JKJK Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Skal etter hvert bygge en "lyd-pc" til en kompis. Hovedsaklig skal den brukes til reason/wavelab, men vil etter hvert oppgraderes med bedre lydkort og mere diskplass for opptak av vocal osv. Den skal også bukes til noe spilling, for det meste WOW. Hittil har jeg vært AMD fanboy med en forkjærlighet for Epox hovedkort. Det er LENGE siden jeg var på intel fronten, men etter som at core 2 duo ser ut til å være et meget godt produkt, har jeg lyst til å prøve dette. Jeg har heller ikke vært noen tilhenger av ASUS, spesielt med tanke på bios. Men det ser ikke ut som at epox har noen gode kort for socket 775/c2d, så jeg er villig til å prøve. Noen som har erfaringer med dette kortet før? Handleliste på komplett.no Noen komentarer til dette prosjektet? Hvilket skjermkort burde jeg velge hvis jeg skulle ha noe hakket rimeligere? Hvordan er argumentene for Core2duo vs. AM2 X2 når det kommer til musikklaging? Endret 2. august 2006 av JKJK Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei! Oppsettet er ganske bra. Men du må regne med å vente ei stund på Core 2 Duo. Jeg ville kuttet ut Raptor-disken, siden den ikke gir merkbart ytelseforskjell, den støyer en del og den er dyr. Kjøp heller gode disker på 7200rpm fra WD eller Samsung. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Har testet raptoren selv og jeg er veldig fornøyd med den. Får heller støydempe den om nødvendig. At jeg må vente litt på cpu'en er fair enough, pc'en skal ikke kjøpes på dagen alikevell. Endret 2. august 2006 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Gjennoppliver denne "gamle" tråden en tur, da det nermer seg bestilling (ca en ukes tid) Ny handleliste på komplett. Er litt usikker på valg av minne og skjermkort. Prisen totalt bør ikke overstige den opprinnelige prisen med mer enn noen få hundre kroner (ikke over 500), da han som skal ha pc'n er fattig student og har presset grensen til det ytterste allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå