Daehli Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Skal vi si at hvis noen får den friheten til og tjene mye i Norge ( og det er det ikke i alle land de gjør ) så burde dette kunne avspeiles i samfunnet forøvrig. Det jeg mener er att hvis noen tjener veldig godt burde dette kunne gi ringvirkninger forøvrig. Ja, helt klart. De fleste nordmenn jobber i private bedrifter, hvor arbeisplassene aldri hadde eksistert uten at disse og mange delstatligeide bedrifter hadde komt på banen. Selfølgelig kunne staten tatt over og deprivatisert alt sammen, men vi har mange eksempler på at slike ekstreme sosiale styresett ikke fungerer i praksis. Med en gang noen legger ned en arbeidsplass så skriker hele Norge, så jeg går ut i fra at disse arbeidsplassene har en viss verdi for deg og meg. Nå gjøres nettopp ikke det, disse penger blir sementerte i visse kretser. Samtidig får vi flere på trygd, av flere grunner. Ikke nok med det, her er vist Høyrepolitikere som mener at sykdom og lidelser kan variere etter hvem som undersøker deg. Gid det var så vel att en infeksjon forvant bare en TRYGDElege sa det. Men dette gjelder ikke annet som legninger selvsagt, disse er sementerte. Fortell meg, hvor blir det av mesteparten av pengene som blir tatt ut av de store bedriftene som overskudd? Jo nettopp, nye invisteringer som nok en gang holder rullen i gang og kanskje flere arbeidsplasser til alle som ikke ønsker å ta samme risiko og betale med blodslit for å faktisk oppnå noe for både landet og for seg selv. Når ble det ulovelig å tjene penger? Skal vi ha det slik at de som vinner i lotto er hverdagsheltene mens de som faktisk bygger noe eget er kriminelle? Hvor ofte hører du om hvor jaevlig gnitene (unnskyld ordene) lottovinnerne er, og hvor ofte hører vi ikke om hvor gnitene og umenneskelige disse finansfolkene er? Lenke til kommentar
farke Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hvorfor er det bare unge mennesker uten penger som forsvarer kapitalistsvin som Rimi-Hagen og John Fredriksen og deres grove forræderi mot landet vårt? 6604871[/snapback] Hvordan har Fredriksen og Hagen forrådt noe som helst? Hvordan er de svin? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hvorfor er det bare unge mennesker uten penger som forsvarer kapitalistsvin som Rimi-Hagen og John Fredriksen og deres grove forræderi mot landet vårt? 6604871[/snapback] Hvordan har Fredriksen og Hagen forrådt noe som helst? Hvordan er de svin? 6608549[/snapback] Jeg spør igjen det samme, jeg fikk et annet svar tidligere i tråden og glemte å omformulere meg. Hva gjør Hagen og Fredriksen til svin? Så vidt jeg vet så har de gjort langt mer positivt for samfunnet enn negativt, og ja, laget flere arbeidsplasser enn de har fjærnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå