Gå til innhold

Ultimate sammensettning av raid etter BC?


Anbefalte innlegg

Rogues gjør heller ikke så mye damage iforhold til meg (warlock) selv om de går fult ut med full epixxx.

 

edit: jeg har egentlig ikke spilt noe særlig hunter, men jeg kan ikke tenke meg at de klarer å gjøre like mye damage som meg når jeg critter 2-3k i et sett *whistle*

6605940[/snapback]

 

Ok, dette sier bare en ting: Rogue's i ditt guild suger eller er PvP speccet... Ellers har du ikke sync på ditt damage meter..

Om så en Warlock ligger på toppen av damage meteret er det noen som obviously ikke gjør jobben sin gitt.

PvE handler heller ikke bare om burst damage.. :roll:

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi bruker sacrifise på kjerringen får vi plutselig 15% mer shadowdmage, CoS 10% mer, shadowpriest 15%

 

voila, warlock gruser alt av konkuranse når det gjelder damage. Og jo, damagemeter er synkronisert. Face it, rogues og DPS warriors trenger totems for å gjøre damage i det heletatt.

 

 

 

 

 

 

nei, de er ikke PvP specced, vi har noen sword og noen dagger, de fleste er full Tier 1/Epic med totems hele veien (horde <3). Ingen får lov til å raide med oss uten PvE specc serr'u...

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Diskutere hvilken klasse som gjør mest skade i et raid er stortsett umulig. Alle har forskjellige meninger. I tillegg kan man som regel kun avgi sin mening ut i fra sitt eget guild.

Kunnskap om sin egen klasse og den aktuelle instancen er det som kommer til å dra deg opp på DMG-meter.

I et guild kan det hende rogues gjør autoattack all the way, mens mage og warlock nuker uten ende, i et annet kan det hende at rogues bruke cooldowns til det maksimale mens mages gjør CC slik de skal. Derfor varierer DMG-meter så mye fra guild til guild.

 

Nerf Fury warrior sin PVE damage sier nå bare jeg :whistle: Vi har en fury warrior med Sulfuras i guilden som alltid topper DMG-meter og utklasserer alle andre klasser, mens 2-6. plass er som regel rogues.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Bør ha med ein feral druid pga Heart of the wild talent.

6600756[/snapback]

Heart of the Wild - Rank 5/5

Increases your Intellect by 20%. In addition, while in Bear or Dire Bear Form your Stamina is increased by 20% and while in Cat Form your Strength is increased by 20%.

 

Ehh? Som raidleader så har jeg rimelig god peiling på andre klasser, men fortell meg hvorfor 20% mere intellect for 1 druid er verdt 30 poeng?

 

Som jeg har sagt så mange ganger til guildet mitt, "Over mitt døde lik skal jeg noen gang ha med feral/noobkins i mine raids med mindre vi møter et encounter som krever det"

 

:thumbup:

6602293[/snapback]

 

Tipper han mente Leader of the Pack.. :)

6602781[/snapback]

Fortsatt, ofrer ikke en plass i raidet for 3% crit for 4 rogues. Skjer ikke.

Lenke til kommentar
Bør ha med ein feral druid pga Heart of the wild talent.

6600756[/snapback]

Heart of the Wild - Rank 5/5

Increases your Intellect by 20%. In addition, while in Bear or Dire Bear Form your Stamina is increased by 20% and while in Cat Form your Strength is increased by 20%.

 

Ehh? Som raidleader så har jeg rimelig god peiling på andre klasser, men fortell meg hvorfor 20% mere intellect for 1 druid er verdt 30 poeng?

 

Som jeg har sagt så mange ganger til guildet mitt, "Over mitt døde lik skal jeg noen gang ha med feral/noobkins i mine raids med mindre vi møter et encounter som krever det"

 

:thumbup:

6602293[/snapback]

 

Tipper han mente Leader of the Pack.. :)

6602781[/snapback]

Fortsatt, ofrer ikke en plass i raidet for 3% crit for 4 rogues. Skjer ikke.

6618050[/snapback]

 

Teh durid is teh hael only?

Tror ikke du har så god peiling på andre klasser som du påstår. Ihvertfall ikke druids.

Lenke til kommentar

til thomas_c24:

Kvifor ikkje?

Eg ser ingen problem med å ha ein feral druid med i raid.

20% meir int til druids og crit sjanse til rogues. Ser ikkje problemet ditt.

Druids kan gjer andre ting enn å heale veit du vel?

Det er snakk om 1 jevla plass i eit raid.

Forklar meg og andre her godt kvifor du er so sterkt imot feral druids i raid, ikkje berre sei: skjer ikkje at eg tar med feral druids.

Lenke til kommentar
til thomas_c24:

Kvifor ikkje?

Eg ser ingen problem med å ha ein feral druid med i raid.

20% meir int til druids og crit sjanse til rogues. Ser ikkje problemet ditt.

Druids kan gjer andre ting enn å heale veit du vel?

Det er snakk om 1 jevla plass i eit raid.

Forklar meg og andre her godt kvifor du er so sterkt imot feral druids i raid, ikkje berre sei: skjer ikkje at eg tar med feral druids.

6618915[/snapback]

20% mer intellect til den aktuelle druiden med feral. Cat dps < alle DPS klasser. For at Leader of the pack skal virke så må druiden vEre i feral-forms. 3% for 4 melee spillere? Da tar jeg heller en DPS til. (Rogue/Mage/Hunter/DPS-Warrior)

 

 

Teh durid is teh hael only?

Tror ikke du har så god peiling på andre klasser som du påstår. Ihvertfall ikke druids.

Jeg er veldig klar over at Druids kan gjøre annet enn å heale, men saken er at de er ypperlige healers, men de er derimot ikke på nivå'et med andre DPS-klasser når det kommer til DPS.

 

Jeg ønsker ikke noen "druid healbots??"diskusjon. Jeg har blitt mørbanka i pvp etc av de før men i raids så er det healer rollen som de er best trengt som.

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar
Jeg er veldig klar over at Druids kan gjøre annet enn å heale, men saken er at de er ypperlige healers, men de er derimot ikke på nivå'et med andre DPS-klasser når det kommer til DPS.

 

Ut i fra kommentarene dine virker det ikke sånn.

Nei, en druid vil nok ikke toppe damagemeters med mindre han har top gear, og til og med da vil han nok slite. Men det er heller ikke poenget. Poenget er å få litt variasjon i raids istedet for å bli automatisk kategorisert som "healer only" fordi vi kan heale.

 

Dette er noe som henger igjen fra patch 1.8 når restoration var praktisk talt det eneste treet som var brukbart, men det gjelder ikke lenger.

 

Jeg spiller druid selv, og vet du hva min rolle er i raids? Jo, jeg er i catform og gjør brukbar damage. På Garr f.eks er jeg med og tanker en add, og hvis behovet skulle oppstå så er det ikke noe problem for meg å heale.

 

Hadde jeg blitt med i et guild som tvang meg til å kun heale hadde jeg tatt /gquit på flekken.

 

Jeg ønsker ikke noen "druid healbots??"diskusjon. Jeg har blitt mørbanka i pvp etc av de før men i raids så er det healer rollen som de er best trengt som.

 

Vil ikke ha en sånn diskusjon selv. Vil jeg det er det bare å titte innom druid-forumet på wow-europe.

 

Igjen, variasjon gjør underverker selv om det kun er på trash mobs.

Lenke til kommentar
Sitter å kjeder meg på jobb å kom til å tenke på dette:

 

Hva blir den ultimate sammensettningen av klasser i et 40 manns raid når Burning Crusade kommer? Da får jo som kjent både horde og alliance paladin/shaman. (Sett at du må bruke de samme 40 stk på alle bosser i alle instansene).

 

Mitt forslag (noe utradisjonellt kanskje):

 

6 warior; 4 tank og 2 dps

6 priest; 4 heal og 2 shadow

4 mage

4 rogue

4 warlock

4 druid; 2 heal, 1 feral og 1 moonkin

4 shaman; 2 heal, 1 elemental og 1 enchancement

4 hunter

4 paladin; 2 heal og 2 dps (?)

 

Gir totalt 10 healere, 4 tanks, 10 meele dps og 16 range/spell dps. Med så mange ulike talent builds får en også utnytter mange nyttige buffs, f.eks. +3% crit fra moonkin druid.

 

Edit: Tellefeil  :p

6600578[/snapback]

 

2 shadow priest? 1feral druid? 1 moonkin? 2 PALA DPS ? 1 elemental og 1 enchancement shaman?

nei

 

Kan være litt enig i at en shadow priest hadde vært bra om du skulle ha 4-5 warlocks i raidet, men feral, moonkin, pala dps osv er søppel som bare tar opp raidslots. Du kan heller bytte ut; feral;rogue moonkin;mage pala;dps warrs/rogues, elementalshaman; mage/lock og enchance;mage om du skulle hatt de med.

 

Siden jeg ikke har spilt horde og kommer ikke til å spille i BC vet jeg ikke hvordan shamans er/blir, men ser på irc at 'hordene' der whiner nok.

 

så mitt 'ultimate raid' hadde sett sånn ut:

 

7 Warriors (4-5 tank, 2-3dps) <- Med dps mener jeg de -bør- være gode nok til å holde følge med andre dps classes.

6 Priests (heal,heal,heal)

5 Mages (Frost, fire samma det så lenge de gjør dmg)

3 Warlocks (Curse of Elements, Recklessness(typo?;p) og Shadow)

4 Druids (Heal,heal,heal, ikke no feral/moonkin piss)

3 Shamans (Totems til rogues/hunters)

6 Rogues (Sverd, combatdagger, samme det så lenge de gjør bra dmg og ikke tar aggro å wiper raidet)

3 Hunters (Disse bør være gode å holde seg på lik linje med rogues når det gjelder dmg, viss ikke -> bytt de ut med rogues) <- Trueshot aura for rogues/dmg warrs er jo også ett pluss

4 Paladins (Kings, Might/Wisdom, Salvation er jo nok, men ser andre guild bruker den siste som fjerner litt dmg(husker ikke navn), De skal også judge light og wisdom(viktig viktig) og være healadins)

 

Vanskelig å sette opp ett 'ultimate raid' nå. Bør helst vite om man trenger f.eks Nature res, fire, frost, shadow (ble vel sagt at blizz ikke skulle lage flere high-resistance instancer, men vet jo aldri). Men dette er nå min mening.

Lenke til kommentar
Sitter å kjeder meg på jobb å kom til å tenke på dette:

 

Hva blir den ultimate sammensettningen av klasser i et 40 manns raid når Burning Crusade kommer? Da får jo som kjent både horde og alliance paladin/shaman. (Sett at du må bruke de samme 40 stk på alle bosser i alle instansene).

 

Mitt forslag (noe utradisjonellt kanskje):

 

6 warior; 4 tank og 2 dps

6 priest; 4 heal og 2 shadow

4 mage

4 rogue

4 warlock

4 druid; 2 heal, 1 feral og 1 moonkin

4 shaman; 2 heal, 1 elemental og 1 enchancement

4 hunter

4 paladin; 2 heal og 2 dps (?)

 

Gir totalt 10 healere, 4 tanks, 10 meele dps og 16 range/spell dps. Med så mange ulike talent builds får en også utnytter mange nyttige buffs, f.eks. +3% crit fra moonkin druid.

 

Edit: Tellefeil  :p

6600578[/snapback]

 

2 shadow priest? 1feral druid? 1 moonkin? 2 PALA DPS ? 1 elemental og 1 enchancement shaman?

nei

 

Kan være litt enig i at en shadow priest hadde vært bra om du skulle ha 4-5 warlocks i raidet, men feral, moonkin, pala dps osv er søppel som bare tar opp raidslots. Du kan heller bytte ut; feral;rogue moonkin;mage pala;dps warrs/rogues, elementalshaman; mage/lock og enchance;mage om du skulle hatt de med.

 

Siden jeg ikke har spilt horde og kommer ikke til å spille i BC vet jeg ikke hvordan shamans er/blir, men ser på irc at 'hordene' der whiner nok.

 

så mitt 'ultimate raid' hadde sett sånn ut:

 

7 Warriors (4-5 tank, 2-3dps) <- Med dps mener jeg de -bør- være gode nok til å holde følge med andre dps classes.

6 Priests (heal,heal,heal)

5 Mages (Frost, fire samma det så lenge de gjør dmg)

3 Warlocks (Curse of Elements, Recklessness(typo?;p) og Shadow)

4 Druids (Heal,heal,heal, ikke no feral/moonkin piss)

3 Shamans (Totems til rogues/hunters)

6 Rogues (Sverd, combatdagger, samme det så lenge de gjør bra dmg og ikke tar aggro å wiper raidet)

3 Hunters (Disse bør være gode å holde seg på lik linje med rogues når det gjelder dmg, viss ikke -> bytt de ut med rogues) <- Trueshot aura for rogues/dmg warrs er jo også ett pluss

4 Paladins (Kings, Might/Wisdom, Salvation er jo nok, men ser andre guild bruker den siste som fjerner litt dmg(husker ikke navn), De skal også judge light og wisdom(viktig viktig) og være healadins)

 

Vanskelig å sette opp ett 'ultimate raid' nå. Bør helst vite om man trenger f.eks Nature res, fire, frost, shadow (ble vel sagt at blizz ikke skulle lage flere high-resistance instancer, men vet jo aldri). Men dette er nå min mening.

6626565[/snapback]

 

Det er jo sjarmerende at en person som tydeligvis har lite peil på både Shamaner OG palas uttaler seg så bastant som du her gjør.. ;)

Lenke til kommentar
Warlock's som ikke gir bloodpact er jo trevligt ..

6618612[/snapback]

 

La oss si MC - NEI VI TRENGER IKKE BLOODPACT

 

hva er poenget med å offre 5% raid damage for at 20 stykker skal ha 500 mer HP?

 

Vel, hvis du har problemer med at folk dauer støtt og stadig - så kanskje.

 

eneste vi bruker bloodpact til er ragnaros, men er ikke helt det store der heller. Vi stolte warlocks med MD/Ruin build har faktisk 15% mer shadowdamage uten den stygge Imp'en - peace out dude...

Lenke til kommentar
Sitter å kjeder meg på jobb å kom til å tenke på dette:

 

Hva blir den ultimate sammensettningen av klasser i et 40 manns raid når Burning Crusade kommer? Da får jo som kjent både horde og alliance paladin/shaman. (Sett at du må bruke de samme 40 stk på alle bosser i alle instansene).

 

Mitt forslag (noe utradisjonellt kanskje):

 

6 warior; 4 tank og 2 dps

6 priest; 4 heal og 2 shadow

4 mage

4 rogue

4 warlock

4 druid; 2 heal, 1 feral og 1 moonkin

4 shaman; 2 heal, 1 elemental og 1 enchancement

4 hunter

4 paladin; 2 heal og 2 dps (?)

 

Gir totalt 10 healere, 4 tanks, 10 meele dps og 16 range/spell dps. Med så mange ulike talent builds får en også utnytter mange nyttige buffs, f.eks. +3% crit fra moonkin druid.

 

Edit: Tellefeil  :p

6600578[/snapback]

 

2 shadow priest? 1feral druid? 1 moonkin? 2 PALA DPS ? 1 elemental og 1 enchancement shaman?

nei

 

Kan være litt enig i at en shadow priest hadde vært bra om du skulle ha 4-5 warlocks i raidet, men feral, moonkin, pala dps osv er søppel som bare tar opp raidslots. Du kan heller bytte ut; feral;rogue moonkin;mage pala;dps warrs/rogues, elementalshaman; mage/lock og enchance;mage om du skulle hatt de med.

 

Siden jeg ikke har spilt horde og kommer ikke til å spille i BC vet jeg ikke hvordan shamans er/blir, men ser på irc at 'hordene' der whiner nok.

 

så mitt 'ultimate raid' hadde sett sånn ut:

 

7 Warriors (4-5 tank, 2-3dps) <- Med dps mener jeg de -bør- være gode nok til å holde følge med andre dps classes.

6 Priests (heal,heal,heal)

5 Mages (Frost, fire samma det så lenge de gjør dmg)

3 Warlocks (Curse of Elements, Recklessness(typo?;p) og Shadow)

4 Druids (Heal,heal,heal, ikke no feral/moonkin piss)

3 Shamans (Totems til rogues/hunters)

6 Rogues (Sverd, combatdagger, samme det så lenge de gjør bra dmg og ikke tar aggro å wiper raidet)

3 Hunters (Disse bør være gode å holde seg på lik linje med rogues når det gjelder dmg, viss ikke -> bytt de ut med rogues) <- Trueshot aura for rogues/dmg warrs er jo også ett pluss

4 Paladins (Kings, Might/Wisdom, Salvation er jo nok, men ser andre guild bruker den siste som fjerner litt dmg(husker ikke navn), De skal også judge light og wisdom(viktig viktig) og være healadins)

 

Vanskelig å sette opp ett 'ultimate raid' nå. Bør helst vite om man trenger f.eks Nature res, fire, frost, shadow (ble vel sagt at blizz ikke skulle lage flere high-resistance instancer, men vet jo aldri). Men dette er nå min mening.

6626565[/snapback]

 

Det er jo sjarmerende at en person som tydeligvis har lite peil på både Shamaner OG palas uttaler seg så bastant som du her gjør.. ;)

6626568[/snapback]

 

Det var nå min mening, og som jeg sa så vet jeg ikke mye om shamans men etter hva jeg har hørt av de som spiller det suger det til pvp og pve.

Og du sier jeg ikke har peiling på paladins, jo jeg har jo spilt alliance i 1 år og 4 måneder og vet at paladins ikke kan gjøre i nærheten av samme dmg som en rogue/dps warr/mage i PvE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...