tviler imidlertid på at det har skjedd noe alvorlig. Mest sansynlig så er det at du trenger å mate cpu'n med litt mer spenning,eller så kan det være at du kanskje må forandre litt på minne instillingene. 6601970[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Du nevnte at du skifte kjøler ? Er du sikker på at den er festet skikkelig på plass ? 6601989[/snapback] Jeg skulle tro det siden tempen ligger rundt 33-34 på 2700Mhz og 37-38 på 2808MHz Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Ser ut som en skikkelig BIOS-reset hjelper foreløpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå