McLuddis Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Hei Vi er en liten bedrift som trenger å ta, om ikke daglig, så hvertfall ukentlig backup av to databaser. Disse er tilsammen under en gigabyte. Helst vil jeg at dette skal gjøres automatisk uten at jeg behøver å tenke på at det blir gjort hver gang. Hittil har jeg tatt backupen på en usb dongle, men dette blir ofte glemt og man må lete opp filene som skal kopieres manuelt hver gang. Jeg vil helst at backupen befinner seg et annet sted, med tanke på innbrudd/brann. Har såvidt kikket på nett backup, men vet ikke hvem som driver med det, og hvilke løsninger de har på oppgaven. Er det noen som har erfaringer med nettbackup og som vil anbefale noe? Hvis det finnes andre løsninger er jeg også åpen for det. edit: leif Endret 2. august 2006 av Barbaren Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) HeiVi er en liten bedrift som trenger å ta, om ikke daglig, så hvertfall ukentlig backup av to databaser. Disse er tilsammen under en gigabyte. Helst vil jeg at dette skal gjøres automatisk uten at jeg behøver å tenke på at det blir gjort hver gang. Hittil har jeg tatt backupen på en usb dongle, men dette blir ofte glemt og man må lete opp filene som skal kopieres manuelt hver gang. Jeg vil helst at backupen befinner seg et annet sted, med tanke på innbrudd/brann. Har såvidt kikket på nett backup, men vet ikke hvem som driver med det, og hvilke løsninger de har på oppgaven. Er det noen som har erfaringer med nettbackup og som vil anbefale noe? Hvis det finnes andre løsninger er jeg også åpen for det. edit: leif 6600441[/snapback] anbefaler et script som tar backup av databaser, pakker ned disse backupene og laster de ut til en ftp-server (en trygg plass) Om det er mssql databaser så kan du bruke osql til å dumpe databasene uten å stenge de ned. Jeg bruker denne løsningen på en del mindre sql servere og dette fungerer fint. Endret 2. august 2006 av lohelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå