int20h Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 McAfee har oppgradert flere av sine produkter med ny teknologi, kodenavn "Falcon", og lagt til ny funksjonalitet. Les mer Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Jeg har McAfee Virusscan og McAfee Personal Firewall selv, og må si jeg er imponert over noe som heter McAfee SiteAdvisor som nå følger med. SiteAdvisor sjekker opp mot en database når man f.eks. søker etter ting på google eller går inn på et nettsted, og gir tilbakemeldinger angående hvor sikre de forskjellige nettstedene er i forskjellige sammenhenger. Hvis man f.eks. risikerer å bli utsatt for Spam ved å registrere seg på et nettsted, vil SiteAdvisor kunne informere om dette - forutsatt at det har blitt testet og lagt inn i databasen allerede. Per i dag er det vanvittig mange nettsteder som ligger inne, så dette kan jo være praktisk i blant. Jeg har prøvd diverse søk i Google for å se hva som dukket opp av advarsler, og et par av advarslene jeg så på var jo ganske hårreisende. SiteAdvisor advarte f.eks. mot et nettsted fordi de som hadde testet i snitt fikk litt over 1700 spam-mailer per uke etter å ha registrert en epost-adresse der. Da begynner det å bli kjedelig å rydde opp i mailboksen sin. edit: La til litt info. Endret 2. august 2006 av Juke Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er supert med fjerning av rootkits, noe som desverre ser ut til å bli vanligere og vanligere. (rootkits altså) Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 OBS! Programvaren har svære sikkerhetshull: http://www.digi.no/php/art.php?id=313057 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det virker som om sikkerhetsproblemet har blitt rettet opp nå, det virker i allefall som om det er snakk om det samme sikkerhetsproblemet i denne artikkelen: Link til artikkel på news.yahoo.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå