Ihele Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei! har tenkt å kjøpe denne, http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68262. fujitsu simens bærbare pcen. Har tenkt å bruke den på et geofysikk studie, Hvor det er en del informatikk og behandling av data. Er dette en god maskin? Tenker mobilitet, ytelse, batterilevetid etc. Takker for svar!! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hei hei og velkommen til forumet. PC-en du linket til så forsåvitt grei nok ut i forhold til studiebruk, merk dog at den kanskje svetter litt med bare 512mb minne dersom du skal kjøre virkelig tunge programmer. Nå vet jeg ikke hvor aktuelt det blir på ditt studie, så muligens ikkeno å tenke på. Vil forøvrig anbefale denne tråden hvor det ligger mange gode forslag. Lykke til. Lenke til kommentar
Ihele Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Takk, må si at hw.no er det beste jeg har vært borti noen gang. Finner alt jeg lurer på og hva andre mener om aktuelle temaer. Veldig bra!! Men Hvordan er Dual Core2 T2050 prosessoren iforhold til centrino, celeron og amd prosessorene som ligger i samme prisklasse. Jeg har hørt at strømbruket og støynivået er mindre på dual core prosessorene. stemmer det? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nå er jeg muligens på litt tynn is, men mener at dualcore lager mindre støy grunnet at alle prosessene blir fordelt på to kjerner. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 God student eller god maskin? Kanskje på tide å studere norsk? På norsk skriver vi studentmaskin. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nå er jeg muligens på litt tynn is, men mener at dualcore lager mindre støy grunnet at alle prosessene blir fordelt på to kjerner. 6600526[/snapback] litt tynn is? En prosessor lager ikke støy, det er det vifter og disker som gjør. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Tihi, det var svært dårlig formulert av meg. Hva jeg ville frem til var at siden prosessene ble fordelt på to kjerner, ble hver kjerne ikke så utrolig varm og derav stilles det lavere krav til kjøling (viftestøy). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå